JRC DSI tandwiel foetsie


Plaats reactie
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

02-05-2017 16:48

Hai,

gister is plotsklaps het tandwiel uit m'n beetmelder verdwenen?!
overal gezocht maar niet terug kunnen vinden.

Nu heb ik het technisch inzicht van een Baksteen.

heeft iemand enig idee of ik een universeel tandwieltje hiervoor kan gebruiken.
Of dat deze los te bestellen is via de winkel bijv? Andere ideeën?

heb ze voor een redelijk prikkie op de kop kunnen doen(dus geen garantie)
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

02-05-2017 16:54

als je het loopwieltje bedoeld, wat ik vermoedt, moet jou winkelier dat wel bij JRC (Pure Fishing) kunnen bestellen lijkt mij.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

02-05-2017 16:56

herman hulsman schreef:als je het loopwieltje bedoeld, wat ik vermoedt, moet jou winkelier dat wel bij JRC (Pure Fishing) kunnen bestellen lijkt mij.


ik denk dat ik dat bedoel ja(daar waar de lijn oploopt) :oops:

thnx!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-05-2017 07:44

Gewoon naar een viswinkel die jrc verkoopt gaan en vragen of ze hem naar jrc willen sturen ter reparatie.. dan heb je hem heus binnen 2 weken gerepareerd en wel terug... en dat wieltje valt niet onder garantie als je het kwijt ben dus daar kon je zo en zo geen gebruik van maken..

En anders zelf even jrc bellen of emailen, maar die zullen denk oon melden dat je hem kan inleveren bij jrc dealers.

Succes.
Oja joh!!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

03-05-2017 10:37

R de Winter schreef:Gewoon naar een viswinkel die jrc verkoopt gaan en vragen of ze hem naar jrc willen sturen ter reparatie.. dan heb je hem heus binnen 2 weken gerepareerd en wel terug... en dat wieltje valt niet onder garantie als je het kwijt ben dus daar kon je zo en zo geen gebruik van maken..

En anders zelf even jrc bellen of emailen, maar die zullen denk oon melden dat je hem kan inleveren bij jrc dealers.

Succes.


thnx.

die hypothetische garantie daar vergis je je overigens in.
je hebt altijd garantie op de te verwachte levensduur van een product.
Een beetmeldersetje van €300 euro mag je van verwachten dat een wieltje er niet plots afspringt.
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

03-05-2017 15:58

R de Winter schreef:Gewoon naar een viswinkel die jrc verkoopt gaan en vragen of ze hem naar jrc willen sturen ter reparatie.. dan heb je hem heus binnen 2 weken gerepareerd en wel terug... en dat wieltje valt niet onder garantie als je het kwijt ben dus daar kon je zo en zo geen gebruik van maken..

En anders zelf even jrc bellen of emailen, maar die zullen denk oon melden dat je hem kan inleveren bij jrc dealers.

Succes.


Binnen 2 weken? Maak daar gerust 8 tot 12 weken van.. Kosten zullen waarschijnlijk 3/4e van een nieuwe pieper bedragen... :lol:

Je hoort het al, geen beste ervaring met Pure Fishing.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-05-2017 09:10

David Janssen schreef:Binnen 2 weken? Maak daar gerust 8 tot 12 weken van.. Kosten zullen waarschijnlijk 3/4e van een nieuwe pieper bedragen... :lol:

Je hoort het al, geen beste ervaring met Pure Fishing.


Dat jij slechte ervaringen heb gehad met hun wil niet zeggen dat iedereen dat heeft he...
Ik heb zelf problemen gehad met melders en alles werd netjes opgelost en zelfs met extra service, zal niet het gele verhaal hier neer zetten maar ik heb denk stuk of 3 a 4 x wat moeten opsturen en alle keren binnen 2 weken terug..

Torsten Mackenzie schreef:die hypothetische garantie daar vergis je je overigens in.
je hebt altijd garantie op de te verwachte levensduur van een product.
Een beetmeldersetje van €300 euro mag je van verwachten dat een wieltje er niet plots afspringt.


Waarom dan in je eerste post zelf melden dat je geen garantie hebt??? Zo en zo krijg je geen garantie als je iets kwijt raakt dat wordt een touwtrek spelletje...en verlies je echt...

Anders gewoon ff bellen en vragen naar randy muts ja die naam is echt :-) die helpt je heus wel. Of even naar Hareco gaan die helpen je ook 100%

Succes.
Oja joh!!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

04-05-2017 10:38

Bedankt voor de tip!


Ik vermeldde het zodat men niet zou tippen dat ik me op de garantie kon beroepen.

dat getouwtrek win je echt makkelijk als je een beetje juridisch onderlegd bent.
kwestie van burgerlijk wetboek citeren, uitspraak van radar/kassa/ jurisprudentie quoten en men is om. Bedrijven proberen je in eerste instantie altijd het bos in te sturen, en 80% van de mensen haakt dan ook af pure boeven zijn het. Ik heb dit ervaren met Sony, Bol.com en Meubella.
In eerste instantie proberen ze je gewoon af te schepen maar als je ze wijst op de wet veranderd de hele toon en instelling
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-05-2017 13:30

Torsten Mackenzie schreef:Bedankt voor de tip!


Ik vermeldde het zodat men niet zou tippen dat ik me op de garantie kon beroepen.

dat getouwtrek win je echt makkelijk als je een beetje juridisch onderlegd bent.
kwestie van burgerlijk wetboek citeren, uitspraak van radar/kassa/ jurisprudentie quoten en men is om. Bedrijven proberen je in eerste instantie altijd het bos in te sturen, en 80% van de mensen haakt dan ook af pure boeven zijn het. Ik heb dit ervaren met Sony, Bol.com en Meubella.
In eerste instantie proberen ze je gewoon af te schepen maar als je ze wijst op de wet veranderd de hele toon en instelling


Geen dank..

En in sommige gevallen win je het inderdaad wel, maar bedoelde meer in jou geval.. want nogmaals jij bent iets kwijt geraakt dat is niet de schuld van de verkoper. als je het wieltje nog had en dan aangaf dat dit niet zomaar eruit hoort te valen heb je gelijk, maar niet als je het kwijt bent geraakt dat is je eigen verantwoordelijkheid.

dat is zelfde als dat jij je fiets ergens neer zet en hem vergeet weg te halen en dan wordt hij ineens gejat doordat ze je slot hebben open geknipt, is het dan de verkoper zijn schuld, want het slot deugde niet of is het jou schuld omdat je hem daar te lang heb laten staan??

in ieder geval veel succes ;)
Oja joh!!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

04-05-2017 14:18

njah kwijt geraakt, kwijt geraakt.
bij het opdraaien barst die beetmelder gewoon open(zoals je op andere topic bij andere mensen ook hebt kunnen lezen) en blijkbaar is dit keer het wieltje gesprongen.
bij hoog gras niet terug kunnen vinden.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

04-05-2017 15:22

Torsten Mackenzie schreef:bij het opdraaien barst die beetmelder gewoon open


en jij maakt je druk over een wieltje ?
grappenmaker
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

04-05-2017 15:53

Bekend probleem van de DSi's Bert.
gefrustreerd mannetje
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-05-2017 16:43

bij het opdraaien??

en daarbij heb ik zelf al vanaf de eerste week dat ze uit zijn deze melders en nog nergens last van gehad,... die jrc solars die ik ook heb gehad en waren idd niet ok, maar deze vind ik persoonlijk super.. maar goed wie ben ik ;)

hoop in ieder geval dat het op gelost wordt en je ze weer kan gebruiken en vele runs op mag beluisteren :D

cheers.
Oja joh!!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

04-05-2017 16:53

er zijn 3 draadjes alleen al op carpboard waar mensen er over klagen en jij reageert overal dat jij er geen last van hebt. I know.. je hebt geluk gehad. Zoals je inmiddels vast doorhebt!

viewtopic.php?f=38&t=70033&start=25
viewtopic.php?f=38&t=79263
viewtopic.php?f=38&t=82204
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

04-05-2017 16:57

Torsen, een gebarsten beetmelder is kaduuk, onbruikbaar, met of zonder wieltje.
Kun je in de klik werepen.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

04-05-2017 17:00

Bert,
op dit forum zijn mensen met hetzelfde probleem die beweren dat het gemaakt kan worden.
hij 'springt' open door het gammele schroefje.
hij is dus niet gebarsten, zoals hij open springt kun je hem ook weer vastklikken.
Precies zoals je doet met batterijen verversen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

04-05-2017 17:18

Kijk, nou komen we verder.
Kwestie van jouw winkelier vragen om JRC te bellen en vragen om een nieuw wieltje.
Niet nodig om iets op te sturen, als ze er 1 hebben kun je die volgende week in de winkel afhalen.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

04-05-2017 17:51

Of je leest gewoon de beginpost.
Het wieltje ontbreekt.
Dat er dingen kapot zijn was je eigen aanname.

@ R. De winter, ik heb de genoemde kerel op facebook een pm gestuurd
Dank!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

04-05-2017 18:27

Torsten Mackenzie schreef:gister is plotsklaps het tandwiel uit m'n beetmelder verdwenen?!

(dus geen garantie)


Dat had ik dus wel gelezen, je doet daar net alsof je geen idee hebt hoe dat nou heeft kunnen gebeuren.
In het kort, je hebt het ding zelf opengemaakt en je hebt zelf het wieltje kwijt gemaakt, had je ook met een nieuwe geen recht op garantie gehad.

Torsten Mackenzie schreef:Dat er dingen kapot zijn was je eigen aanname.


Je zegt zelf dat het ding gebarsten is, bij mij is dat hetzelfde als kapot.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

05-05-2017 09:44

je aanspraak op garantie verlies je als je gaat zitten sleutelen aan producten.

wat heb ik gedaan? Een normale handeling, namelijk:
Ik draai de beetmelder op de steun. "*kaplauw"
de beetmelder 'barst open'. Iets wat absoluut niet hoort te gebeuren en toch bij meerdere mensen gebeurd. En het wieltje vliegt er tijdens deze actie(wat blijkbaar een grote productiefout is) af.

Ik weet dat je in handjes zit te wrijven om mensen te sneren op het moment dat je hier inlogt.
Maar je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt. En wederom zit je vol aannames.

anywhos

dit: 'In het kort, je hebt het ding zelf opengemaakt en je hebt zelf het wieltje kwijt gemaakt, had je ook met een nieuwe geen recht op garantie gehad'

is totaal niet relevant.
maar enige vraag was, hoe los ik dit op.
hier heb ik meerdere tips voor gekregen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-05-2017 10:47

Torsten Mackenzie schreef:er zijn 3 draadjes alleen al op carpboard waar mensen er over klagen en jij reageert overal dat jij er geen last van hebt. I know.. je hebt geluk gehad. Zoals je inmiddels vast doorhebt!

viewtopic.php?f=38&t=70033&start=25
viewtopic.php?f=38&t=79263
viewtopic.php?f=38&t=82204


ik ken de topics ;) en daar zitten ook vele tussen die wel blij zijn met hun set net als ik,... en aangezien ze 1000den setjes verkopen zitten er heus paar tussen die minder zijn.. en vaak hoor/lees je alleen de slechte berichten dan de goede ;)

maar hoop dat hij even reageert via FB,.. dan wordt het heus opgelost.

succes.
Oja joh!!!
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

06-05-2017 00:07

Als ik alleen een vijftal setjes gekregen heb bij JRC en geen enkele volwaardig werkend set is van die 5 is er toch een probleem ,of niet? Heb nu sinds enkele jaren de fox ntrx en met deze ben ik heeeeel tevreden ,deze doen wat ze moeten doen en kunnen tegen regen! De garantie is zo goed als de leverancier ,wat bedoel ik hiermee ,ik heb verleden jaar een norfox boot gekocht ,bij het opblazen breekt er een beentje af van het luchtventiel van de pomp,mijn eigen fout! Ik doe gisteren via fb een berichtje en vraag of het luchtventiel apart te verkrijgen is ,of dat ik een nieuwe pomp moet kopen van 30€ ,krijg een bericht terug van norfox met de vraag wanneer ik deze boot gekocht heb ,tja verleden jaar geef ik door. Krijg een bericht terug ,U krijgt van ons een nieuw luchtventiel ,wij sturen U deze op , dat noem ik klantvriendelijkheid en klantbinding! Wat kost dat loopwieltje van die beetmelder ,mensen toch ,die man heeft honderden € moeten neerleggen voor die set, stuur dat wieltje op naar die klant ! Maak een batterijklep op die beetmelder ,dan staat ge al veel verder!
Plaats reactie