Delkims!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

16-09-2017 17:50

Ik vraag me al lange tijd af, waarom er toch steeds zoveel Delkims te koop worden aan geboden. Vaak per set, maar ook per stuk.
Is Delkim niet meer goed, of is de kwaliteit slecht?
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

16-09-2017 18:34

Geldnood of een relatie waarvan vrouwtje vissen niet goed vindt of een andere soort optonic,s.Het eerste weet ik van 2 gevallen toen ze een relatie kregen,een moest meteen ze vissen aan de kapstok hangen,de ander mocht niet meer met me omgaan.Ik vis nu toch zeker al 12 jaar met me delkim setje en ben er tevreden over.
m,v,g Ron.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

16-09-2017 18:47

Ik zou echt niet anders meer willen dan Delkim, ik vind ze helemaal top.

Groeten uit Den Haag,
Marco

Afbeelding
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

16-09-2017 19:21

Ik heb een setje gehad, een seizoen. Ik kon er op de een of andere manier niet aan wennen, ik had geen klik hoe je het ook noemen wilt.. ik heb nu 2 seizoenen de jrc ds3 daar ben ik tevreden over, en heb daar ook een goed gevoel bij.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

16-09-2017 22:45

Omdat naast de slechte beetregistratie met slappe lijnen de sounderbox dramatisch slecht en onbetrouwbaar is.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

17-09-2017 17:12

Arno van Beek schreef:Omdat naast de slechte beetregistratie met slappe lijnen de sounderbox dramatisch slecht en onbetrouwbaar is.


**Zucht**
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

18-09-2017 08:41

Weet je wat het nou gewoon is.. Een stukje uitrusting moet bij jouw visserij en wensen daaromtrent passen. Zo ook een beetmelder.

Zo kan ik redelijk wat situaties bedenken dat een Delkim helemaal top zou zijn maar ook situaties waar je liever geen Delkim`s hebt.

Dus de grote vraag van vandaag, hoe ziet jouw visserij eruit?
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18-09-2017 09:39

Hoe zo zucht Arno? Ik ben het wel deels met Arno eens :wink:

De beetmelders zelf vind ik top, maar de ontvanger is onbetrouwbaar. Soms geen bereik en vaak storingen (gekraak).
Heb meerdere setjes gehad, voor mij geen Delkim meer. Tenzij ze misschien een keer met een nieuw model komen.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

18-09-2017 11:23

Bij mij hetzelfde met het gekraak sinds ik een nieuwe ontvanger heb.
Duracel plus batterij erin en kraak opgelost.
Vraag me niet waarom :roll:
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

18-09-2017 12:40

Omdat als je de gevoeligheid op wat hoger zet er zelfs uitstekend met slappe lijnen mee gevist kan worden, gebruik zelf nooit gevoeliger dan de -/- stand en wieltje op 4 met slappe lijnen. Veel mensen praten elkaar na. Vis al sinds 1994 met delkim en dit is mijn 2e setje en niet omdat hij stuk ging. Oude doen het nog steeds. Heel soms heb ik wel eens een kraakje en het schijnt dat de nieuwere daar gevoeliger voor zijn dan de oude. Hangt ook van de atmosferische omstandigheden af. Maar om nou te zeggen dat de sounderbox dramatisch slecht is???

Als als 1 gebruiker dan zonder enige onderbouwing schrijft "Omdat naast de slechte beetregistratie met slappe lijnen de sounderbox dramatisch slecht en onbetrouwbaar is."dan denk ik "zucht"

Dat hij andere beetmelders prefereert is een ander verhaal, maar dat slappe lijnen verhaal heb ik in bijna 25 jaar nooit ervaren als je ze goed afstelt, en daar heb je geen HBO diploma voor nodig.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

18-09-2017 13:05

Sorry naamgenoot ik dacht dat de meeste mensen hier toch al aardig bekend mee waren, vooral de "oude garde"

Er is immers al heel veel geschreven op het forum over de slechte delkim receiver de laatste jaren.
Als de receiver nog geen 10 meter vanaf de beetmelder staat doet deze het vaak al niet meer, ook krijg je vaak valse piepjes omdat de sounderbox raar doet (blijf je wakker)

Dit mag gewoon niet gebeuren met zo'n dure set, goedkope setjes doen dit al een stuk beter.

Op de Speaker (kraakt af en toe) en het kermis geluid na zijn de Delkim beetmelders zelf best OK.

De JRC Radar DS3 set veel meer waar voor je geld (heeft de beste receiver) en als je meer wil besteden dan is de Fox NTXr ook een goede keuze (zou alleen even wachten met de NTXr want fox komt met iets nieuws!)
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

18-09-2017 13:35

Helemaal juist Arno Bijl. De mijne zijn 7 jaar oud en werken Toppie.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

18-09-2017 16:20

Dat ze niet goed zouden werken met slappe lijnen, dat zie ik ook niet in. Ze zijn juist supergoed in te stellen daarvoor. En nee, het ontvangst van de sounderbox is ook niet dramatisch slecht, alleen als dat ding een paar geweigerd heeft, dan heb je er gewoon geen vertrouwen meer in. Dat gekraak is gewoon irritant, ook met Duracells.

Na de Delkims heb ik setjes gehad van ACE, ATTs en nu NTXr's, allemaal probleemloze beetmelders, die mij beter bevielen dan Delkim, al hebben ze natuurlijk allemaal hun voor en nadelen. De NTXr's blijven voorlopig (en dat terwijl ik echt anti Fox ben :wink: ).
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

18-09-2017 16:56

Heb er zelf een half jaar mee gevist, maar kon er niet aan wennen. Dat lag aan mij en zeker niet aan het product. Ik werkte destijds bij de Siervogel in Turnhout en daar vlogen ze als zoete broodjes over de toonbank, waren met kop en schouder de meest verkochte beetmelders en dat spreekt voor zich. Enige probleem wat ik me herinner was dat als een klant hier de beetmelder kocht en de receiver in Engeland, dan waren de beetmelders niet op de receiver aan te melden. Een software probleem dat kosteloos en vlot werd opgelost.
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

18-09-2017 17:55

Op erg grote afstanden icm zwaar lood en zware wakers zou ik zeker geen Delkim aanraden. Aanbeten zijn door de grote afstand soms zo subtiel dat de beetmelder geen enkel signaal laat horen of één piep als je geluk hebt. Afgelopen weken in Frankrijk op die manier verschillende aanbeten gekregen waarbij de Delkim niet één keer een piepje gaf. Zeker op wateren met veel witvis kan je op die manier wel eens een nacht door vissen met een voorn of zeelt aan de haak. En ja, met gevlochten lijnen en op een gevoelige stand uiteraard. :)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

19-09-2017 09:59

Ik snap daar echt niets van! Bij het minste tikje op de lijn krijg je al een piep. Ik vis met nylon en mijn Delkims zijn zeker 7/8 jaar oud. Ik gebruik de ontvanger niet heel vaak, maar heb echt nog nooit enige vorm van ruis op gehad en hij werkt perfect. Dat is toch echt van de laatste jaren waarschijnlijk.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

19-09-2017 14:40

Lorenz Cleymaet schreef:Op erg grote afstanden icm zwaar lood en zware wakers zou ik zeker geen Delkim aanraden. Aanbeten zijn door de grote afstand soms zo subtiel dat de beetmelder geen enkel signaal laat horen of één piep als je geluk hebt.


Dan heb je ze niet goed afgesteld Lorenz, als jij ze op de + stand en wieltje op 6 zet, dan krijg je een piep als een mug op 100m een scheet laat, zeker met gevlochten lijn. Delkims geven in deze omstandigheden juist sneller een piep dan beetmelders met een wieltje omdat de lijn niet verplaatst hoeft te worden en dus ook een trilling al gedetecteerd wordt.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

19-09-2017 18:14

wat ik niet begrijp van delkim (en alle andere serieuze spelers op de markt) is dat ze geen terugzakfunctie hebben. Zelf jarenlang met veel plezier met de std`s gevist. daarna een setje txi tweedehands(dom, weet ik) overgenomen, geen succes.
Toen uiteindelijk voor fox gegaan, vooral omdat die de enige serieuze optie leek te zijn en omwille de terugzakfunctie. Geeft zoveel extra info. Twee piepjes, verschillende toon en je weet bijna zeker dat het om een lijnzwemmer gaat. scheelt toch behoorlijk wat koude voeten in de winter:).
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-09-2017 08:57

De nieuwere delkims hebben een slecht bereik en enorm vaak ruis, dit komt naar horen zeggen door de gebruikte radio frequentie die in Engeland prima werkt, maar hier totaal niet rendeert. De oudere delkims waren super, voor nieuwe delkims zou ik toch wachten op een upgrade.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

20-09-2017 13:19

Arno Bijl schreef:Dan heb je ze niet goed afgesteld Lorenz, als jij ze op de + stand en wieltje op 6 zet, dan krijg je een piep als een mug op 100m een scheet laat, zeker met gevlochten lijn. Delkims geven in deze omstandigheden juist sneller een piep dan beetmelders met een wieltje omdat de lijn niet verplaatst hoeft te worden en dus ook een trilling al gedetecteerd wordt.


Standje +6, ook wel de "fish fart modus" genoemd. Zelfs in deze stand heb ik teruglopers gehad waarbij ik geen piep heb gehad. Swinger helemaal laag, lijn slap en dan bij inhalen ontdekken dat je lood meters naar links is verplaatst. Weliswaar met nylon, maar toch...

Ik was jarenlang blij met mijn Delkims (niet de laatste generatie), maar nu ik enkele jaren geleden ben overgestapt op Fox RX'en zou ik niet snel meer Delkims nemen. Bovenstaande is me nimmer meer gebeurd. Voor me gevoel heb ik ook minder last van rare valse piepen. Mijn oude Delkims hadden nog wel eens kuren bij extreem vochtig weer, ook daar heb ik geen last meer van.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

20-09-2017 20:44

Daarom vangen mensen met delikim,s minder vis.Zou het....
:lol:
breek me de slurf niet open
Plaats reactie