Trakker tempest vs nash titan as ervaringen?


Plaats reactie
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

02-06-2016 18:47

Zijn er mensen die hen ervaring of kennis willen delen mbt de trakker tempest en de nash titan as!?

Graag zou ik willen weten hoe het zit met deze 2 tenten of verschillen zijn mbt:

- gebruikers gemak (opzet tijd)
- condensvorming
- snelheid van drogen van het doek
- stevigheid/degelijkheid

Overige verschillen of opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Hoop dat jullie mij hierover meer kunnen informeren en dit willen delen.
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

02-06-2016 19:02

marco van der plas schreef:Zijn er mensen die hen ervaring of kennis willen delen mbt de trakker tempest en de nash titan as!?

Graag zou ik willen weten hoe het zit met deze 2 tenten of verschillen zijn mbt:

- gebruikers gemak (opzet tijd)
- condensvorming
- snelheid van drogen van het doek
- stevigheid/degelijkheid

Overige verschillen of opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Hoop dat jullie mij hierover meer kunnen informeren en dit willen delen.



Gaat om de titan bivvy...
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

02-06-2016 22:08

Ik heb ervaring met de Trakker Tempest Bivvy. Qua opzetten en gebruiksgemak vind ik het een ideale tent. Qua degelijkheid is het echter een heel ander verhaal. Ik heb er drie gehad (eerste gekocht, daarna twee nieuwe via garantie) en alle drie vielen ze uit elkaar. De tape seala lieten los binnen twee weken, baleinen aan de voorkant zijn bij twee tenten kapot gegaan, (een keer een gescheurd verbindingsbus en een keer een gescheurd in de bocht) ogen van haringen die los scheuren van de tent, muggengaas dat op onverklaarbare wijze op willekeurige plekken horizontale alsmede verticale scheurtjes krijgt enzovoort.

Qua service was het via Korda ook nog een belabberd. Ben alle keren de tent 10-14 weken kwijt geweest en heb uiteindelijk de laatste keer via de winkelier geld terug gehad en wat anders gekocht.
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

03-06-2016 08:14

Dat is duidelijk geen goede ervaring Michael! Ging dat om de uitvoering met de aluminium/zilvere stokken? Als het klopt wat ze schrijven schijnt de V2 een aardige verbetering te moeten zijn...
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

03-06-2016 08:43

Het ging hier inderdaad om de eerste types met de zilveren baleinen. Deze werden geheel in China geproduceerd voor weinig geld tbv een zo hoog mogelijke winstmarge.

De nieuwe schijnt inderdaad beter te zijn. Onder andere het sealen van de naden gebeurd weer in Engeland wat ik begreep. Ik had echter geen zin om nog weer een trakker tent te krijgen. Het vertrouwen daarin was zeg maar weg ...
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-06-2016 11:28

Misschien is een Ehmanns Bivvy wel wat voor je, echt goede kwaliteit en komt bij onze oosterburen vandaan.

http://www.ehmanns.de/products_listing. ... 4&lang=eng
William Janssen
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-12-2016 23:05

14-01-2017 21:16

Ik heb beide tenten gehad zowel de Nash Titan AS PRO als de Trakker Tempest V2 Bivvy.

Afbeelding

Afbeelding

Het grote voordeel van de Tempest is dat het totale pakket veel lichter is als dat van de Nash. De Nash tent duurt ook veel langer met opzetten doordat er veel meer haringen nodig zijn en een extra tension bar bij zit. Van de meegeleverde Nash haring tas en draagtas werd ik ook niet echt heel blij maar verder is de Nash een prima tent en vind ik hem er zelfs mooier uit zien als een Tempest (het oog wilt ook wat).

Recentelijk heb ik beide tenten verkocht en heb ik een Trakker Tempest XL gekocht.
Dit vooral omdat ik met mijn 1.80 in de bovengenoemde tenten vaak voorover gebogen op de stretcher zat. In de XL kan ik rechtop zitten en heb ik zelfs nog ruimte voor een aparte stoel. Dat ik de tent voor een scherpe prijs kon kopen heeft ook geholpen.
crisje gerrits
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-12-2016 17:35

14-01-2017 21:36

Mag ik vragen waar je de tent hebt gekocht ik ben ook op zoek naar een Tempest XL en een goede aanbieding?
William Janssen
Berichten: 11
Lid geworden op: 07-12-2016 23:05

14-01-2017 21:44

Dag Crisje,

Omdat ik al bekend was met de Tempest heb ik hem gewoon via internet aangeschaft. De adviesprijs is € 1149 en ik had hem bij Trakker.eu in de aanbieding voor 989 nog steeds een hoop geld maar scheelt toch € 160.

https://trakker.eu/trakker-tenten-bivvy ... bivvy.html

Dit bedrijf was ook een van de weinige die de tent direct uit voorraad kon leveren i.c.m. met de wrap.
Het schijnt dat de Tempest tenten momenteel zeer slecht leverbaar zijn.
Plaats reactie