nieuwe pen hengel gezocht maar kan hem nergens vinden


Plaats reactie
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

05-08-2016 21:00

Goeiendag allemaal ik heb een vraagje. Ben namelijk opzoek naar een nieuwe penhengel maar heb wel de nodige eisen en ik kan er maar geeneen vinden, in de winkel werd al tegen me gezegd dat dit heel lastig is om te vinden in mijn budget. Nou hier komt die ik ben opzoek naar een 13ft penhengel van 1.5 lbs en 3 delig en eigenlijk wil ik dan ook nog een handvat van kurk en als laatste het liefst niet heel erg duur. Heeft iemand een idee voor mij welke hengel geschikt is ik vind namelijk alleen maar 2 delige hengels die aan de rest van mijn eisen voldoen.

groeten danny
Gebruikersavatar
Marco van Tol
Berichten: 15
Lid geworden op: 16-03-2004 21:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

05-08-2016 21:14

Hallo Danny,

Ik heb al een aantal jaar de Shimano BeastMaster BX CARP FLOAT en vind dit een fijne hengel. Deze hengel voldoet volgens mij aan al je eisen op misschien de prijs na. Heb even snel gekeken en heb hem in ieder geval nog voor 150 euro op internet zien staan.

Gr, Marco
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-08-2016 21:42

Ja,.....neem de jw young... bestel hem wel in engeland daar is ie veel goedkoper. Want er is maar 1 dealer hier in nederland en die vraagt er behoorlijk meer voor...

Oja de jw young is 3 delig heeft 16 ogen is rond de 1.6lb met kurk handvat en extreem soepel, maar oersterk...
Mooi molentje van 3000 of 4000 eronder en knallen maar... let wel ik heb de jw young spicemen 13 float..maar de barbel is ook goed te doen.. ik was zo rond de 80/90 euro kwijt incl verzending kan ik me herinneren..

http://www.jwyoungs.co.uk/ysp1300.htm

Tis wel even zoeken op ebay want niet iedereen heeft dit juweeltje op voorraad en de wachtrij is best lang :-)

Succes met je keuze..
Oja joh!!!
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

05-08-2016 22:01

Ok bedankt voor de snelle reacties ik zal nog eens gaan zoeken zit er eigenlijk nog een groot verschil in een match en een penhengel ik was vandaag namelijk in de winkel aan het kijken bij een penhengel en deze had geloof ik maar iets van 10 ogen en als ik op jullie hengels zoek dan zijn het veel meer ogen. Ook heb ik nog wel een andere hengel gevonden maar weet nou niet zeker of dit een echte penhengel is. Mijn oog viel op de Shimano vengeance float en deze heeft 10 ogen deze keuze is meer omdat ik van dit type ook mijn winkle picker en mijn feederhengel van heb en ik deze wel erg fijn vind. Iemand toevallig ervaring met deze hengel als penhengel?

groeten danny
W de Wit
Berichten: 86
Lid geworden op: 26-10-2010 14:15
Locatie: Middelburg

06-08-2016 20:46

Danny.

Een collega penvisser Ardy vd Wagt heeft nog een mooie penhengel 3 delig te koop, kijk ff naar dat topic onder penvissen.

Suc6 met de eventuele aankoop, heb je een goede penstok aan.

Grt Walter.
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

06-08-2016 21:23

hoi bedankt allemaal voor de moeite ik heb op internet rondgekeken en het is zeker een mooie hengel alleen is het iets te ver weg voor mij. Wil de hengel namelijk wel eerst zien voordat ik hem koop. Dus de zoektocht gaat door ik hou marktplaats goed in de gaten of er toevallig nog iets dichterbij op komt te staan.

groeten danny
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

06-08-2016 21:57

Misschien is de Spro Racing Allround iets voor je ondanks dat het niet een specifieke karper penhengel is. Hij is is diverse lengtes en zwaartes te verkrijgen.

Ik heb hem zelf gekocht om dat die erg compact is en dan goed mee te nemen is op vakantie. Daarnaast gebruikt ik hem als penhengel.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

07-08-2016 11:19

Je noemt allerlei eisen, en je noemt geen budget, da's lastig adviseren.

Ik raad je niet aan (maar ook niet af) een hengel van hetzelfde type te nemen als je winkle pickers. Eigenlijk is dit van jou een extra eis, en dan is je keuze al gemaakt, toch?

Het advies van Walter vwb de hengel van Ardi is een zeer goede keus, waar je echt wat aan hebt, het is echt een goede hengel. Wil je dat, dan zou ik de moeite ervoor doen die hengel te bemachtigen.

Je geeft ook niet aan waar je woont, dus dat is nog lastiger adviseren.

Je wilt weten wat het verschil is tussen een match hengel en een penhengel. Kijk eens hier: http://goo.gl/qNPZrJ

Aantal ogen op een (pen)hengel: http://goo.gl/TWNP8K

Waar moet je op letten bij een karperhengel:
deel 1: http://goo.gl/95FR62
deel 2: http://goo.gl/DTLRUd

Alles over karper-penhengels: http://goo.gl/vWTrQL

Veel leesplezier en lees gerust eens de topics over penhengels in de categorie materialen of struin eens in de "bak" penvissen.

Grtz

Frenk
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-08-2016 13:22

Eh, eh, eh, persoonlijk zou ik iemand ten alle tijde een tweedelige hengel adviseren! Buiten vervoersgemak zie ik geen meerwaarde aan driedelige of meer :-? (ook wel reishengels genoemd)!

Groet.
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

07-08-2016 13:28

hey frenk hee erg bedankt voor de moeite het is inderdaad heel veel informatie die ik allemaal eens rustig ga zitten lezen daar ben ik wel even mee bezig haha.

Maar de keuze is nog niet gemaakt maar omdat mijn budget rond de 100 euro zit mag iets meer maar liever niet teveel meer. Omdat ik de picker en de feeder heel fijn vind vissen en ik zag dat ze in dit type ook een penhengel hebben viel mijn oog hierop en het prijskaartje is gunstig vandaar.

Ik kom uit amersfoort en heb de advertie gezien en als ik dan de route een beetje vlug bekijk moet ik toch wel langer dan een uur rijden als het niet te druk is op de weg opzich is dat niet erg als ik dan meerdere hengels kan vergelijken maar om voor 1 hengel te gaan vind ik het toch iets te ver.

Ga van de week op de koopavond maar eens langs bij een paar winkels in de buurt waar ik mischien meer keus heb. De zoektocht gaat door haha ik hou jullie nog op de hoogte en bedankt voor al het meedenken.

groeten danny
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

07-08-2016 13:32

robertino smith schreef:Eh, eh, eh, persoonlijk zou ik iemand ten alle tijde een tweedelige hengel adviseren! Buiten vervoersgemak zie ik geen meerwaarde aan driedelige of meer :-? (ook wel reishengels genoemd)!

Groet.


Ok maar daar gaat het mij ook eigenlijk om het vervoer ervan is voor mij veel makkelijker en voor me gevoel zijn er verder geen nadelen ten opzichte van een tweedelige hengel. Mochten die nadelen er we zijn dan hoor ik dat graag.

groeten danny
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-08-2016 13:46

Ok Danny, voor mijn gevoel heb ik toch andere actie op mijn blank dan dat ik op driedelige hengel heb ondervonden. Dit is mijn persoonlijke mening,(ging hier om 1.5 lb er), maar goed het gaat om het vervoer, dan moet je zeker voor driedelig gaan! Zou die sportex voor €35,- meer als je budget toch een kans geven.

Groet.
danny van burgsteden
Berichten: 25
Lid geworden op: 02-08-2016 16:17

07-08-2016 15:55

Hoi heb al wat meer gelezen over die sportex en hij begint nu toch wel steeds wat aantrekkelijker te worden.

groeten danny
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-08-2016 07:05

Als een sportex voor 135 euro te koop is... gewoon doen ga je geen spijt van krijgen...dan maar 2 uurtjes over werken en je hebt je 35 euro alweer terug toch...

Cheers.
Oja joh!!!
Plaats reactie