Roofvis landingsnet


damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

08-03-2016 21:22

Is wel het oude model. Enige verschil is de kleur oranje.
Hoop dat je er heel veel plezier van zal hebben. Maar dat zal wel goedkomen denk ik zo.
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

31-03-2016 22:31

Richard Pont schreef:Ik zag vandaag het grootste model van het Fox Rage net in de winkel. Echt wel een mooi net voor maar 69,95 euro. Het net is zo'n 90-95 cm in doorsnee, dat lijkt niet groot, maar om dat het net praktisch rond is, ie dat wel en past daar zeker met gemak een flinke karper in. Denk dat zelf een vijftiger geen probleem moet zijn. Het net heeft vrij grove mazen, maar ook weer niet zo groot dat de vinnen snel beschadigd raken. Eandere waterplanten en nadeel is wel de vrij korte steel.



Het grootse net is 30 inch ( 75 cm ) maar dit werkelijk groot genoeg voor 90 % van de karper , thans voor mij , vang ze niet zo vaak boven de 20 kg
Bij Raven kosten ze 30 euro ( alleen net ) maar een steel hebben meestal wel , je kan er zelf makkelijk nog een ander net inzetten , heb ik ook gedaan want ik had nog een net wat nog dieper was
Voordeel van spoonnetten is dat nooit maar dan ook nooit vast zit tussen lelies en andere waterplanten want mij met een driehoekige net te vaak gebeurden
De netten is zijn betrouwbaar , de mijne is na 12 jaar pas kapot gegaan , ik wil ze niet met een metalen kop ( korum ) want metaal en buigen is geen goede combi
Korum heeft wel een super steel 2 delige sterk en 1.80/2.70 lang


gr jerry