probleem rf15 Trend Micro


Plaats reactie
Ad vd Sande
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-11-2017 01:04

15-11-2017 23:29

Wil even mijn verhaal kwijt en wat goede raad is ook welkom.
Enkele jaren terug een voerbootje gekocht: de welbekende Trend Micro.
Was eigenlijk niet zo zeer iets mis mee voor mijn doel. Moest vooral compact zijn en betrouwbaar.
So far so good. Maar een dieptemeter er op was toch wel erg handig: zoveel meer informatie qua bodemverloop op een snelle manier, Dus bij Fishfun op Carp Zwolle voor mijn Trend een RF15 gekocht voor bijna € 500,-. Bootje natuurlijk niet meegebracht naar de beurs, maar inbouw was " een fluitje van een cent".
Helaas wat gezondheidsproblemen gehad en pas een goed jaar later een poging gewaagd om met inbouwen te beginnen. Toch wat lastiger dan gedacht om het er echt netjes in te krijgen dus Fishfun gebeld of ze dat alsnog voor me wilden doen. Maar helaas kreeg ik te horen dat inbouw eigenlijk niet kon. Opbouw wel. Maar dat was nooit de bedoeling geweest en ook niet als zodanig verkocht. Ook na aandringen bleef het helaas pindakaas. Werd ik niet bepaald blij van maar toch maar zo'n opbouw hulpsetje gekocht.
Weer een tijd tegen aan gehikt en toen toch maar zelf aan de gang gegaan. Eerst de door Fishfun aangerade opbouw met de transducer dmv een klittenband bevestiging. Ik vond het niks, zag er niet uit, slechte vaareigenschappen en externe transducer ving veel vuil. Kreeg ook geen goed beeld op de fishfinder. Dan alsnog zelf maar inbouwen (ik ben niet technisch). Transducer er in gelijmd op de daartoe bestemde plek. Accu op pootjes gezet zodat de transducer draad er onder door kan en de zender nog even boven op het bootje geklitteband. Beter, maar nog steeds slechte ontvangst. Eigenlijk na enkele meters geen leesbaar beeld meer. Ik zal wel wat verkeerd doen. Gefrusteerd weer een tijd bootje niet gebruikt.
Bleef wel knagen dus uiteindelijk het ding meegenomen naar Baitboat Rotterdam. Inbouw kon prima maar eerst maar eens alles op het slootje achter zijn werkplaats getest. Wat blijkt: zender werkt niet verder dan een meter of 10!
Nieuwe zender zie ik met transducer te koop (bij Fish"fun") voor slechts € 239,- Daarnaast schijnt de RF15 steeds lastiger te werken vanwege 4G en binnenkort 5G storing.
Behalve steeds minder blij te zijn en mezelf achteraf te verwijten niet eerder doorgepakt te hebben vraag ik me nu ook af of het nog de moeite waard is er weer een aardige som geld tegen aan te gooien (en hoe lang dan " ongestoord" er plezier van te hebben). Wat is wijsheid?
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

16-11-2017 10:16

Ad,

Niet erg netjes hoe dit is opgelost helaas,
Ik zou sowieso niet meer verder kijken naar de RF15.

Maar kijken naar een andere dieptemeter, bijvoorbeeld de Toslon TF-500, deze dieptemeter is gemaakt voor een voerboot, dus niet omgebouwd zoals de RF15, Lowrance, Deepers etc. door een derde partij.

Daarom garanderen ze ook de 300m bereik en ik moet nog de boot tegen komen waarin deze niet goed werkend te krijgen is.

grt
Plaats reactie