Fox RX+ vs NTXR


Plaats reactie
Etienne Hennekes
Berichten: 13
Lid geworden op: 07-08-2015 18:56
Locatie: Zoetermeer

27-12-2017 22:37

Ik wil mezelf verwennen met een paar nieuwe beetmelders. Ik heb een vraag over 2 modellen van Fox.
Als ik het goed heb is de RX plus een nieuw model. Fox zelf geeft een aantal verbeterpunten aan tov de NTXR.
Dat laatste model is echter ook nog steeds te koop en zelfs duurder dan de RX plus.

Hoe verhouden de beetmelders zich ten opzichte van elkaar?
Moet de RX plus als een soort opvolger van de NTXR gezien worden? Is de één beduidend beter dan de andere?
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

29-12-2017 13:02

Hoi, heb de rx+en maar nooit de NTXR's gehad.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

29-12-2017 21:21

De Rx+ is beter af te stellen (gevoeliger) en heeft een veel beter bereik, ook is de led kleur te verstellen en de receiver heeft een bivvy light bij beet indicatie.
Als je het FoX filmpje kijkt leggen ze precies uit wat er veranderd en verbeterd is.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee!
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

30-12-2017 13:45

Beide een goede keuze lijkt me. Vind de Ntx-r er iets beter uitzien, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Als je de Ntxr iets te duur vindt maar het uiterlijk je wel aanstaat, zou je eventueel ook nog voor de Nx-r kunnen gaan. Precies hetzelfde alleen geen instelbare led-kleur op de beetmelders en receiver (Nx-r is allemaal blauw). Ik heb zelf mijn Delkims een paar maanden geleden ingeruild voor een setje Nx-r en ben er zeer tevreden over.
Etienne Hennekes
Berichten: 13
Lid geworden op: 07-08-2015 18:56
Locatie: Zoetermeer

01-01-2018 20:08

Thanks voor de reacties. Hier kan ik wat mee.
Ik laat nog wel weten waar mijn keuze op gevallen is.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

07-01-2018 09:06

Heb net de rx+ aangeschaft.
eerste sessie mee gevist.
op het gebied instellingen is het dik in orde. Zowel gevoeligheid,volume en toon.
Winderig weer en maar 1 valse piep gekregen.
Felheid van de LED's is in te stellen=wel handig
Nachtverlichting is leuk maar niet een must voor mij.
Geen snag ears meer nodig met de diepere ligging van de hengel.
Makkelijk is ook dat je de kleur op de beetmelder kan aanpassen.
Wel een nadeel vastgesteld.
Als je tegen obstakels aan vist en het startoog achter de beetmelder plaatst gebeurt het dat je bij het vastnemen van de de hengel bij een aanbeet de on/off schakelaar uitzet doordat het startoog deze aantikt.
Al met al best tevreden van de beetmelders na de eerste sessie.
By the way was een goede sessie had er 6 op een avondje,vis was los blijkbaar :D :D :D .
beetmelders werden dus goed getest :D
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

10-05-2018 19:44

ik heb sinds 1.5 jaar een set (4+1) ntxr en zou het liefst mijn geld terug willen voor die chinese rommel

1 optonic stopte er na een paar maanden al mee... > vervangen onder garantie..

en eergister zat ik te vissen en verstelde ik bij eentje het volume en kwam ik met mijn vinger tegen het middelste knopje aan, en dat viel er zo af en rolde meteen tussen de stenen > weg dus

ik heb een leuke mail gestuurd naar waar ik ze nieuw heb gekocht

en ik ben niet de enige... ik ken ongeveer 8 man die zon set hebben...en bij 3 man zijn er problemen mee geweest

dus ik ben klaar met fox
Plaats reactie