Aanschaf rod Quiver


Plaats reactie
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

03-03-2016 11:58

Hallo,

Na jaren gebruik gemaakt te hebben van een foudraal wil ik de overstap gaan maken naar een quiver+sleeves.

Reden hiervoor is omdat ik compacter wil gaan vissen en een foudraal is toch vaak onbenullig groot.

Een quiver is gewoon wat makkelijker op te bergen omdat je geen buis in het midden hebt.

Aangezien ik zo compact mogelijk wil vissen ben ik nu opzoek naar een quiver waar ik in het midden deel mijn Aqua M3 compact zonder voorpaneel en grondzeil in kan vervoeren.

Heeft iemand hier toevallig suggesties?
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-03-2016 12:16

Ik helaas niet, maar ik zet wel even de volgmodus aan en geef je topic meteen even een bump :-)
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

19-03-2016 10:10

Bedankt andre:) weinig reacties nog
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

20-04-2016 11:18

Helaas nog steeds geen ervaringsdeskundige hierover....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-04-2016 11:35

Aan een quiver kan ik je ook niet verder helpen mbt tot info.wat ik zelf heb is de trakker double sleeve.en 1 single sleeve die je eraan vast klikt.mocht je dat intressant vinden hoor ik het wel
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-04-2016 12:07

Ik gebruik nog zelden mijn oer-quiver, van Nash. Ik was de enige die ermee rondliep, iedereen had een stoffen foudraal, later met van die pads erin, voor nog meer bescherming en nog meer kilo's te verzeulen.

De mijne is een eenvoudige quiver, de originele naam weet ik niet meer. Hij is groen (joh...), bestaat uit een rond deel waarin je een net kwijt kunt en evt een landingsnet. Daarbuiten heeft ie ook een extra deel aan de buitenkant waarin je de onderkant van een hengel in kunt steken en bijna bovenin een band met klik systeem om de bovenkant bij elkaar te houden. Er kunnen in totaal drie hengels mee vervoerd worden (opgetuigd en al), al dan niet elk verpakt in wederom een gepolsterde foudraal.
Materiaal is uitstekend, zoals destijds door Nash gemaakt werd. Inclusief gepolsterde schouderband en extra vak voor steunen.

Ding is al zeker 27 jaar oud.

Waarom noem ik dit? Is een oud product, maar let wel op dat het nog steeds niet stuk is na al die jaren intensief gebruik.
Waar moet je op letten:
* gepolsterde schouderband noodzakelijk
* materiaal moet degelijk zijn.
* moet kunnen vervoeren wat jij wilt
* desnoods met losse gepolsterde foudralen (voor 1 hengel per foudraal)
* band met klik systeem moet degelijk zijn uitgevoerd.

Merken kan ik je niet noemen, want de mijne voldoet uitstekend.
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

20-04-2016 14:08

Jaren lang gebruik gemaakt van een Fox quiver. Super handig in mijn beleving. Ik vervoerde hier mijn Evolution X bivvy in, lekker licht setje. Wel maakte ik gebruik van molen beschermers.

Ik heb geen idee hoe dik jouw Aqua tent is. Maar sinds vorig jaar in het bezit van een Fox compact supa brolly. Deze is net even te dik (mijn schepnet, etc. past er dan niet meer bij) voor mijn quiver waardoor ik deze niet meer gebruik. Ik vervoer mijn hengels nu los met "Elastic tip tops" van Thinking Anglers. Maar als ik een stuk zou moeten lopen met een plu dan gaat deze gewoon weer mee.

Geen idee hoe lang ik deze al heb, maar aangezien deze niet gevoerd is zoals een foudraal zal deze langer meegaan.

Waar je dus op moet letten zoals Frenk aangeeft is dat deze moet kunnen vervoeren voor wat je wil vervoeren. In dat geval draait het grotendeels om de tent die je erin kan/wil stoppen.
“Unix is user-friendly. It's just very selective about who its friends are.”
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

21-04-2016 10:54

Bedankt voor de antwoorden. Denk dat ik mijn tent gewoon een keer meeneen en diverse quivers ga uitproberen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2016 13:29

Gewoon passen en proberen idd! Zou ook even een hengel meenemen om te kunnen zien hoe strak die er in zitten, te strak in de lengte leidt tot gaten bovenin.
Ik heb zelf jaren quivers gebruikt, vond het altijd ideaal om de plu in het basisfoudraal te kunnen doen en daar gewoon rod sleeves bij aan te klikken, maar ben er uiteindelijk vanaf gestapt. Er was op dat moment eigenlijk gewoon geen quiver op de markt die voldeed aan al mijn eisen en iets later ging ook de plu er uit. Tegenwoordig hou ik de tent los en voor de hengels gebruik ik 2 2 rod sleeves van Nash. Dat geeft me qua hengeltransport de bescherming, compactheid en flexibiliteit die ik zoek en die tent of plu hou ik wel los.

Als echter je tent niet te groot en zwaar is en je kan een systeem vinden waarbij dat allemaal werkt zit je prima.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie