New Direction Tackle Bite Alarm


jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

03-07-2016 19:17

http://newdirectiontackle.co.uk/
Iemand deze al in zijn bezit die er iets kan over vertellen?receiver afstand lig ik niet van wakker omdat ik nooit meer dan 20m van men stokken ga

Grt
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

02-08-2016 21:45

Niemand die deze al aangeschaft heeft?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

02-08-2016 22:19

De enige ervaringen die ik kon vinden waren in de UK

https://www.carpcritic.com/reviews/new- ... rms-review
https://www.amazon.co.uk/product-review ... By=helpful

Bouw kwaliteit is iets minder t.o.v. de grote merken maar de prijs kwaliteit is erg goed.
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

03-08-2016 17:21

zien er goed uit hoor!
en de specs ook. :wink:
voor die! prijs zou ik het niet laten.
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

31-01-2017 10:26

Ik kom er op terug voor je, ik verwacht ze de komende week !
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

02-02-2017 17:12

Vandaag de set ontvangen, het heeft ongeveer drie werkdagen gekost voordat ze hier waren.
Op het eerste gezicht ziet het er heel degelijk uit, stevig, goed verpakt in een klein koffertje en alles is compleet en alles werkt zoals het moet.

Uiteraard ga ik deze beetmelders de komende weken eens flink testen en daarna zal ik er iets meer over schrijven of een video review maken.

Enige nadeel wat ik nu kan vinden is dat de batterijen die erin moeten redelijk prijzig zijn maar online in diverse webshops wel goed te vinden te zijn. (prijs +/- € 3,80 p.s. x 2 per melder/sounderbox)
Nu moet ik wel zeggen dat als die batterijen lang meegaan de prijs misschien nog wel meevalt.
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-02-2017 19:27

Ik zou in het geval van dure batterijen en eventuele stroombesparing de lichtgevende hoorns achterwegen laten.., maar ze zijn begrijpelijk van jou :wink: .

Verder wil ik je de tip meegeven dat bij batterijen, net als bij grote accu's, de capaciteit het belangrijkst is. In het geval van bijvoorbeeld Duracell CR2 batterijen is dat 750 mAh en bij Enegizer 800mAh. Laat je niet foppen door een goedkoop onbekend merk via internet in bulk te kopen met nog niet de helft of een kwart van de capaciteit van de betere merken...

Anders ben je zo uitgepiept!

http://batterijenland.nl/catalogsearch/result/?q=CR2
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-02-2017 20:57

grappig...uit diverse tests blijkt dat de goedkope alkaline batterijen van oa de aldi en lidl net zo goed en soms beter presteren dan de dure van duracell
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-02-2017 22:53

Ik zal jullie de foto's van leeggelopen Duracel batterijen besparen. Echt het meest overgewaardeerde merk dat er is.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-02-2017 00:36

Batterijen van de lidl zijn baas !! Waanzinnig goed !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-02-2017 02:03

Ik gebruik zelf de batterijen van de Aldi en Lidl ook voor van alles en nog wat. Duracell vond ik al te duur toen ik m'n eerste ander merk batterijen voor 9V beetmelders kocht...

..Maaarrrr ik wens de heren heel veel succes met het vinden van CR2 (..of LR1) batterijen bij een Aldi of Lidl, :lol: 8) !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-02-2017 02:30

Ja, de kern van het vertelde uit het oog verliezen werd weer eens tot een kunst verheven!
Verder wil ik je de tip meegeven dat bij batterijen, net als bij grote accu's, de capaciteit het belangrijkst is.
Grappig (not!).., kocht eens HQ LR1's in bulk in voor m'n Fox-en. Ik was om elke drie, vier visdagen batterijen aan het verwisselen. Met de Energizer geen last van. Dat is nou het verschil tussen een paar honderd mAh of juist 1000mAh batterij capaciteit van een batterij...

En dat was m'n tip aan Dirk :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

03-02-2017 09:47

Inderdaad Dennis. Het enige merk waarbij je dat nog overkomt. Het is rotzooi!

Overigens gebruik ik tegenwoordig waar mogelijk lithium batterijen. Wat duurder, maar gaan heel lang mee.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

03-02-2017 09:53

Dennis Slagboom schreef:Ik zal jullie de foto's van leeggelopen Duracel batterijen besparen. Echt het meest overgewaardeerde merk dat er is.


Er is ook veel imitatie van in omloop, dat zijn vaak van die gare batterijen
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-02-2017 10:49

Maar goed, terug naar de piepers voor dat het een batterijen topic wordt. Ben benieuwd of het wat is Dirk. Hou ons op de hoogte.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

03-02-2017 11:18

Het gaat inderdaad nu alleen over de batterijen, maar goed dat is het ook het enige waar ik bij deze set over heb getwijfeld of ik ze wel of niet zou bestellen.
Nu denk ik zelf niet dat die led ears een probleem zijn aangezien het led is en ze alleen stroom verbruiken als ze zouden knipperen bij een aanbeet.

Heb overigens wel ontdekt dat je het beste de originele ER14250 maat batterij kunt kopen, aangezien de meesten 1200 Mah 3.6 volt per stuk zijn, de fabrikant schrijft zelf dat er ook CR2 in mag maar deze zijn 3 Volt en meestal maar 800 Mah. Ik heb bij een online winkel de dure saft gekocht omdat ze per 10 nog maar 2,85 per stuk zijn dus dat viel me achteraf reuze mee. (gewoon even goed googlen en zoeken want ze varieren van 4 tot 7 euro per stuk zelfs)

Om te vergelijken neem ik even mijn huidige JRC radar DS3 set welke ik nu al drie jaar heb, daar zitten duracell C1 batterijen in en die wissel ik elk nieuwe seizoen, maar ze zijn nog nooit leeg geweest, dit deed ik gewoon voor de zekerheid.
Enige nadeel wat ik met JRC heb ondervonden is dat ik een defecte melder ruim 15 weken kwijt ben geweest voor reparatie. En geloof me ik ben een groot JRC fan, tent, stretcher, slaapzak, foudralen, net, enz. enz. maar afgelopen jaar hebben ze mij dus qua service zeer teleurgesteld.

Weer terug naar de ND beetmelderset:

Echter de set van New Direction Tackle heeft indicators op de sounderbox en e.v. de app zitten waar je de batterij status keurig kunt aflezen. Ik heb er nu thuis al heel wat uurtjes mee zitten piepen en instellingen testen maar de status is nog steeds vol. (en nu zitten er nog de low budget batterijen in die je erbij kon bestellen) Daarbij valt de display van de sounderbox na ca. 15-20 seconden vanzelf uit (bij geen gebruik) dus ik denk dat dit ook zeer batterijbesparend is.

Ik ga proberen op korte termijn een video review te maken, mochten er nog mensen zijn die deze set ook hebben hoor ik ook graag hun ervaringen nog.
Bijlagen
16473533_10208756422649786_3419251627421818161_n.jpg
Night Lights zijn wel erg vet ;)
(46.56 KiB) 7540 keer gedownload
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
Richard Trip
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-02-2017 13:49

07-02-2017 15:07

Hi Dirk,

Hoe bevallen ze? Of heb je ze nog niet aan de waterkant geprobeerd?
Ik zie allemaal lovende berichten op het net voorbij komen en zelfs vergelijkingen met Delkim en Fox.
Maar kan jij er al iets van zeggen. Ik zag ook dat ze net actief zijn op Facebook in Nederland, dus wie weet komen ze ook deze kant op. :D

gr. Richard
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

07-02-2017 15:30

Ik ga ze morgen uitproberen (het blijft nog winter hé) ;)
Je vindt inderdaad veel filmpjes en reviews, ook op youtube, complete emmers water eroverheen, in een bak water in de vriezer gezet, dus ben erg benieuwd.

Ik had ze toevallig nog gemaild of ze net als bij mijn JRC DS3 een auto bivvylight konden maken dat ik dan nog meer tevreden zou zijn, deze zou er dit jaar nog aan moeten komen.

De alarmset (bewegingsmelder) ontvang ik ook vandaag, voor de prijs hoef je het niet te laten idd.
Komende week meer ......
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

09-02-2017 11:45

Zo ...... heb er eindelijk eens mee kunnen gaan vissen, een filmpje maken is me niet gelukt, echter dit geeft niks, de filmpjes op het youtube kanaal van new direction tackle komen duidelijk over.

https://www.youtube.com/channel/UCxuI2hwklWKlXUwXbMTmkdw/videos

Let wel, in de meeste oudere filmpjes zie je nog de oude app, dit maakt echter ook weinig verschil met de nieuwere versie. (Je kunt de app overingens downloaden en bekijken op je smart phone ook als je de set nog niet hebt aangeschaft, soort van demo mode)

Mijn meningen tot zover:

Prijs, ze zijn niet erg duur, let wel als je ze koopt waar je ze koopt, zo kwam ik er achter dat de 3+1 set op amazon Duitsland/Nederland wordt aangeboden voor € 299,- en via Amazon Uk voor 193 Engelse Ponden, als we dat omrekenen naar Euro's kom je op maar op € 226,- dus die keuze was snel gemaakt voor mij. (Elke visser wilt toch geld overhouden voor andere dingen)

Ze zien er geweldig en stevig uit, geen hardplastic zoals mijn jrc's of zoals delkim, maar een soort van hard rubber wat er zeer degelijk en robuust uit ziet.
Mooi klein formaat, werkelijk alles is in te stellen zoals toon, volume, gevoeligheid, nightlight auto, aan of uit.
Dat enkele recensies ze vergelijken met delkim en fox, ik kan het inmiddels wel begrijpen hoor, ondanks dat dit nog vrij nieuwe merk pas een jaartje uit is, verwacht ik dat ze er nog heel veel gaan verkopen en de prijzen zullen gaan stijgen. (mocht je aandelen kunnen vinden, koop ze alvast) ;)

De reden dat ik getwijfeld heb is omdat er (nog) geen dealernetwerk is, alle service loopt via Amazon, je kunt ze ook alleen daar kopen en daarvoor heb je dan wel een creditcard of pay pall account nodig. Ik verwacht wel dat dit gaat veranderen, voor een e.v. goede service zou het wel geweldig zijn natuurlijk.

Uiteraard kunnen we over de lange termijn nog niks zeggen, delkim en fox (en diverse anderen) zijn natuurlijk gevestigde en bewezen merken welke al jaren lang op de markt zijn. New Direction Tackle zal zich nog moeten bewijzen natuurlijk. Nu heb/had (staan te koop) ikzelf een JRC DS3 radar 4+1 set met auto bivvy light waar ik opzich ook heel tevreden over ben, echter de service van JRC heeft mij zwaar teleurgesteld als er zich een defect voor doet.

De batterijen, hier kunnen we lang en kort over praten, er moeten in elke melder, receiver of het bewegingsmelder alarm 2 stuks ER14250 batterijen in. Deze zijn opzicht gemakkelijk te verkrijgen (ze zitten er niet standaard bij, dus houd daar rekening mee) en als je goed zoekt en ze per 10 koopt zijn ze al vanaf € 2,85 per stuk te vinden van 1200 Mah) Nu is het natuurlijk de vraag hoe lang gaan deze mee. Welnu tot zover verwacht ik dat ze lang meegaan, ze hebben al 2 nachten aangestaan, heb er al heel veel mee gespeeld en de indicatie is nog steeds vol. Zowel op de receiver als op de app wordt de batterij status van alle apparaten weergeven. Ik heb er zelfs zoveel mee gespeeld dat elke melder inmiddels meer dan honderd runs gehad zou hebben ;)
Kijk wel goed als je gaat zoeken naar die batterijen, ze worden ook aangeboden voor meer dan € 5,50 per stuk. Koop ze e.v. per 20 dan heb je meteen een reserve voorraad. Hoe lang ze dus meegaan moeten de toekomst uitwijzen, ikzelf zou tevreden zijn als ik 1 seizoen ermee kan doen net als met mijn oude jrc beetmelders (ondanks dat ik in de receiver van jrc wel 2x p.j. de batterijen moest wisselen, hier zaten wel AAA batterijen in dus die waren een stuk goedkoper, in de beetmelders van mijn JRC's moesten CR1 batterijen in, welke ook niet goedkoop zijn)

De verlichte snagears, ik heb ze er wel opgehad om te testen, het is een kwestie van smaak of je ze wel of niet zou gebruiken, opzicht zijn de beetmelders zonder die verlichte snagears ook hoog genoeg om je hengel op de plaats te houden.

De remote control mode, de beetmelders zet je aan met de rechterknop, echter als je ze via de receiver wilt gebruiken/bedienen, moet je wel nog extra de remote control mode aanzetten door zowel de linker als de rechterknop tegelijk in te houden, is dit een nadeel, nee opzicht niet maar je moet het wel weten ;)

De draaiknoppen op de beetmelders werken met klikken, zodat je precies weet op welke stand ze staan als je draait, dit vindt ik een voordeel. Uiteraard kun je op de receiver de gevoeligheid, toon, volume instellen tussen de 1-8 en 1-10 standen.

De sound, blijft een kwestie van smaak, hele lage tonen heeft deze set niet, het is eerder hoog en nog hoger. (de beeps dus)

De app/bluethooth, dit werk uitstekend, echter vraag ik me af of we dit willen/moeten gebruiken omdat we ook alles al op de receiver kunnen instellen met 1 druk/joystick knop. Ik denk dat als we in bleutooth modus zitten de receiver meer batterij zal verbruiken, immers telefoons hebben dat ook. Maar het is een leuke optie erbij om b.v. snel alles even in te stellen.
Lees: Je kunt de app alleen gebruiken i.c.m. de receiver omdat je telefoon verbinding maakt met de receiver !

Om het niet te lang te maken, ik heb er vertrouwen in, de toekomst moet uitwijzen of dat zo blijft natuurlijk, voor de prijs hoef je het niet te laten en ze doen wat ze moeten doen, kijk enkele filmpjes op hun kanaal voor reviews, testen met water en in de vriezer en trek je eigen conclusie.
Als je vragen hebt stuur me gerust een berichtje, en voor degene die in de regio midden-limburg wonen en de set willen zien voordat ze hem e.v. kopen, kom gerust een keer gezellig langs voor een kopje koffie en dan mag je ze van mij gerust even bekijken.
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
Richard Trip
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-02-2017 13:49

10-02-2017 14:03

Heb je ook iets gevangen? :wink:

mvg Richard
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

10-02-2017 16:11

Richard Trip schreef:Heb je ook iets gevangen? :wink:

mvg Richard



Nee helaas nog niet dit jaar, maar als kanaalvisser is het natuurlijk nog erg vroeg ;)
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
Marc van hoof 1991
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-03-2017 04:07

05-03-2017 04:10

Hee dirk

Hoe is het met de beetmelders
Nog steeds tevreden
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

05-03-2017 19:08

Nog steeds tevreden, inmiddels drie nachten en twee losse dagen mee gevist, nog geen problemen ondervonden.
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!
kris spanhove
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-07-2015 17:50

30-03-2017 19:10

Ben wel geïnteresseerd hou je ons op de hoogte :P
Gebruikersavatar
Dirk Wijnen
Berichten: 25
Lid geworden op: 28-01-2014 03:39
Locatie: Stramproy

31-03-2017 20:21

Gaat nog steeds prima, inmiddels 7 losse dagen en vier nachten gevist zonder problemen, en ook de eerste vissen mogen landen.
Het Leven Is Als Een Neus ........ Je Moet Eruit Halen Wat Erin Zit !!!