rig marole sls specimen tough


Plaats reactie
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

02-06-2016 20:18

Beste mede vissers,

Ik ben opzoek naar een goede hoofdlijn en kwam deze tegen op internet. Ik lees overal dat hij enorm slijtvast is, maar ik vraag me af of deze lijn ook zwaar genoeg is om met slappe lijnen te vissen.

Heeft er iemand ervaring met deze lijn? zo niet heeft er iemand ervaring met een andere schuurbestendige lijn die goed zinkt? Ik ben best bereid te investeren in een goede lijn, X-line gaat me echter iets te veel in de papieren lopen gezien mijn spoel grote (330 meter 37/00)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-06-2016 10:28

P line is een zeer sterke lijn en schuurvast.
Hij zinkt niet super snel af, en je kan hem een handje helpen, maar eenmaal af aan het zinken blijft die goed op de bodem liggen en kun je zeker met slappe lijnen vissen.
1 van de beste lijnen op dit moment vind ik zelf wegens zijn betrouwbare kracht en slijtvastigheid
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

03-06-2016 14:09

Je kan ook de 600 meter draad in drieën delen deze op je spoel zetten en de overschot aan ruimte opvullen met oud nylon, daarna spoel je hem andersom op je andere spoel. Als eenmaal weet hoeveel opvulling je nodig hebt kan je dat ook op de andere spoelen zetten.
Ik heb zelf speciaal ondiepe spoelen gekocht voor mijn molens.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie