Wat is jullie beste tent ever???


Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-02-2017 11:48

Wat is voor jou de beste tent die je ooit hebt gehad of nog steeds gebruikt?


Voor mij : De Rod Hutchinson Apotheosis 2 man.
Vast grondzeil, gemakkelijk op te zetten, goede hordeur met div. mogelijkheden, geen vocht binnen, mooi maatje.
Op gegeven moment had ik er een teamdome versie van. Deze had een dikker buitendoek en aluminium stokken. Die gebruik ik nog steeds, wat een wereld tent.
De nadelen : ze worden niet meer gemaakt. Het model is wel gekopieerd door onder andere X2, maar ik heb er nog nooit eentje van goede kwaliteit gezien.
De gewone standaardstokken zijn iets lastiger door te voeren.

Voor lange sessies op 1 plek met genoeg ruimte. Gebeurt bij mij niet vaak meer. De Karstentent.
Kwaliteit, stevig, geen tentstokken, vast grondzeil, storm bestendig, ventilatie, redelijk makkelijk op te zetten.
De nadelen: Zwaar, groot pakket, duur, basistent heeft toch wel een luifel nodig, droogt minder snel.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

28-02-2017 12:42

wat voor mij de beste tent is/was
mega 50 van fox die met de tent onder de paraplu,
ik heb deze nog steeds na 25 jaar trouwe dienst .
storm bestendig , regen/water dicht (door aangenaaid grondzeil) redelijk ruim ,snel op te zetten(ook bij veel wind) en af te breken, kleine voet maat kon overal neergezet worden.
Deze wordt nu opgevolgd door de camo brolly systeem.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

28-02-2017 13:40

Voor mij de oude aqua mk1 die nog in engeland was gemaakt.
Heb hem helaas niet meer.

Heb later de nieuwe versie nog een keer gekocht maar na 2 maanden kwam de tape al van de naden.....
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-02-2017 14:05

Ultimate dreamcatcher duo, is ook nog steeds in goede staat en van erg goede kwaliteit.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-02-2017 14:35

Bojan van der Linde schreef:Voor mij de oude aqua mk1 die nog in engeland was gemaakt.
Heb hem helaas niet meer.

Heb later de nieuwe versie nog een keer gekocht maar na 2 maanden kwam de tape al van de naden.....

Ik vis ook nog steeds met de originele aqua armadillo, tape van de overwrap zit er bij mij ook niet meer op maar dat komt omdat ik die een keer zeiknat 3 maand in de zak heb laten zitten.
Als ik een Ehmanns tegen zou komen voor een zacht prijsje zou ik er over denken die te kopen maar nodig is het eigenlijk niet.
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

28-02-2017 15:01

Oud logo aqua mk2 met extended wrap,tevens voor de korte nachtjes de aqualite,helaas overleden naar bijna 8 jaar vissen.
Cast away your problems,and net your dreams
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-02-2017 15:05

Toen de productie van Aqua naar China werd verplaatst was het gelijk gebeurd met de kwaliteit. Hoe is het momenteel met de kwaliteit. Hebben ze die in China inmiddels flink verbeterd?

Ehmanns is ook zeker een leuk merk. Beetje onderschat merk volgens mij.
Let op slagboom !
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-02-2017 19:20

Heb afgelopen jaar een Ehmanns gehad en ik wist niet hoe snel ik deze weer terug moest sturen.

Slechte buizen, slecht gestikt en het grondzeil en de hoes hadden een heel vies chemisch luchtje zoals dat goedkope Chinese plastic (Chemical burn)

Oude Ehmanns was erg goed, nu is het meer een Chinese tent.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-02-2017 20:29

Dus eigenlijk het zelfde verhaal als Aqua. Jammer. Er zijn momenteel zoveel tenten op de markt, maar ook een zooi troep hoor. Powerplus was volgens mij ook top trouwens. Lekker dik doek, dan maar wat groter en zwaarder.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-02-2017 21:29

Arno van Beek schreef:Heb afgelopen jaar een Ehmanns gehad en ik wist niet hoe snel ik deze weer terug moest sturen.

Slechte buizen, slecht gestikt en het grondzeil en de hoes hadden een heel vies chemisch luchtje zoals dat goedkope Chinese plastic (Chemical burn)

Oude Ehmanns was erg goed, nu is het meer een Chinese tent.



Ben je 1 van de weinige... want ehmanns is gewoon goed zoek op internet naar reviews en je vind laat ik eerlijk zijn 9 van de 10 x een positieve review..

Maar goed ik ben altijd fan gewest van de dreamcatcher duo.. super tent en de oude fox 50... helaas beide kapot gevist en optimaal gebruikt..

Heb nu een ehmanns voor langere sessie en het is een ruime super tent alleen beetje zwaar voor korte sessies.. verder heb ik nog een anaconda gehaald maar dat is niet de tent die je moet kopen was beetje een miskoop..

Volgende aankoop qua tent moetbik nig even bekijken dus ik houdt dit topic in de gaten.

Cheers.
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-02-2017 23:45

Toen ik Ehmanns om een reactie vroeg:

I am sorry to hear you face a problem with our product. Unfortunately,
sometimes things have this chemical smell to them, but it diffuses after
two or three days outside.
Please vent it outside for some time and write again if that doesn´t
help. This may be not the perfect answer but I cannot do much more about
this from here.

Mit freundlichen Grüßen/Kind regards

Ingo Ehmanns

Na een week buiten stonk het nog net zo hard, kon gewoon niet binnen of in de auto staan omdat je helemaal gek werd van die geur.

En zoals je aan zijn reactie kan zien vinden ze het aardig normaal... na deze reactie heb ik de tent kunnen terugsturen en heb ik mijn geld terug gehad.

Het wiel van mijn JRC Extreme was ook zo'n stink ding, en ja die stank is kankerverwekkend!

http://www.greenfacts.org/en/dinp-didp/

Snap dan ook niet dat bedrijven zoals JRC Ehmanns etc dit matariaal gebruiken (lekker goedkoop heh... maar wel verboden in de EU, helaas niet genoeg controle)

Die stank (uitwaseming van het rubber/plastic) blijft meestal 1 jaar lang doorgaan, kun je lekker chemicaliën happen in je nieuwe bivvy....
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

01-03-2017 00:05

ik vis nou al 5 jaar met een Soul Transformer brolly en overwrap..en dat is veruit m'n beste tent tot nu toe...die is nog steeds helemaal top

Wel heeft mijn moeder er vorig jaar een nieuwe rits ingezet (dikkere 12mm ipv 10mm origineel)... want ik vond het gewoon zonde om een verder nog goeie tent weg te gooien
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-03-2017 20:20

Arno van Beek schreef:Toen ik Ehmanns om een reactie vroeg:

I am sorry to hear you face a problem with our product. Unfortunately,
sometimes things have this chemical smell to them, but it diffuses after
two or three days outside.
Please vent it outside for some time and write again if that doesn´t
help. This may be not the perfect answer but I cannot do much more about
this from here.

Mit freundlichen Grüßen/Kind regards

Ingo Ehmanns

Na een week buiten stonk het nog net zo hard, kon gewoon niet binnen of in de auto staan omdat je helemaal gek werd van die geur.

En zoals je aan zijn reactie kan zien vinden ze het aardig normaal... na deze reactie heb ik de tent kunnen terugsturen en heb ik mijn geld terug gehad.

Het wiel van mijn JRC Extreme was ook zo'n stink ding, en ja die stank is kankerverwekkend!

http://www.greenfacts.org/en/dinp-didp/

Snap dan ook niet dat bedrijven zoals JRC Ehmanns etc dit matariaal gebruiken (lekker goedkoop heh... maar wel verboden in de EU, helaas niet genoeg controle)

Die stank (uitwaseming van het rubber/plastic) blijft meestal 1 jaar lang doorgaan, kun je lekker chemicaliën happen in je nieuwe bivvy....



Nogmaals.. dan ben je echt 1 van de weinige of je hebt een uber neus want mijn tent en ik ken er nog een paar die een ehmanns hebben die stonken echt niet... ja ze roken ff zoals alle tenten doen.. nieuw, maar zoals ze zeggen is dat na 1 dag al weg... en weet je hoeveel tenten hun maken en als er dan 1 rotte appel tussen zit ja shit happends...

Maar goed wel vervelend als je net die gene ben die er problemen mee onder vind.. al met al zou ik als me tent kapot is zo weer een ehmanns kopen... het is gewoon duitse degelijkheid en qua service ook super... miste 1 tensionbar zo'n kleintje dacht ik dus nieuwe gevraagd en zonder problemen met spoedpost een nieuwe verzonden.. alleen wat bleek er hoorde er maar 1 bij te zitten kwam ik later achter..

En ja ik zou dus zeker mensen wel een ehmanns aanraden...

Maar neemt niet weg dat het voor jou tegen is gevallen en dat is en blijft vervelend inderdaad..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Verra
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-08-2015 15:11

02-03-2017 15:03

R de Winter schreef:

verder heb ik nog een anaconda gehaald maar dat is niet de tent die je moet kopen was beetje een miskoop..


En wat was hier precies het probleem mee? Sta namelijk zelf op het punt 1 van deze tenten aan te schaffen?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-03-2017 16:42

Jeroen Verra schreef:En wat was hier precies het probleem mee? Sta namelijk zelf op het punt 1 van deze tenten aan te schaffen?


kwaliteit van het doek en het stikwerk,... lijkt wel of de naaister dronken was. Daarbij lijkt het ook wel of er niet goed gemeten is,.. de fill ins zeg maar, die zijn bij mij te kort en veelste breed, ok vaak passen ze niet helmaal maar deze past totaal niet. En de tent krijg ik ook niet goed strak moet de rechter voorkant verder naar buiten zetten om de tent goed stra te krijgen waardoor het beetje vreemd oogt en hierdoor krijg ik de deur niet goed dicht. Zet ik de tent op met de deur dicht dat zit de rechter kant niet goed strak en als het dan waait wordt je gek van det geflapper zeg maar ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Jeroen Verra
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-08-2015 15:11

06-03-2017 08:40

Ah oke! hmm misschien dan toch nog maar even goed rond kijken.

Ging mij om deze tent trouwens: http://www.markerworld.nl/a-38762405/anaconda/anaconda-dawn-breaker-2/
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-03-2017 09:37

Zou ik wel doen idd...

En ja ik zou zeggen check de ehmanns maar eens... is super tent ook al vind 1 iemand hier van jiet de reviews liegen er niet om.. heb hem meer mensen geadviseerd en waren er allemaal blij mee dus wie weet jij ook :D

Heb je meer geld te besteden check de aqua tenten... die zijn helemaal super alleen vind ik dat oersoonlijk veel geld voor een tent.

Succes in ieder geval met je zoektocht.

Cheers.
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-03-2017 09:48

Ik had eigenlijk de Nash Titan ook nog wel verwacht in dit rijtje. Heb er zelf geen ervaring mee. Iemand?
Let op slagboom !
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

06-03-2017 10:45

Niet de Nash Titan, wel de Fox Frontier, ook zo een die ik hier mis, heb er jaren plezier van gehad en is nog steeds door iemand in gebruik.
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

06-03-2017 11:20

Soul Alcatraz. Ongeveer 10 jaar jaar lang +/- 100 nachten per jaar gebruikt voordat hij echt op was. En als de overwrap eroverheen ging was hij nog niet eens echt op.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

21-03-2017 21:43

JRC Extreme two man dome. Beetje aan de forse kant en je moet wel een grote auto hebben om hem mee te nemen. Maar dan heb je ook wel wat om in te overnachten zeg. Kwaliteit is gewoon super. Stiknaden zijn kaarsrecht en super afgewerkt. De buizen van topkwaliteit, werkelijk onverwoestbaar ding. Eerste paar keer wel een draak om op te zetten vanwege het stugge doek.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

21-03-2017 23:35

herman hulsman schreef:wel de Fox Frontier, ook zo een die ik hier mis,


Ik heb deze tent ook gehad maar zonder winterskin was de tent zo lek als een mandje, en dat voor 450 euro :oops:

Ik heb nog steeds een al wat oudere trakker Ultralight en ben ondanks dat de tent steeds meer kleine gebreken begint te vertonen hier het meest enthousiast over.
Ook over de opzet tijd van max 5 minuten ben ik erg tevreden trouwens
Heb bijvoorbeeld mee gemaakt dat de JRC tent van mijn maat tijdens een hevige Franse storm plat waaide met verbogen stangen tot gevolg en mijn tent geen krimp gaf.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-03-2017 08:18

Dennis Slagboom schreef:Ik had eigenlijk de Nash Titan ook nog wel verwacht in dit rijtje. Heb er zelf geen ervaring mee. Iemand?


Titan is een waanzinnige tent, maar 1 nadeel aan die tent, en dat is dat die zeer strak is, bij een wat open bodem structuur trekt de tent de haringen wat snel uit de grond. Maar als je een goede bodem heb, is dit echt een dijk van een tent die geen kant op gaat, ik heb er zelfs een keer boven op gestaan omdat ze dit bij nash ook deden op een filmpje. Gaf geen krimp :)
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

22-03-2017 14:00

De nieuwe Titan T1 is tot op heden ook echt een top tent. Bijkomend voordeel is de binnentent die er standaart in zit!
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Stan de Jong
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 19:24
Locatie: Luttelgeest / NOP

22-03-2017 20:51

Hier een gebruiker van een Fox Supa Systeem Brolly en een Ehmanns Pro zone SX1.
De Fox gebruik ik momenteel allen als brolly overdag en de Ehmanns als ik een nachtje pak.
Ik ben goed te spreken over de Ehmanns voor mij een perfecte tent.

Vrg Stan