Rebelcell 12V25 of 12V50


Plaats reactie
William van Rooij 1982
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-10-2005 11:06
Locatie: Velddriel GLD

18-05-2017 19:40

Hoi,

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een Rebelcell accu voor een electro motor. De combinatie wordt een Proline Commando XS160, Minn Kota endura max 40lbs en een Rebelcell accu. Ik vis meestal korte (soms zeer korte) nachten. Ik wil zo min mogelijk gewicht maar met bovenstaande boot (13kg) en motor (circa 9-10kg) loopt het aardig op. Dan zit je met accu en dieptemeter al op circa 30kg.

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van de kleine accu in combinatie met een Minn kota. De accu dient toch wel 2 uur mee te gaan. Dat is voor een enkele nacht meer dan voldoende. Los daarvan moet de accu ook genoeg capaciteit hebben om een grotere boot ook een enkel uur voort te kunnen stuwen. Dit is dan meer voor een langere sessie met overvaren van materiaal.

De boot en motor zijn al in bezit. Ben dus echt enkel op zoek naar ervaringen met de accu. Ben benieuwd of er medevissers zijn die de "kleine" accu gebruiken. Zowel de motor als dieptemeter worden op de accu aangesloten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet William
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

18-05-2017 23:40

ervaring heb ik niet met exact die combinatie, maar ik weet dat een 55lbs motor zo'n 40 ampere trekt volgas... dus dan zal een 40 ampere motor zo'n 30 ampere trekken ongeveer

volgas kun je dus geen uur varen met die 25 ampere accu...maar halfgas natuurlijk wel

met die 25 ampere rebelcell kun je dus ongeveer 3 kwartier varen volgas of anderhalf uur half gas

2 uur vaartijd word moeilijk of je moet echt maar heel lichtjes aan de gashendel draaien...en met een beetje tegenwind moet je al vaak volgas met een electro... als je echt 2 uur vaartijd nodig hebt zou ik voor de 50 ampere gaan.... zeker als je na enkele runs nog terug wil varen met al je spullen :)

of twee van 25 ampere natuurlijk :)

maar ik vind ze nog een stuk te duur die rebelcell, daar heb je ook 8 lood accu's voor
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

19-05-2017 19:46

Hallo William,

Ik heb beide accu's. De 25 voor mijn 30lbs en een 50 voor mijn 55lbs. Verademing dat gewicht, zeker als je er een stuk mee moet sjouwen.

Ik zou de 50 pakken als ik jou was. Ook omdat je aangeeft dat je hem eventueel op langere sessies wilt gebruiken. Laden van de accu's gaat trouwens wel erg snel.

Succes met je keuze
William van Rooij 1982
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-10-2005 11:06
Locatie: Velddriel GLD

20-05-2017 08:04

Dank voor beide reacties. De keuze is gevallen op het 12V50 comfort pakket. Hopelijk kan ik over een tijdje mijn positieve ervaringen delen. We gaan het zien.

De aanschafprijs is wel fors naar mijn mening. Maar als de levensduur klopt dan moet het goedkomen. Ik las wel dat je tot 1500 keer kunt ontladen tot 80% en 1000 keer tot 100%. Dit zou alsnog inhouden dat het geheel leegtrekken invloed heeft op de levensduur. Dat is ook het voordeel met de grotere variant. Deze zal over het algemeen niet voor 100% leeg gaan in één sessie.
Plaats reactie