Diepte meter werkt niet wie kan helpen


Plaats reactie
Brian cabollet
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-07-2017 18:49

14-07-2017 19:14

Beste lezers,

Ik heb een voerboot aangeschaft en alles werkt goed. Alleen de dieptemeter doet t niet naar behoren. Het gaat zich hier om een humminbird rf 15. De boot komt oorspronkelijk uit arnhem maar ik woon in t zuiden. En vroeg me af of er iemand is die er even na kan kijken. Misschien staat iets fout ingestelf of is het echt een kleinigheidje.. ik heb er geen verstand van dus alle hulp is welkom. Bvd brian cabollet
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

14-07-2017 19:47

Dan is zo goed als zeker het eitje van de fishfinder stuk, probleem is echter dat deze niet langer meer gemaakt worden en niemand ze meer heeft.
Brian cabollet
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-07-2017 18:49

14-07-2017 20:21

Ik had met leon gebeld waar de powercatchers gebouwd worden. En hij vroeg naar t eendje maar ik vertelde dat die er niet onder zit en toen zei hij.. dat s t een oudere dan zit t erin en dan kunnen het batt zijb die leeg zijn.. ik heb gekeken welke t zijn en er zaten idd penlights waar hij omschreef..ik heb een pakje gekocht van 4 en toen kwam ik erachter dat er 8 inzaten nu had ik er nog genoeg thuis liggen en dacht pak gwn wat.. 4 nieuwe en 4 halve moet toch genoeg zijn om signal te geven..

Er stond in beschrijving als hij de melding geeft vab waiting to signal dan kan ook de diepte zijn als je te ondiep zwembad ofzo probeerd dus ben ik naar een diepe bak van 20 meter om de hoek gegaan en geeft nog die melding.. heel afentoe sprigt ie over en krijg je leeg beeld en staat er 0.0 meter. En 1 x gaf die 28 graden aan..

Misschien kan iemabd wat met deze informatie
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

14-07-2017 21:30

Zou toch echt 8 nieuwe batterijen gebruiken, als het dan niet werkt dan is het "eitje" stuk.
Bij de oude versies is het eitje gestript en zit hij in een zwart doosje aan de binnenkant en de sonar sensor tegen de bodem aan geplakt.

Vriend van mij heeft ook dat systeem en zijn "eitje" is recent ook stuk gegaan.
Brian cabollet
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-07-2017 18:49

14-07-2017 21:40

En als dat ze is kan k de dieptemeter weggooie omdat die zooi niet meer te krijgen s ?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

14-07-2017 21:46

Daarom worden ze niet meer gemaakt door Humminbird (teveel claims)

Als hij het echt niet doet dan kun je 2 dingen doen:
1). Varen zonder fishfinder.
2). de oude er uit laten halen en er een andere inzetten of in laten zetten.

Goedkoop zal het sowieso niet zijn als je het laat vervangen.

Hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt, verkoper heeft dit ook geweten > reden verkoop.
Brian cabollet
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-07-2017 18:49

14-07-2017 23:44

Bedankt voor de vlugge reacties.
De verkoper stopte met vissen was een man op leeftijd en alles stond te koop.
De prijs was heel netjes dus mag alsnog niet klagen.
Ik zal er dus terug.naar arnhem moeten gaan of ligt r in de buurt bij mij ook iemand met ervaring.. woon zelf omgeving roermond.. limburg..
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

15-07-2017 08:36

Er stond een week of drie geleden een reactie dat RC voerboten compatible eitjes kan leveren.

http://carpboard.karperwereld.nl/viewtopic.php?f=49&t=82917&hilit=Eitje+kwijt
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

15-07-2017 17:14

precies jan
dat was een reactie van mij
neem idd even c0ontact op en zij kunnen je verder helpen
en anders een eitje in het buitenland bestellen
neem anders even contact op met r de winter
eitjes van Lucky zijn gewoon te bestellen
maar eerst zou ik beginnen met nieuwe batterijen van duracel
omdat je schrijft dat je soms wel dingen in beeld krijgt
of omzetten van kanaal
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-07-2017 17:46

Alleen de dieptemeter doet t niet naar behoren.
Wat doet ie dan wel of niet was meteen m'n gedachte? Daar kwamen we gelukkig later achter, want m'n glazenbol liet me weer eens in de steek.

..Er zijn trouwens ook mensen die de neiging hebben die lege eitjes weg te gooien, terwijl een ijzerzaagje, een nieuw batterijtje en wat twee componentenlijm wonderen doet.

En ja, Jan(nes); machtig mooi ding die zoekfunctie van CB :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-07-2017 07:40

Marco Mostert schreef:..Er zijn trouwens ook mensen die de neiging hebben die lege eitjes weg te gooien, terwijl een ijzerzaagje, een nieuw batterijtje en wat twee componentenlijm wonderen doet.

En ja, Jan(nes); machtig mooi ding die zoekfunctie van CB :wink: .


Met alleen een ijzerzaagje en componentenlijm kom je er niet hoor... je moet ook de wetswitch contactpunten los solderen dus een soldeerbout en tinzuiger is ook wel handig anders kom je er niet bij en niet te hard trekken als die los zit, want er zitten nog 2 draadjes onder die je zo kapot trekt.

Maar met heetje gezond verstand en voorzichtigheid kun je inderdaad zo het knoopcel batterijtje wisselen...


Trouwens... je kan beste eigenlijk een kit gebruiken want die componentenlijm heeft als nadeel dat als je teveel erop doet het ook op je printplaatje kan komen en dan is het klote los krijgen.. met kit is dat wat makkelijker ;-)

Succes.
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

17-07-2017 10:36

Dat er een "compatible" eitje is (Lucky D+T) wil niet zeggen dat deze zomaar uitgewisseld kan worden.

In een hoop boten zit het eitje in de bodem verwerkt en het lucky eitje heeft niet de zelfde afmetingen.

In de boot van de TS is het eitje helemaal gedemonteerd, de sensor zit op de bodem geplakt en de elektronica zit in een zwart doosje.

Wie zegt dat je het lucky eitje ook helemaal kan strippen, de sonar sensor er uit kan halen en ombouwen? (is vaak ingegoten)

Ook zit er vaak een speciale versterker op aangesloten, deze kun je ook niet zomaar even om hobbyen.

Daarnaast moet je er ook nog maar eens bij kunnen, vaak zit de sensor onder de voerbak (voor een accurate drop) en hiervoor moet je vaak de boot openmaken omdat je er anders niet bij kan.

Als je heel handig bent, het gereedschap hebt en het risico wil lopen dan kun je het zelf proberen.

Denk niet dat veel bedrijven zin hebben om een "compatible" eitje welke door de klant is geleverd om te bouwen met het risico dat het niet werkt, garantie te geven en de klant nog een dikke rekening te geven voor al het urenwerk.

Als het allemaal zo makkelijk was dan waren veel bedrijven er al op in gesprongen, deze bedrijven verkopen liever een nieuwe fishfinder met een reden > weinig risico en het werkt gewoon.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-07-2017 14:55

Arno van Beek schreef:Wie zegt dat je het lucky eitje ook helemaal kan strippen, de sonar sensor er uit kan halen en ombouwen? (is vaak ingegoten)


dat zeg ik met vele andere ;)

de lucky D+T sonar printplaat is iets kleiner en ronder en niet gegoten.....

ook pakt die bij mij gewoon het ontvangst van de ontvanger (op aanraden van een ander forumlid 1 besteld bij meneer Ali)... voordeel van die lucky egg ;) is dat je makkelijker de battery kan wisselen die zit namelijk boven op.. MAAAAAAAR ik heb opbouw,... voor inbouw is het wat lastiger en zou je idd zelf moeten gaan knutselen.... maar er is genoeg te vinden op google. En hier op het forum is er ook lang geleden keer wat over geplaatst met plaatjes ect, maar kan niet zo 1 2 3 vinden...

foto van lucky egg sonar D+T open gemaakt:
Afbeelding

succes.
Oja joh!!!
Brian cabollet
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-07-2017 18:49

19-07-2017 23:04

Bedankt voor de reacties..
Ik heb maandag ochtend een afspraak in arnhem waar de powercatchers gebouwd worden. Daar word mn boot even volledog nagekeken en in orde gemaakt.

Mvg brian cabollet
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

20-07-2017 22:13

arno
de externe zender aansluiten
is niets meer dan de antenne vervangen voor een coaxkabeltje
deze verbinden met je versterker
en walla het werkt
zoals bij zoveel dingen
als je het weet , stelt het geen bal voor
nog nooit gezien of gedaan vraag om hulp
das het mooie van een forum
daarom lees ik toevallig ook graag jou reacties over verschillende dingen
vaak goed onderbouwt

succes ermee rik
greats
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-07-2017 14:41

Idd stelt niet veel voor....

Maar als je geen versterker of iets heb en alleen een eitje en ontvanger zou je even deze moeten openschroeven dan zie je een spiraaltje zitten dit is de antenne deze knip je af tot je een klein stukje overhoudt om dus idd die coax op vast te solderen.. beste is even een sma stekkertje kopen dan zit je antenne aansluiting en de coax al aan elkaar.. en kun je er zo een antenne opdraaien..

Zie hier wat ik bedoel met plaatjes:
http://www.greenhobbymodel.com/baitboat ... _range.htm

LET WEL op die site gebruiken ze een andere antenne ik raad je echt aan een sma kabeltje te kopen en een antenne met sma aansluiting.. beide te koop op aliexpress.. kosten 5 euro incl verzending ik had het na betaling 9 dagen later in huis..

Ik heb op de zender (de lucky egg D+T) als op de ontvanger (rf humminbird) beide die sma kabels gesoldeerd en de antennes erop gedaan en ben van de standaard 30 a 40 meter gekomen tot een 125 a 150 meter... meer dan zat dus, want zag me bootje zowat niet meer...

Succes.

Ps: voor wie ook zelf zijn eitje wil aanpassen zie hier een how to;
http://www.greenhobbymodel.com/baitboat ... cation.htm
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

21-07-2017 18:44

idd rik
zo simpel is het
en voor diegene die wel een groter bereik willen
op marktplaats worden de versterkers aan geboden voor 109 euro
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-07-2017 20:50

Dat zijn die van boboot idd... maar dat is 109 en dan moet je zelf alles in elkaar zetten... maar hun hebben idd echt een versterker erin..

Deze versterkers kan je ook voor 12 a 15 euro uit jawel hahah.....china halen..zijn best compacte dingen met sma aansluiting.

Ff zoeken op;
433 MHz Ruisarme Versterker voor RF Versterker.

Succes.
Oja joh!!!
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

26-07-2017 08:28

Heb ook eerst de lucky geprobeerd maar stoorde enorm, afstand ruk, en diepte klopte ook niet, temperatuur werkt hier ook niet op!

Uiteindelijk de export zenderset van fishfun er in gebouwd, zie nu alles weer met max bereik en werkt gewoon op mijn oude ontvanger.

Wel duur 239 euro maar nog altijd goedkoper dan een nieuwe complete set.

http://fishfun.nl/index.php/fishfinders ... cer-detail
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-07-2017 19:53

Ik heb inmiddels de 2e lucky egg binnen en ook deze beetje aangepast door de antenne spiraal uit te trekken en ook deze doet het gewoon goed op 100 a 125 meter... ook de diepte klopt maar water temperatuur wordt inderdaad niet weer gegeven,.. maar hey het is een dieptemeter geen thermometer toch??? En die diepte geeft ie hier gelukkig wel goed weer op beide sonars..

Qua storing heb ik nog geen last, maar goed het blijft 433 en dat kan altijd ineens storen..

Maar wil je idd 250 meter en verder zou je wel wat meer moeten aanpassen aan de hand van een versterker ben ik bang.. maar voor 100 a 125 misschien 150 meter ben je voor paar tientjes klaar.. ;-)
Oja joh!!!
Casper Wit
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-06-2020 17:19

16-06-2020 21:32

Beste allen,

Ik heb een humminbird rf 15, ontvang geen signaal en blijft constant piepen.

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn.
Alvast dank.
Groet Casper.
Plaats reactie