Delklim of Fox?


robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

19-06-2016 10:13



:) Eindelijk swinger armpjes, compatibel met mijn Stows :wink:

Groet.
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

19-06-2016 11:57

robertino smith schreef::D Lijkt wel "Spam" hier, mijn pieper is beter dan jouw pieper! Mij teveel haken & ogen die piepers, dan nog de prijzen, met kans op problemen :-? ! Kopen wat je denkt nodig te hebben voor jouw visserij, zijn dat "Toeters & Bellen", gaat ervoor :) !!! Maar goed ...

Groet


Volgens mij worden er gewoon ervaringen gedeeld met de topic starter.
Niks mis mee lijkt me.
De technologie veranderd, en hierdoor zullen meningen en ervaringen ook blijven veranderen.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

19-06-2016 12:00

Ha ha, en omdat de piepertjes duur zijn dan is het automatisch goed :) !

Groet.
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

19-06-2016 15:14

robertino smith schreef:Ha ha, en omdat de piepertjes duur zijn dan is het automatisch goed :) !

Groet.


Dit denk ik niet. Aangezien er ook bij de duurdere modelen nog genoeg porblemen optreden.

Maar weet jij een goedkope pieperset die beter is als mijn Delkims? Dan hoor ik héél graag welke set dit is.

Mvg
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

19-06-2016 17:27

Wou dat ik je kon helpen Marc, doe het met ATT de oude, daarvoor RX´en, beide probleemloos! Rx´en overgenomen door een kennis, die vist er nog mee, probleemloos!

Jamel heeft veel plezier van dit setje,

221943071.jpg


Al heel wat buitjes en hard stromend water meegemaakt :P , funtioneren nog perfect!

Groet.

Delkim/ Fox, navigeren, genoeg over te vinden :)
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

20-06-2016 09:18

Rik koster schreef:@arno

Hoezo is die jrc de beste reciever die er is als ik vragen mag ?


Omdat de receiver het altijd doet en zuinig is, daarnaast geen enkele last van atmosferische interferentie heeft.
Afgelopen vakantie heb ik de ontvanger getest en na 1200 meter had ik nog bereik (hengels lagen niet in het water voor de duidelijkheid)

Delkim (recente) zijn gewoon erg slecht, in een woonwijk gaf de receiver op 10 meter afstand al geen piep meer. (vis daar met geluid uit, i.v.m. eventuele overlast)

De NTX-r is op zich ook niets mis mee behalve de prijs, 500 euro meer is een hoop geld en ze bieden minder opties.

Maar goed het is mijn mening/ervaring, een ieder moet doen waar hij of zij zich zelf goed bij voelt.

Bijna alles is beter dan een buldo met een opgeplakt breekstaafje en een paling belletje op de top, al werkte dit vroeger ook best prima.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

20-06-2016 13:15

Ik ben van delkims naar de fox ntr-x gegaan en dat had ik eerder moeten doen. Ontvanger van de delkims is zwaar waardeloos en onbetrouwbaar. Vaak genoeg mee gemaakt dat bij het testen het wel werkte maar zodra de wind even anders ging staat het ontvangst gewoon weg was. Daarnaast is het afstellen een ramp op wateren waar er veel stroming is waardoor je veel registratie mist. Ntr-x is duurder meer vele malen beter en meer functies.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

21-06-2016 11:33

Als we even een alle persoonlijke voorkeuren qua looks en geluidjes buiten beschouwing laten zijn er een paar cruciale verschillen tussen fox en delkim om rekening mee te houden. Ten eerste de ontvanger, het komt hier al vaak genoeg in het topic terug, de ontvangers van delkim zijn gewoon ruk. Zeker als je fox gewend bent. De een is misschien iets beter dan de ander, maar allemaal leggen ze het keihard af tegen andere merken, ik snap er dan ook geen reet van waarom delkim dit in de loop der jaren nou nooit eens fatsoenlijk heeft opgelost.
Daarnaast de registratie. Delkim werkt met een trilplaatje, fox en vele anderen met een rollerwieltje. In 95% van de gevallen kan een rollerwieltje beter werken, zo lang het maar gevoelig (of ongevoelig) genoeg is af te stellen. Daarnaast hebben in elk geval de duurdere foxen afwijkend geluid en knipperende ledjes bij een terugzakker, dit geeft je veel meer informatie over wat er daadwerkelijk aan de hand is zonder dat je de hengel of hanger kan zien. Neem als voorbeeld een lijnzwemmer bij het vissen met slappe lijnen, die de hanger 4 piepen omhoog trekt en daarna weer terug laat zakken. Bij fox krijg je dat exact door (4 piepen omhoog, 4 naar beneden) en kan je een afgewogen beslissing maken of je er wel of niet wat aan wil doen. Bij delkim krijg je gewoon een sliert piepen en geen idee wat er aan de hand is. Staan bijvoorbeeld je hengels verstopt in het water achter een rietkraag heb je geen andere optie dan elke keer weer dat waadpak aan en kijken wat er aan de hand is, of gokken dat het niks is. Een doorwaakte nacht is geboren, nog voordat we een aanbeet gehad hebben.
De enige situatie waarin dat trilplaatje beter werkt is als een vis de boel strak kan trekken zonder lijn te nemen, met andere woorden slip dicht en hanger tegen de blank aan. Qua registratie is dat een zeer onwenselijke setup die eigenlijk alleen in een zeer specifieke situatie ooit nodig is. Dan nog valt daar met een zeer gevoelig rollerwieltje en wat creativiteit wel een mauw aan te passen trouwens.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

23-06-2016 07:57

Maat van me vist met delkims, ik word er altijd een beetje zenuwachtig van, volgens mij heeft ie m lang niet op zn gevoeligst staan, maar elk(e) tikje/lijnzwemmer zorgt meteen voor een hele serie piepjes dat ik denk dat ie een run heeft. Mijn Neville's zijn qua technologie mateloos verouderd, maar ze geven beter door wat er daadwerkelijk gebeurt vind ik..
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

23-06-2016 08:11

De gevoeligste stand is in de meeste gevallen ook veel te gevoelig. Ik heb mijn set vaak tegen 'geen gevoel' aan staan. Ik vis niet op grote afstand (max 60m) en met strakke lijnen. Wanneer ik met slappe lijnen of tegen obstakels aan vis zet ik ze gevoeliger.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

27-06-2016 10:21

Ik vind het eigenlijk wel tijd worden voor een nieuw modelletje. Het huidige model Delkim is al heel wat jaren uit en verveeld me inmiddels een beetje. Kunnen ze gelijk het ontvangst verbeteren :wink:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

28-06-2016 13:18

Kan iemand vertellen wat nou precies het verschil tussen de NTXr en MXr is? (Behalve dat de NTXr 2x zo veel kost :roll: )

Het enige verschil dat ik kan vinden is dat de MXr slechts 2 gevoeligheidsstaden heeft.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-06-2016 16:46

Anti diefstal.
Bij een terug zakker een ander deuntje en een knipperend led. Bij een run brandend led en ander deuntje,brasem herken ik met me ogen dicht in ieder geval,bij delkim ren je je tent uit en ben je klaar wakker.

Led verlichting gaat automatisch aan.
Led verlichting is aan te passen in kleur.
Meerdere gevoeligheid standen.
Een bereik van 800 meter waar je gewoon over geen gaat.
Anti wind systeem,haast geen valse piepen meer.
Tril functie, en verdere verschillen weet ik niet.
Weet alleen dat het een betrouwbare full option set is waar ik nog geen enkele keer spijt van heb gehad.
Pim Rijsemus
Berichten: 22
Lid geworden op: 11-10-2009 10:28

29-06-2016 12:48

Ook ik heb mijn Delkim TXI setje kunnen verkopen en ga voor een FOX Mxr setje.
Reciever van Delkim is echt slecht.
Storingen en slecht bereik.
Ed van den berg
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-05-2016 21:27

12-07-2016 23:22

Inderdaad vis zelf ook met Delkim maar de reciever is gewoon knudde als je pech heb, onlangs wel een andere reciever gekocht en het ontvangst probleem was weg .Met mijn mijn oude vertrouwde foxjes heb ik dus deze problemen niet , daarmee niet zeggend dat delkim slecht is want daar vis ik nu ook zonder problemen mee maar goed dure of goedkope maakt voor mij niks uit als ze maar goed werken :wink:
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

13-07-2016 09:19

Merendeel van wat ik op forums lees is dat de Delkim gebruikers Delkim beter vinden dan Fox
en de Fox gebruikers die van hun Delkims naar Fox zijn overgegaan Fox veel beter vinden.

Ik moet geen van biede hebben,is er iets met je Delkim ben je hem voor langere tijd kwijt
en de huidige foxen vind ik hun geld niet waard.

Nash krijg je er direct nieuwe in de winkel als jouwe stuk is,verder heb je de jvc die toch door vele als degelijk bevonden worden.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-07-2016 11:44

Die eerste set Nash piepers heb ik destijds vrij grondig getest (een paar maand in de winter) en dat waren best prima dingen. Eigenlijk de enige reden om toch voor fox te gaan was voor mij dat die nash geen afwijkende terugzakker registratie hadden. Qua prijs maakte het toen weinig uit, ik geloof dat het verschil iets van € 25 was op een 4+1 set, dat gold ook voor delkims trouwens, al was dat voor mij nooit een optie vanwege de eerder genoemde redenen. Ik ben destijds gegaan voor de fox NXr, helaas zijn die (bijna) nergens meer te vinden, want die boden vrijwel alle functies van de NTXr (behalve verschillende kleur leds) voor een wat normalere prijs. Die jrc's heb ik geen ervaring mee en hoor ik eigenlijk heel verschillende verhalen over.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

13-07-2016 11:53

Haha jvc moet Jrc zijn uiteraard...
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

14-07-2016 09:05

Ondertussen een jaar of 3 de JRC Radar DSI in gebruik(lees: ongeveer 400/450 nachten). Een prima pieper die onder alle omstandigheden doet wat hij moet doen. Het bereik van de receiver is helemaal top en dus altijd het volle vertrouwen. Zo`n groot bereik heb je toch helemaal niet nodig? Als ik een hengel 100 meter bij mijn plu vandaan positioneer(uiteraard obstakel vrij vissen). Dan heb ik dan bereik dus wel nodig. Ik heb Delkim`s gehad en dat schoot gewoon tekort. 75 tot 100 meter bereik werd lastig als er een boompje tussen stond.

Verder moet je wel voorzichtig omgaan met de JRC`s. Het schroefdraad wil nog wel eens breken en onder garantie repareren doet JRC niet aan. Bij mij is er eentje gesneuveld en dankzij een meedenkende winkelier is dit toch nog netjes opgelost. JRC staat er nou eenmaal om bekend dat hun service waardeloos is.

Ook zoiets: Ik koop een set piepers in de tijd dat JRC hun oude logo nog hadden. Krijg een gerepareerde terug met een nieuw JRC logo erop. Dus nu heb ik nieuwe en oude logo`s door elkaar heen op 1 pieperset. Als bankstick visser erger ik me hier niet aan maar op een rodpod is het geen gezicht(het oog wilt ook wat).

Als ik nu een nieuwe set nodig zou hebben dan werd dit hoogstwaarschijnlijk de Fox MXr of de Nash S3. Beide zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse. Hierbij denk ik dat de Nash S3 meer te bieden heeft(verder bereik van de receiver en meer instelmogelijkheden betreft gevoeldigheid). Al is de fox daarentegen wel gewoon oud, vertrouwd en bewezen kwaliteit.

Waarom geen Fox NTXr? Omdat ik deze stomweg te duur vind voor een kastje dat alleen maar hoeft te piepen als er een lijntje doorheen loopt.
Waarom geen Delkim? Bereik van de reveiver is gewoon echt bagger.
Stop wishing... Go fishing!