Nieuwe (10ft) hengels


Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

24-03-2017 08:47

Michiel Van Sande schreef:Ik heb gisteren ook eens ervaringen met sonik gevraagd aan onze hengelsportzaak-uitbaters.
Zij vissen alletwee al vele jaren op karper en weten zeker wel waar ze over praten.

Zij waren zelf gestopt met de verkoop van Sonik vanwege de slechte service achteraf.
De hengels zijn heel goed, er komt bijna nooit iets aan, maar van zodra je er toch iets aan hebt moet je heel veel geduld hebben..

Ze hadden nu toevallig net het voorste deel van een Sonik teruggekregen van reparatie van een klant van hun, dit stuk is in JULI vorig jaar opgestuurd!
En uiteindelijk heeft de uitbater van de hengelsportzaak dan nog zelf rechtstreeks naar de grote baas van Sonik gebeld hiervoor, pas toen werd het opgestuurd.



Bijzonder verhaal Michiel. De servicegevallen die wij gehad hebben met Sonik zijn binnen 2 weken netjes opgelost.
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

24-03-2017 14:33

@Matthijs,

Ja ik vind het ook bijzonder, maar deze uibaters zijn wel echt super eerlijke mensen..

Misschien ergens een foutje gebeurd ofzo, of verschil België Nederland?

Ik weet het ook niet, zelf heb ik er (nog) geen ervaring mee.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

24-03-2017 16:58

Ik heb goede ervaring met Sonik met het afhandelen van garantie werk.
De Engelse kant laat het wel eens afweten maar Dennis de verdeler van Sonik in de benelux doet echt goed werk!
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-04-2017 14:02

Ik heb zelf ook de zoektocht gehad voor een goede en degelijke set 10ft. Ten opzichte van een 12 ft, hadden 10 voeters meer voordelen voor mij. 12 ft is handig bv voor op de rivier of als er meer “reach” nodig is bij rietkragen.

Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Sportex Morions 2.75 (kurk) (op advies). Heb ze denk ik nu een half jaartje, en al een aantal visjes op mogen drillen. Hiervoor gebruikte ik voornamelijk mijn 12ft-2lb stokken (Rodvisions). Met de 2lb stokken viste ik trouwens ook gewoon overal en nergens. Grote afstanden kon je er niet mee werpen, maar dan kwam de boot altijd om de hoek kijken. Zelfs op grote stuwmeren, geen probleem. Gewoon praktisch denken..

Moet zeggen dat ik er tot zoverre erg tevreden over ben. Het gooien gaat een stuk makkelijker dan mijn 2lb stokken (logisch). Echt een krachtpatser voor een 10 ft hengel en een goede body.

10ft is erg functioneel en je gooit er ook nog een heel eind mee. Met een beetje oefening moet tussen de 80-100 meter wel lukken.

Voordelen:
Lekker kort in de auto, gewicht veel lager, vissen op onmogelijke plekken is echt gemakkelijk, scheppen van de vis is makkelijker. Groter water ook prima.. Vis je op lange afstand, doe je het toch met de boot. Drillen uit de boot is nu ook btw een eitje ;-)!

@Lesley.. als je ze een keer wilt komen bekijken.. Je bent welkom!

Hierbij een foto:
Afbeelding

Molens zijn misschien een beetje aan de zware kant, onder de stokken. Maar ach, tot zoverre nog niet heel veel hinder van ondervonden ;-)!
~~Dreams can be true.~~
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

20-04-2017 10:05

ik heb ze zelf niet hoor:

maar dit zijn toch ook wel mooie stokken?

http://www.pbproducts.nl/product.php?pid=3450
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

02-05-2017 21:51

Als ik zo dit topic lees dan moet de Hardy Richard Walker nummer 2 welhaast de beste karper hengel ooit zijn.
Ok, geen 50 mm ogen en reelringen, maar hij heeft verder alles: 10 feet, kurk en 2,5 lb. En drilt bijna briljant, want glas.

Jammer dat Hardy zo'n beetje op sterven na dood is, dus een Walker 2 21st century zit er niet meer in vrees ik. Jammer.

Wat je wel kan doen is Flevocane bellen. 10 voet 2,5 ponder van hout en dan wel met een reelhouder. En als je zo nodig een 50 mm startoog wil dan kan dat.

Tot 3 meter is er nog nooit een beter materiaal voor een hengel geweest dan splitcane.

Echt niet.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-05-2017 08:02

Ik heb er wel eens aan gedacht Jop, om een setje splitcanehengels af te laten bouwen voor het statische vissen. Met moderne sic ogen er op, een reelhouder en een gewaagd kleurtje wikkellingen. Lijkt me geweldig ultiem setje! Maar zijn zulke hengels wel geschikt om bv een week of langer op je steunen te liggen? Gaat splitcane dan uiteidenlijk niet doorhangen/ kromtrekken?

Ik vis nu overigens bijna een jaar tot volle tevredenheid met 10ft FreeSpirit CTX Creepers. Laat je niet afschrikken door de 3 1/4 lb testcurve, want die slaat nergens op. Het zijn heerlijk lichte drilstokkies, mooi om te zien en wat ik ook fijn vind is dat de hengels niet zijn afgelakt. Daardoor zien deze hengels er na een jaar intensief vissen er nog steeds als nieuw uit.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

03-05-2017 18:58

Richard Walker viste ook weken aan 1 stuk op redmire, nooit ergens gelezen dat dat slecht was voor zijn zelfbouw cane's.

Komt bij dat de lak en vooral de lijm lichtjaren beter is dan wat ze in de jaren 50 gebruikten. Dus een weekje op de steunen moet geen probleem zijn lijkt me. Doorbuigen lijkt me ook geen probleem tenzij je een bait-runner model zeemolen wilt gebruiken en je optonic niet bij het eerste start oog neer zet. Maar dat doen alleen peppies.... :)

Nou zie ik wel eens mensen vissen met een toploodje en dan draait men de boel zo strak dat de top van de hengel licht buigt. Dat zou ik met cane dan niet doen.

En nou ik zo jouw post lees Richard....

Modern opgebouwde 10 voeter van hout, SIC ogen, Bling-bling reelhoudert en dito cone.

Mooiste zou zijn om Flevocane alleen de 'blank' te laten maken en dan laten afbouwen door Bart Bakker.

Dromen.....
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-05-2017 22:56

Dat is nou precies waar ik aan dacht Job, Flevocane de blanks laten maken en Bart te vragen om deze af te bouwen. Alleen die bling-bling reelhouder hoeft voor mijn niet zo, een standaard Fuji reelhouder werkt voor mij nog het beste.

Wie weet.... ooit....
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

08-06-2017 10:25

Ik zit er ook steeds meer over te denken om mijn 12 semi parabolische Frankrijk hengels in te ruilen voor parabolische 10 fters.
Mijn aandacht gaat op dit moment dan naar de free spririt CTX ceepers, de Avid curvex (staat op dit moment het hoogst op mijn lijstje) en de Soul hengels die op de Lot gebruikt worden.
Ik ben dus nog oriënterende, maar de hengels moeten in ieder geval parabolisch zijn omdat ik gewoon van mooie drilhengels houd en omdat ik veel vanuit de boot dril en daarom parabolisch hengels gewoon ook praktischer vind ivm overbrenging van kracht en het makkelijker schept.
Heb in het verleden RH dreammakers enigma en Harrison ballistas (3 lbs)gehad en vond dit ideale drilhengels, zoek dus naar ervaringen met vergelijkbare hengels maar dan met een lengte van 10 ft .
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

08-06-2017 14:17

ook hier in de markt voor een setje parabolische 10 voeters. Hoe bevallen die Royal tenners Dennis? zijn ze een beetje parabolisch?

een maat van vist met de JRC razor X hengels. Opzich fijne hengels, maar had liever toch iets meer parabolische hengels gehad. Maar misschien is dat omdat hij Armalites als vergelijk heeft...
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

09-06-2017 09:51

ik vis zelf met de jrc razor x boat hengels in 10ft 2.75 lbs.

fijne hengeltjes en gaan bizar krom maar nog nooit het idee gehad dat ik geen controlle over de vis had.

ik gebruik ze eigenlijk altijd en overal tenzij ik ver moet werpen dan pak ik de 12ftjes weer.

de hengeltjes van soul of the lot zijn op zich ook wel fijne hengeltjes(was daar vorig jaar) maar vondt ze persoonlijk toch wat stijf.

hengel blijft iets persoonlijks
Reinhard Santens
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-07-2017 17:16

24-07-2017 17:21

Misschien ietwat naast de kwestie maar waarom geen 11ft stokjes overwegen ? Begin dit jaar heb ik naast m'n sets 13 en 12 ft hengels een setje Century Close Quarters aangeschaft van 11ft en 2.75lbs. Ik moet zeggen dat deze me heel erg bevallen, werpen nog heel netjes en zijn fantastische drilstokjes zowel vanop de kant als uit de boot. De hengels zijn vrij zacht maar hebben als het nodig is de ruggegraat om wat blokwerk te doen.
Mijn andere hengels zijn niet veel meer aan de waterkant geweest sinds ik deze heb, enkel voor lange afstandswerk komen de 13ft's nog eens uit het hengelkot.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-07-2017 17:52

Welkom op CB Reinhard :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).