Welke beetmelderset ?


Julian Hameeteman
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-02-2016 16:27

10-02-2016 16:39

Hallo medeborders,

Ik ben een verwoede karpervisser van 14 jaar.
Ben op zoek naar een nieuwe beetmelderset.
Door de bomen zie ik het bos niet meer......
Ben opzoek naar een setje van twee beetmelders en een ontvanger.
Ik heb hard gespaard.. het te besteden bedrag ligt rond de 500,-.
Welke beetmelders raden jullie mij aan of af?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

10-02-2016 17:24

Hoi Julian,

Ik kan me best voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Voor je gespaard bedrag kun je een aardige set kopen.

Zelf zou ik mij het volgende afvragen:
- Hoe vaak ga je vissen
- Wat zijn de eisen waaraan de piepers moeten voldoen (lees instelbaarheid volume, toonhoogte, gevoeligheid, aparte terugloper-indicatie
- Hoe ga je met je materiaal om
- Wissel je vaak van materiaal

Het bovenstaande vind ik wel redelijk bepalend voor wat ik zou gaan besteden.

Zelf heb ik met verschillende merken piepers gevist, Optonic (eind jaren tachtig), Fox micron SX en nu de Delkim TXI.

Wat Fox en Delkim betreft ben ik gewoon heel tevreden. Ik heb uiteindelijk voor delkim gekozen, omdat ik de trilindactie, traploze volume, toonhoogte en gevoeligheid fijner vind.

Iedere visser heeft zijn eigen wensen, voors en tegens qua beetmelders.

Succes met je zoektocht.
Weinig tijd is ook tijd!
Julian Hameeteman
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-02-2016 16:27

10-02-2016 17:29

Bedankt voor je antwoord.

Ik vis gemiddeld 1 of 2 keer per week.
Ik heb geen eisen.
Ik ben zeer zuinig op mijn spullen.
Ik wissel niet onnodig van mijn materiaal.
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

10-02-2016 18:02

Type bij 'zoeken' maar eens 'beetmelders'.

Er zijn meer dan voldoende topics over beetmelders.
Hierin kun je de gebruiksevaringen van vele verschillende soorten beetmelders nalezen.
Kost even wat tijd, maar het zal zeker helpen om je uiteindelijke keuze te maken.
Weinig tijd is ook tijd!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-02-2016 18:02

Ik persoonlijk raad delkim af, de nieuwere delkims van tegenwoordig geven niets meer dan ellende bij mij, en heel wat kennisen. Uit het niets ruis over je ontvanger, vertraging in je ontvanger, bereik van ontvanger gaat aons maar tot 50 meter of de ontvanger die niet meer werken wilt zijn de voornaamste reden dat ik ze weg heb gedaan. Ik zou kijken voor fox, dsi radar, nash sirene.daar hoor je vrijwel nooit klachten over.
Ik zelf bezit een set ntxr, maar dat is denk ik iets boven je budget.
Je heb ook de fox setjes in die rode oranje koffer, zijn tot nog toe ook geen enkele klachten over.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-02-2016 18:20

Misschien is een setje gardner atts underlit wat voor je http://www.harecohengelsport.nl/gardner ... erlit.html
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-02-2016 18:27

Inderdaad ook een goede set, maar voor mij persoonlijk hou ik er niet van dat als de sounderbox kapot gaat, of je verliest hem dat je uitgevist bent, verder hoor je er ook nooit problemen over, dus is meer een persoonlijke keuze die je hierin moet maken.
De Gardner zelf geven geen geluid vandaar.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

11-02-2016 10:05

In tegenstelling tot Rik raad ik delkim TXI aan.
Nog nooit wat mee gehad in 18 jaar tijd. Oude en nieuwe set in bezit, zeer betrouwbaar, degelijk, fijn instelbaar, energiezuinig, geen bewegende onderdelen.

Smaken verschillen dus nogal..
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-02-2016 10:45

En ik raad je de Delkims weer af :wink:

Ook ik had er gedoe mee. De beetmelders zelf zijn super, maar het ontvangst van de draadloze box is niet goed (genoeg). Soms kwam het signaal niet door en dat gaat aan je vreten, je hebt geen vertrouwen meer in je materiaal. Het gevolg is dat je de beetmelders zo hard zet dat de draadloze box ook geen zin meer heeft.
Het storen, kraken en ruis, van de draadloze box herken ik ook wel, alleen had ik daar langs de waterkant geen last van. Als ik bijvoorbeeld de batterijen had vervangen en ik ze thuis testte, dan kraakte ze wel heel erg. Ik denk dat dit komt door de signalen van bijvoorbeeld wifi en andere elektrische dingen in huis of dicht bij gebouwen.

Ik raad je weer de ATTs beetmelders aan. Ik heb ze bijna 5 jaar gehad, eerst de gewone en later de versie met het verlichte wieltje in combinatie met de Deluxe ontvanger. Ik heb er nooit, maar dan ook echt nooit iets mee gehad. Ze hebben het altijd en overal perfect gedaan....... En toch heb ik ze een paar dagen geleden verkocht :-?

Waarom? Dat de beetmelders zelf geen geluid geven is jammer, maar daar wen je wel aan. Het enige wat ik echt een nadeel vond is de beperkte gevoeligheidsinstelling. Ik wil dit jaar een rivier gaan bevissen en dan weet ik al dat ik gek ga worden van de loze piepjes veroorzaakt door de stroming. Ze zijn dan gewoon te gevoelig.

Ik ben nu dus ook zelf op zoek naar een nieuwe set, maar ik vind het erg lastig. Erg veel keus is er niet naar mijn idee. Ik denk dat het voor mij de Fox NTXr wordt, alleen maakt Fox ook een hoop rotzooi en weet ik nog niet of ik het aandurf.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-02-2016 10:47

Ik heb de ntxr set Richard. Als je wilt kun je je vragen kwijt
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-02-2016 10:55

Ja, ik las het al. Bedankt Rik.

Er zijn twee dingen waarover ik twijfel.

Als eerste natuurlijk de betrouwbaarheid. Er zijn toch wel erg veel berichten en zelfs youtube filmpjes van NTXr's die storingen hebben. Ze gaan spontaan af, of de nachtverlichting doet het niet.

Wat ik ook zou willen weten, zijn ze ook echt ongevoelig genoeg in te stellen? Echt zo ongevoelig dat de lijn echt wel minimaal een centimeter of tien moet verplaatsen om een piep te geven. Ik weet dat jij regelmatig op de rivier vist, dus dat zal wel goedzitten.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-02-2016 10:59

Ik heb nog nooit problemen gehad, zelfs niet 1 klacht erover.
Sounderbox is geweldig, heb tot ruim 800 meter getest zonder problemen tussen bomenrijen in.
Gevoeligheid is ook perfect in te stellen voor op alle wateren in alle situaties. Terug zakkers die ander geluid geven is ook echt heerlijk. Je weet zonder te kijken of je witvis eraan heb puur door het geluid alleen al.ik vertrouw nu 100 % op mijn sounderbox. En vis gerust met de beetmelders zonder geluid.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-02-2016 11:10

Super! bedankt Rik.

Ik wacht met zulke grote uitgaven meestal tot een winkel weer een 15 of 20 % kortingsaktie heeft, maar dan moeten het deze het toch wel gaan worden denk ik.

Ondanks dat ik echt geen liefhebber ben van Fox, moet ik toegeven dat dit er toch wel erg mooi uitziet.

Ik zal ook niet weten wat het anders moet worden. JRC en Nash vind ik lelijk, Delkim niet goed genoeg, ATTs net verkocht, De ECU geweldig mooi, maar nog niet helemaal 'klaar' en de rest is rotzooi naar mijn idee.
Jammer dat ACE niet meer nieuw te koop is, anders was ik waarschijnlijk daarvoor gegaan.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

11-02-2016 12:08

Ik heb jaren met (niet draadloze) Delkims gevist. Een aantal jaren terug was ik toch op zoek naar een draadloos systeem. Ik heb toen een Fox RX Blue setje kunnen aanschaffen voor een mooie prijs.
Beide merken zijn goed, maar als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou ik 100% zeker voor de Fox'en kiezen:

- Delkims zijn waarschijnlijk gevoeliger, maar dit levert ook meer valse piepen op. Dat kan je verhelpen door ze minder gevoelig te zetten, maar dat levert het volgende probleem op;
- Ik ben meerdere malen wakker geworden met een slappen lijn, zonder ook maar 1 piepje gehoord te hebben. Zelfs op standje "fish-fart" (6+). Met de Foxjes heb ik dit nog niet gehad.
- Ik heb een enkele keer gehad met de Delkims dat ze bij extreme vochtigheid spookruns registreerden.

De souderboxen kan ik niet vergelijken, maar die van Fox voldoet prima. Reageert instant op elke piep en het bereik is prima.

Met jouw budget zou ik er wel voor kiezen om 3 piepers te kopen in plaats van 2. Dan ben je zeker weten voor de komende 10 jaar het heertje. Uiteindelijk zal je namelijk wel met 3 hengels willen gaan vissen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-02-2016 13:50

Richard, wat ik deed was een paar winkeliers bellen en hun tegen elkaar op laten bieden. Ik stond versteld van de korting die sommigen gaven 8)
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-02-2016 15:24

Zo brutaal ben ik niet Rik :oops:

Maar er is inderdaad veel prijsverschil. Mijn lokale winkelier is zo'n beetje de goedkoopste, nu nog even wachten tot de 15% kortingsacties weer beginnen en dan ik zo'n setje voor een mooie prijs bij hem kopen.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

11-02-2016 16:10

Bij raven even ze ook regelmatig 20% , mijn fox ntrx komen van daar 4+1 voor 800€ ,ik heb ze nu 3jr nooit problemen mee gehad!
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-02-2016 16:15

Ik vind Raven vrij duur maar ze hebben zo nu en dan mooie aanbiedingen. Een setje van 4 voor €800 is inderdaad een mooie prijs.
Goed te horen dat jij er ook tevreden over bent.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
jac v bergen
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-05-2010 11:48

11-02-2016 19:04

Hallo Julian
Ook hier al jaren de bezitter van oud en nieuw model Delkim. Niets dan lof voor de beetmelder set. Heb ook nog nooit problemen gehad met de ontvanger. Altijd gekocht bij Hareco Hengelsport. Ze hebben een set van 3 beetmelders en ontvanger voor de nette prijs van €525. Ontvager en 2 beetmelders kosten samen € 448,90. Hier kun je later nog meer ontvangers op aanmelden. Succes met je keuze.
gr Jac
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-02-2016 19:20

Kan je de JRC Radar DS3 wel aanraden, doen het hier volgende maand al 1,5 jaar zonder enig probleem.

En die hebben echt heel wat water over zich heen gekregen en hebben nog nooit iets gemist.
Heb hier voor delkim gehad en nooit meer terug gekeken.

Ontvanger is echt super die doet het gewoon 500 meter en is 1:1, batterijen gaan ongeveer 1 seizoen mee.

Prijs kwaliteit is erg goed.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

11-02-2016 20:13

Ik raad je een setje atts aan,.in principe niet kapot te krijgen,.gevoeligheid is te regelen door een roller met 2 magneetjes waarmee ik opstormend water weinig tot geen valse piepen krijg.
robertino smith

11-02-2016 20:23

:wink: Jup, die 2 magneet rollers, standaard bij aanshaf!

Groet.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

12-02-2016 12:52

Gisteravond kreeg ik een tip van een forumlid, hij wist nog wel waar een nieuwe set ACE I3's te koop was.

Het liep allemaal wat anders dan verwacht, maar ineens heb ik een 6+2 set Ace beetmelders.

3+1 splinternieuw in doos en een licht gebruikt 3+1 setje als reserve.


Nogmaals bedankt Ben!
Bijlagen
DSCF1257 (1).jpg
(52.82 KiB) 1231 keer gedownload
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
robertino smith

12-02-2016 13:38

:wink: Zou haast zeggen, wat mot je ermee! Hoop dat ze net zo lang mee gaan als je ATT´s, gevoeligheid van de att´s dus wel in te stellen, alleen niet door knopbediening! Ace worden niet meer gemaakt toch, dus garantie was tot de deur, Richard?

Groet.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

12-02-2016 13:45

Garantie tot de deur inderdaad :wink:

Ik vroeg aan de winkelier of hij eventueel nog een 4e had, voor Frankrijk en als reserve. Spontaan bood hij mijn zijn eigen set te koop aan voor weinagh, ik kon het niet laten liggen.

Misschien dat ik nog wel een setje doorverkoop, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

De Att's zijn perfect, maar soms zijn zelfs de 2 magneetrollers te gevoelig, bijvoorbeeld op een kanaal met veel scheepvaart of op de rivier.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!