Kleine voerboot met dieptemeter


Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-11-2017 15:04

Wat een onzin camiel.... omdat jij vind dat het opsturen naar duitsland onhandig is moet je ze maar links laten liggen.. misschien woont de topic starter wel bij de grens...

Daarbij kun je ze gewoon naar carpmadness nederland sturen zonder problemen.. of even langs rijden..
En daarbij kun je ook een andere bootservice even benaderen en vragen of die je willen helpen. Dat heb ik met een andere boot van mij ook gedaan toen. En ik ben toen netjes geholpen en de boot was weer prima in orde.

Maar zo en zo is het altijd beetje onhandig als er een boot van welk type dan ook iets mankeert en opgestuurd moet worden..

Maar goed ieder zijn mening zal het daar maar bij laten dan :P

Cheers.
Oja joh!!!
Debacker Ryan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-09-2017 15:32

13-11-2017 08:51

Iemand ervaringen met de Xplore bootjes van Berns ?
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

30-11-2017 12:12

Ik las gisteravond dat het NL dealership van Carpmadness bij Berns voerboten ondergebracht gaat worden, dat is denk ik een positieve ontwikkeling. Zelf heb ik de Phantom ook op het oog aangezien ik een klein compact bootje wil aanschaffen.

De Navic bootjes heb ik ook gezien maar ik durf het niet aan. Misschien onterecht maar ik wil iets hebben waar ik op kan vertrouwen en waar direct service op geboden kan worden bij een defect. Zou mooi zijn als er wat reviews, filmpjes etc. worden geplaatst. Denk dat dit veel mensen over dezelfde drempel zal trekken.

Gr Marvin
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

30-11-2017 12:13

haha Marvin jouw foto !! :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-11-2017 17:56

Zeker een goede ontwikkeling... want dit is een bootje die vele zullen aanspreken vanwege het formaat en de laadcapaciteiten...

Cheers.
Oja joh!!!
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

19-12-2017 20:20

Arno van Beek schreef:Dan krijg je vast en zeker zo'n omgelabeld trend (carpmate) of skarp bootje met een nieuwe naam (en 100 tot 200 euro duurder als vroeger)
Dan betaal je 550 euro voor een boot met een probleem print welke ook nog geen dieptemeter heeft.

Dan kun je beter een Lake Reaper Bait Boat with Fish Finder Camouflage kopen uit de UK voor 550 euro (wordt in NL verkocht als anatec)

In Nederland wordt de markt zwaar verziekt, er is in Nederland iemand die veel geld verdiend aan al die Chinese voerboten. (en Fishfinders)


En wie is dat dan?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

25-12-2017 21:31

Fishfun.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-04-2018 09:04

iemand hier ervaring met dominator voerboten? ze adverteren veel op marktplaats met anatecs e.d. icm vexilar fishfinders.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

22-04-2018 14:41

Ik zit er aan te denken om een xplore baitboat aan te schaffen.
Iemand daar ervaring mee?
Ik bedoel de eco versie
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

22-04-2018 17:38

Bojan, heb sinds enkele weken een Explorer voerboot, wel de "normale versie". Heb me er van laten overtuigen dat deze het meer geld wel waard is.
Heb de boot gekocht met Toslon TF 500 dieptemeter, het is mijn eerste voerboot.
De boot bevalt mij goed, vaart prima en is niet al te groot. Kan natuurlijk nog niks zeggen over het gebruik op de lange termijn maar mijn gevoel zegt dat dit wel goed zit.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

26-04-2018 09:17

Ik heb eind vorig jaar de normale ( dus NIET eco ) versie van zo'n Explore gekocht , ik heb er een Futaba 6 kanaals ( was standaard toen 4 dacht ik ) in laten zetten met een extra motorstuurmoduletje zodat ik ook een transportbandje en roteervoerder er kan op plaatsen.
Boot is voorzien van een Toslon TF640 dieptemeter + Gps , ik heb het bootje deze winter vrij intensief gebruikt en die bevalt me meer dan uitstekend , het is misschien geen supersnelle vaarder maar meer dan genoeg voor mijn noden ( 0.7 a 0.8m/s volgens de gps ) . Daardoor is de batterij levensduur dan ook uitstekend.
Bootje is qua grootte en gewicht een droom om mee te nemen naar de waterkant, en je hoeft absoluut niet bang te zijn om op groter/woeliger water hem in te zetten, blijft netjes stabiel varen en gaat mooi mee met de golfslag, wat ik wel doe in dergelijke omstandigheden is de "batterijopening" aftapen met een 100mm brede ducttape vooraleer ik het deksel bovenop vastschroef , anders heb ik de ervaring dat bij wat steviger golfslag hij langs daar wat water binnenpakt wat niet de bedoeling kan zijn. Dit kon misschien wel wat beter afgedicht worden , maar op zich is dat eigenlijk het enige minpuntje die ik heb...
Ik heb de boot in Belgie via Carp-Repair gekocht , uitstekende service trouwens , ik was in eerste instantie van plan om een Toslon 500 te kopen ( dus enkel dieptemeter) maar Steven heeft me overtuigd om ook de Gps erbij te nemen en ik moet zeggen dat dit een zeer goede beslissing was , aan die TF640 heb ik al heel veel gehad de laatste maanden !
Alles bij elkaar ( Boot , Toslon, draagtas ,regenbescherming zender ) een behoorlijke investering maar ik ben er vrij zeker van dat ik er ook jaren plezier zal aan hebben.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

26-04-2018 22:33

Bedankt voor jullie antwoorden man ik ga zeker eens kijke voor de xplore boot
Bas van Willigen
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-06-2017 13:36

24-05-2018 20:59

Heren/Dames,

Graag wil ik ook inhaken op dit topic.

Ik ben mij ook aan het orienteren, en zag de lakemaster M2. Op raven.nl staan.
Is dit nu hetzelfde model als de buitcruiser xl?

Wat zijn jullie bevingen van deze boot? Het wordt m,n eerste boot dus een goede koop zou wel leuk zijn.
Ook kan ik voor de rest weinig info vinden op het internet


Graag zie ik een reactie tegemoet.

Groet
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

25-05-2018 13:31

:wink: Kies maar uit zou ik zeggen,

image.png


image.png


image.jpeg


Mijn allereerste voerboot was de baitcruiser xl analoog met rf15, 5 seizoen plezier/ gebruiks gemak/ ....
van gehad. Van de drie is de scavenger de upgrade/ digitaal. Meer kan ik je er eigenlijk niet over vertellen.

Groet.

Oh ja, voordelen waren,

Lijnen uitvaren middels een van de bakken, scheelt met wind en vuil.
Stabiel op het water door catamaran model.

Nadeel, in ieder geval bij mij toen,

Slecht trimbaar, kon hem eigenlijk nooit in een rechte lijn laten varen, altijd bijsturen. Maar ook dit viel te verwaarlozen.

Succes met de keuze!
Bas van Willigen
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-06-2017 13:36

25-05-2018 14:39

Haha idd, de keuze is reuze.

Is er tussen de modellen dan technisch(kwalitatief gezien) ook verschil?
Want de prijzen verschillen best wel.


Groet
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

26-05-2018 09:47

Wel weer jammer dit, hoopte eigenlijk dat ze dit topic zouden doorpakken voor jouw! Zijn een aantal boarders met een veel betere know hoe, dan ik! Wat ik je wel wil meegeven, maar weet niet of ik het goed zeg, zou voor digitaal gaan. Dit vanwege, minder storings gevoelig/ eigen frequentie's! Maar goed, ben eigenlijk niet de juiste persoon voor technische praat!

Groet.
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

26-05-2018 10:42

Beste,
Niet de goedkoopste kleine boot, maar wel een hele goede.
Heb er namelijk zelf 1, na 2 andere merken geprobeerd te hebben ;)
http://www.boboot.nl
Maakt ze zelf, met top onderdelen.
Uitstekende service.
Je zou er een bootje kunnen huren, en hem optimaal kunnen proberen.
Groet, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Bas van Willigen
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-06-2017 13:36

26-05-2018 10:51

Beste Willem,

Bedankt voor je reactie.

Het kleine formaat is niet heel belangrijk voor mij.
Wat ik belangrijker vind is de hoeveelheid wat er gedropt kan worden.
Vandaar de vraag over de lakemaster m2 en z’n broertjes en zusjes van deze variant.

Heb jij ervaringen met deze boten?

Groet!!
Leon van der Tuuk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-04-2019 22:10

24-04-2019 21:34

Bedankt voor jullie antwoorden man ik ga zeker eens kijke voor de xplore boot
Hoi Bojan,

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de Xplore mocht je deze aangeschaft hebben.
Ik heb de duurste versie Xplore 2 jaar geleden gekocht en heb er erg veel problemen mee.
De servo's van de voerbakken zaten erg slecht vast en raakten tijdens de 2e vistrip al los. Het RVS roer zat erg scheef en moest constant bijgesteld worden met de trim functie op de afstandsbediening.
Groot aas of pva bags blijven steken omdat de voerkleppen niet volledig open kunnen.
Na uitgevoerde reparaties door Marcel kreeg ik de Xplore terug met een lek. Boot kon dus weer terug..
Nu heb ik een RVS drukschakelaar kapot en dit valt niet meer onder de garantie. Na een mail wisseling met Marcel Berns waarin hij toegeeft dat er door praktijk gebruik kinderziektes aan het licht zijn gekomen, is er alleen begrip voor mijn teleurstelling.
Enige vorm van compensatie of tegemoetkoming is er niet geweest.
Voorafgaand aan alle ellende met de Xplore heb ik lang moeten wachten op de boot, waren de opgegeven kleuren drukschakelaars niet meer op voorraad en kreeg ik een nieuwe voerboottas aangevreten door muizen mee. De jarenlange ervaring is in ieder geval niet terug te vinden in de Xplore. Prijs kwaliteit is op zijn zachtst uitgedrukt erg matig
Leon van der Tuuk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-04-2019 22:10

04-05-2019 16:03

IMG_20190504_154049.jpg
IMG_20190504_154029.jpg
Inmiddels de Xplore Baitboat uit elkaar gehaald. Ik heb foto's bijgevoegd ter verduidelijking van de slechte afwerking en de kwaliteit van de romp. Deze is op sommige plekken zo dik als een velletje papier! Weet iemand hier waar ik een nieuwe romp kan bestellen? Ik gebruik daarvoor de onderdelen uit de Xplore. Die zijn gelukkig wel van goede kwaliteit.
Alvast bedankt!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

04-05-2019 16:42

Ok ok, is jouw probleem niet onoverkomelijk! Gedegen kitwerk, zo wie zo het doe het zelf wat jij nu gedaan hebt, zou ik nog geeneens aan beginnen. Dat soort rompen moeten veelal onder verwarmen uitelkaar!

Groet.

Zou toch bij Berns aankloppen, heb een maat, die dan wel weer goede ervaring heeft daar.
Leon van der Tuuk
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-04-2019 22:10

04-05-2019 17:05

Ok ok, is jouw probleem niet onoverkomelijk! Gedegen kitwerk, zo wie zo het doe het zelf wat jij nu gedaan hebt, zou ik nog geeneens aan beginnen. Dat soort rompen moeten veelal onder verwarmen uitelkaar!

Groet.

Zou toch bij Berns aankloppen, heb een maat, die dan wel weer goede ervaring heeft daar.
Beste Robertinho,

Ik wil persoonlijk niets meer met Marcel te maken hebben. Ik heb in die 2 jaar gebruik van de Xplore problemen aan het licht gebracht die makkelijk met een gedegen testperiode verholpen hadden kunnen worden. Marcel geeft de kinderziektes ook toe maar van enige compensatie of tegemoetkoming is geen sprake.
Ben zo teleurgesteld in de service daar dat ik er ook meteen helemaal klaar mee ben. Gelukkig voor je maat heeft hij een andere ervaring met Berns.
Vergeleken met een PK voerboot of Medium Pearl lijkt de Xplore wel een speelgoed bootje. En die zijn niet eens zoveel duurder.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

04-05-2019 18:03

Ok ok, persoonlijk zou ik jouw bootje nog een kans geven. Compensatie daargelaten, je bent nu toch aan het doe het zelfen!

Gedegen kitwerk, dus verwijderen resten oude kit, ontvetten alvorens opnieuw aanbrengen.
Je hebt hem nu toch open, verzwaren met name voorop, denk dat de vaareigenschappen enorm er op vooruit gaan!
Verder, hoe het kleppen probleem op te lossen, geen idee.

Had mooi geweest als vanalles binnen de garantie valt, maar het houd een x op.

Binnenkort zelf ook weer een upgrade aan de voerboot, kost allemaal wat. Helaas ......

Hoop dat het allemaal lukt,

Groet.