TOSLON X-PILOT AUTOPILOT Tc 100


Plaats reactie
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

09-09-2017 14:19

Goedemiddag, mijn vraag, zijn er al boarders die gebruikservaring hebben met dit autopilot/ gps systeem (dus hebben laten inbouwen in hun boot)! Het gaat mij eigenlijk hier om, wil mijn voerboot graag antenne vrij houden, heb mij al bij diverse personen laten voorlichten over de mogelijkheden hiervan! Ben benieuwd, kijk uit naar de feedback ....

Groet.

20170715_135009.jpg
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

09-09-2017 21:04

Het was een goed idee maar verkeerd uitgewerkt, het is veel te ingewikkeld (voor de meeste) en daarom werkt het niet lekker.

Moet je maar eens kijken wat ze allemaal moeten doen om een stek vast te leggen...

Ik bedoel mijn power heeft ook GPS autopilot (9 stekken + thuispunt)
Je zet de gewenste schakelaar op de vastleggen stand en als je je stek gevonden heb doe je de linker stick een seconde omhoog)
Als je daarna naar die stek wilt dan zet je gewoon die schakelaar op de autopilot stand voor die stek en je doet de stick omhoog en de boot vaart er naar toe, echt makkelijk en geen gedoe.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

09-09-2017 21:34

Ok Arno, het merk gps/ autopilot, in jouw Power is? Volgens de spec´s van deze Toslon, is er de mogelijkheid van 500 wp, dat houdt dus in meerdere wp. op diverse wateren maken/ opslaan en bewaren! Paar extra handelingen wel voor over.

Groet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

10-09-2017 01:28

Het is niet alleen de handeling

Ook dat werkt niet goed... apparaat heeft vaak software glitches en is dan totaal de weg kwijt.

https://www.amazon.co.uk/Toslon-X-Pilot ... filter-bar

Apparaat is gewoon niet betrouwbaar, als hij goed was hadden al heel veel mensen het in hun boot maar hoeveel zie je er mee? precies amper iemand omdat het niet werkt.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

10-09-2017 14:12

Ok, duidelijk verhaal Arno, ga morgen maar een van de diverse aanbieders contacten, ff horen horen wat hun erover te vertellen hebben! Als je de demo filmpjes bekijkt op you tube lijkt het te werken, maar goed ....

Groet.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

11-09-2017 13:11

Ik heb de Autopilot nu een aantal maanden in de gebruik op mijn eigen boot en heb er ook al diversen ingebouwd in andere boten, afgezien van 1 of 2 issues (waarbij plaatsing van de GPS antenne tov andere electronica problemen heeft gegeven) werkt het systeem op dit moment perfect.
Ook zijn er al meerdere software updates geweest waarin bepaalde problemen werden opgelost en wordt er op dit moment een andere antenne mee geleverd die de 300m wel makkelijk haalt.

Belangrijkste bij dit systeem is de plaatsing van de antenne's zodat ze geen hinder ondervinden van de andere electronica(dus een wat grotere boot is ook een pre), ook zou ik aanraden om geen oudere fishfinders en niet digitale handzenders te gebruiken.
Wordt aan deze voorwaarden voldaan dan werkt het systeem perfect naar mijn idee!

grt

Berry
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

11-09-2017 17:00

Ok Berry, dank voor de feedback! Buiten een aantal demo filmpjes, was er vrij weinig commentaar/ feedback te vinden over spec´s van de X-pilot. Zit gelijk met de vraag, de nieuw bijgeleverde antenne, wat is de lengte van deze antenne? (heb mij wel ingelezen bij RC boten, deze verkopen de x- pilot, wel RC- getuned en door hunzelf ingebouwd!) Bezit overigens een Maverick, handzender Graupner mz-10, motor graupner, maar wat de elektronica binnen betreft :roll: ! Verder mijn boot is op dit moment antenne vrij, wil ik eigenlijk zo houden, maar moet er mss. wel in gaan geloven! Als ik zo´n systeem wil laten inbouwen.

Groet.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

12-09-2017 10:38

Robertino,

Nou ik heb begrepen dat er problemen waren met de Navigator/Maverick icm. de toslon autopilot, het is ook niet voor niets dat ze deze nog niet aanbieden bij hun boten.
Dus waarschijnlijk gebruiken zij bepaalde electronica welke stoort op de autopilot oid, neem anders eens contact met hun op om te vragen waarom ze hem niet in kunnen bouwen.
In alle andere kwaliteits boten zoals, Pearl, PK, Monster, BaitStar, Berns etc is het namelijk geen probleem om dit in te bouwen dus het moet echt gezocht worden in de Navigator/Maverikc zelf naar mijn idee..

grt

Berry
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

15-09-2017 12:31

Het zit niet in de boot maar het stoort op de handzender, betere handzenders zoals de robbe futaba en graupner gebruiken een breder spectrum door de telemetrie mogelijkheden.
Bij de PK etc voerboot zit een goedkope spectrum zender zonder breed spectrum en mogelijkheden.

Als jij wel een boot met een goedkope zender gaat kopen of gebruikt met X-pilot dan valt deze nog steeds uit als er iemand anders met een goede zender zit.

Als de Toslon X-pilot betere hardware had gehad dan had frequency-hopping toegepast kunnen worden en dan was er geen storing of interferentie geweest.
jac v bergen
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-05-2010 11:48

15-04-2018 17:37

Goede middag heren. Zijn er nog recentere gebruikerservaringen met de Toslon X Pilot ? Ik heb zelfs een Nanotec met Toslon X Pilot voorbij zien komen ? Ik dacht dat de Toslon alleen in grotere boten zou werken.
mvg Jac
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

17-04-2018 17:28

Hallo Jac,

Op dit moment zijn er weinig boten waarin de toslon autopilot niet gaat werken,
Ik heb ze afgelopen tijd in bijna elke boot wel eens ingebouwd van oude baitliner/carpcatcher tot nieuwste RT4.
Dus als je intresse hebt stuur me even een pb voor de mogelijkheden!

grt

Berry
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

05-08-2019 07:55

Hallo Jac,

Op dit moment zijn er weinig boten waarin de toslon autopilot niet gaat werken,
Ik heb ze afgelopen tijd in bijna elke boot wel eens ingebouwd van oude baitliner/carpcatcher tot nieuwste RT4.
Dus als je intresse hebt stuur me even een pb voor de mogelijkheden!

grt

Berry
Dag berry

Ik zag je bericht over de auto pilot.
Ik heb een boboot the bullet met RF15 dieptemeter.
Heeft u ervaring met deze in te bouwen op de boboot en wat zou zo iets kosten totaal.

Mag Jaimy Dijkhuizen
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Plaats reactie