Hulp gevraagd wbt rf15e


Plaats reactie
Barry John

08-02-2016 22:35

Goedenavond,

Na lang bezoeker te zijn geweest toch maar doen besluiten om mij ook te registreren. Mede omdat ik nu zelf ook met een probleempje zit, na het vele zoeken op Google en forums heb ik nog steeds geen oplossing en hoop op jullie kennis. Ik zal mij binnekort ook maar eens fatsoenlijk voorstellen ;)

Ik vis nu al tig jaar met 1 van de eerste Baiters van Cor Hendriks, voor mij nog steeds een topper. Nu had ik voorheen een opbouw dieptemeter van fish fun die na loop der tijd op was en niets meer deed.

Op Zwolle 2014 doen besluiten om een nieuw scherm en inbouw dieptemeter van fish fun aan te schaffen. Nu vond ik het wel best en gebruikte de boot eigenlijk zonder meter en heb pas eind 2014 contact gezocht met Cor voor een grote beurt en het inbouwen van de meter. Allemaal netjes en keurig geregeld door Cor en was weer helemaal happy.

Maar tijdens het varen (5 maanden later) merkte ik pas dat de diepte meter voor geen meter werkte, als hij ter water wordt gebracht kan de diepte nog redelijk kloppen maar een paar meter verder schiet hij keer op keer naar het uiterste. Temperatuur lijkt me ook iets aan de hoge kant, maar daar stoor ik mij niet aan. Dit probleem heb ik overigens op elk water.

Voor mij een uiterst irritant probleem wat me nu aardig op m'n zenuwen begint te werken , maar wellicht voor jullie een lachertje.

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen,
Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg Barry
jac v bergen
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-05-2010 11:48

08-02-2016 22:55

Goedenavond Barry
Gewoon even contact opnemen met Cor. Ik weet zeker dat hij dit netjes voor je op lost.
gr Jac
Barry John

08-02-2016 23:06

jac v bergen schreef:Goedenavond Barry
Gewoon even contact opnemen met Cor. Ik weet zeker dat hij dit netjes voor je op lost.
gr Jac


Hoi Jac,

Bedankt voor je snelle reactie.

Cor heeft mij inderdaad super geholpen met de boot en heeft hem weer in top staat gebracht.
Deze dieptemeter komt niet bij Cor vandaan en hier kan hij ook helemaal niets aan doen, weet ook zeker wel dat hij mij direct zal helpen als ik langs kom, maar het is bijna weer 500 km verder voordat ik terug ben .. Daarom had ik gehoopt dat het misschien een eenvoudige instelling zou kunnen zijn waardoor ik makkelijker af ben.

En anders word het misschien tijd voor een nieuwe Pearl :wink:
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

09-02-2016 10:25

John,

Welke dieptemeter heb je precies?
En weet je zeker dat de transducer goed onderwater zit?
Of misschien alles te dicht bij of tussen de motoren is geplaatst waardoor er storing kan ontstaan?

Heb je hem zelf ingebouwd of laten doen door fishfun?

grt
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

09-02-2016 10:52

Wat een déjavu gevoel heb ik bij dit verhaal, ik heb ook een RF15 van FishFun gehad die dezelfde kwalen als jij nu hebt dieptes die niet klopte en hetzelfde gold voor de temperaturen. Na diverse contacten met wat toetertijd nog een service station van FF was namelijk Willem in Den Haag. Heb ik dieptemeter 2 jaar geleden naar die jongens in Barendrecht gebracht. Die hebben toen het zender gedeelte naar FF opgestuurd. Daar kreeg ik na een maand te horen dat het zender gedeelte kapot was, met de mededeling dat ik een nieuwe mocht kopen, en dat hij uit coulance maar € 300,- hoefde te hebben voor de zender alleen.

Want ze hadden me zolang aan het lijntje gehouden dat de garantie verlopen was, ik heb vriendelijk bedankt..!!!!

Voor mij nooit meer iets van FishFun, je kunt je geld net zo goed in de kliko gooien...
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

14-02-2016 19:58

mischien cor hendriks bellen
van pearl baitboats weet er ook veel vanaf
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
Plaats reactie