Baitliner schroefbescherming


Plaats reactie
Arno Gerritsen
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2015 22:39

24-07-2017 13:17

Hi,

Al enige tijd maak ik gebruik van een Baitliner voerboot. Ik heb verschillende wijzigingen aangebracht om de performance van de boot te verbeteren (zie hieronder).

- verplaatsen accu
- dieptemeter & fishfinder
- andere afstandbediening
- klap verminderd bij keepen van voerbak

In principe ben ik tevreden alhoewel toch wel het meest belangrijke ontbreekt; vertrouwen. De schroef van mijn boot bevat geen kooi ter bescherming van planten en hierdoor heeft hij het nog wel eens moeilijk. Het is wachten op het moment dat ik het water in mag.

Ik heb inmiddels al aardig wat topics voorbij zien komen over de Baitliner voerboot en ook heb ik tijd doorgebracht op Google maar tot op heden vind ik weinig informatie over de bescherming van de schroef i.c.m. een Baitliner. Uiteraard kan ik zelf iets in elkaar zetten maar daarvoor ben ik erg benieuwd naar de ervaring van andere. Een kooi kan de schroef namelijk wel beschermen maar als het niet juist wordt gemonteerd dan neemt het alsnog bergen groen mee!

Ik hoor graag wat jullie ideeën zijn!

Afbeelding
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-07-2017 17:57

Een schuin oplopend kooitje maken van gestanst aluminium (bouwmarkt) en verlijmen met twee componentenlijm i.s.m. wat popnagels is een optie...

M'n Baitliner thuis laten bij veel waterplanten overlast is mijn idee :).
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

24-07-2017 20:01

Stukje Geperforeerde aluminium plaat afzagen en buigen, beetje Tec7 of 2 componentenlijm en plakken maar.

Heb je ook direct je schroef goed beschermt als je je boot hebt staan of transporteert.
Arno Gerritsen
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2015 22:39

25-07-2017 13:35

Prima oplossingen, thanks!
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

26-07-2017 11:03

Hoi Arno
Ik heb er vroeger ook één gemaakt voor mijn bt voerboot de eerst keer had ik hem enkel rond de schroef en het roer gebouwd .
Maar dat was niet de best oplossing boot kwam vast te zitten aan een overhangende tak in het water .
De tak zat tussen de schroef bescherming en de kiel van de boot .
Daarna een nieuwe gemaakt die vanaf de kiel tot over het roer kwam en nooit geen problemen meer gehad .
Ik kan helaas geen foto's meer maken heb de boot niet meer in bezit .
Mvg Lorenzo
Plaats reactie