Wie vissen er ook met de reel?


Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

27-07-2003 15:45

Ik vis zelf al weer een paar jaar uitsluitend met reels (met vastlood montage) en dit tot grote tevredenheid. Wie nog meer?
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-07-2003 18:30

Ikke Bas al een behoorlijk aantal jaren en ben meer dan tevreden.
Vis zelf met de Abu Morrums en voor de grote afstanden de Abu Ambassadeur 9000.
Als ik nu terug moest naar een molen zou dat voor mij een straf zijn.

Ben echt verkocht aan reelen.

Met reelende groeten,


Wil.
Pieter van der Rijt

28-07-2003 12:18

Zou ook niet terug willen naar een molen, vis enkele jaren met Penn International 975 reels en bevalt prima!
Na wat pruiken te hebben geworpen in het begin zou ik nu niet anders meer willen.

Pieter.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-07-2003 13:25

Heren,

Lijkt mij dat er toch wat aanpassingen gedaan moeten worden om comfortabel statisch op karper te kunnen vissen met een reel. Kunnen jullie daar iets meer over vertellen?

Groeten, Kees
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

28-07-2003 15:29

Ik vis zelf met Abu EON 5601 en voor het grove werk met Penn 525 (met biggame ratel, geen optonic meer nodig). De enige aanpassing is dat je je hengel goed moet inklemmen zodat je reel of aan de bovenkant of aan de onderkant (bij gebruik van piepers) zit. Ik zelf vis alleen nog maar vanuit een boot zodat alles weer een heel ander verhaal wordt. Er is nog heel veel over te vertellen, dat zou een compleet artikel van enkele kantje worden. Kunnen we als reel-vissers waarschijnlijk wel doen na het bundelen van de kennis.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

29-07-2003 20:35

Hier alvast een paar voordelen:

- Nooit meer kinkende lijnen.