Hulp voor aankoop gaspit graag


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-12-2015 22:26

Zo'n rode aansteker vulnippel met gleufje past trouwens ook op een Action Cooker butaangasfles. Ik heb zelf momenteel geen flink aangebroken/lege Coleman bus om het vullen te testen, maar mocht het lekken...

https://www.youtube.com/watch?v=IAQ5BFSTQWE

PS; Voor wie dit navullen toepast. Goed wegen wat je nog aan gas kan bij vullen en houdt je daaraan!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-12-2015 07:16

Kom op marco, je kan toch voor het carpboard een blikkje leegmaken en dan vullen waarna je ons verteld of het werkt? :D
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 07:36

Headliner!!! : Karpervisser verbrand zichzelf aan een verkeerd gevuld gas patroon en verwoest zijn halve schuur... :o

Ik zou toch enigzins wat uitkijken met al dat gerommel mannen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-12-2015 08:41

Ik hoop maar dat iedereen beseft dat dit zeer onveilig is en dat brandwonden levensbedreigend zijn. Niet doen dus! Gasbusjes zijn daarvoor niet gemaakt. Verzekering zal ook niet uitkeren bij schade.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-12-2015 10:37

Martijn Nederpel schreef:Kom op marco, je kan toch voor het carpboard een blikkje leegmaken en dan vullen waarna je ons verteld of het werkt? :D


15 jaar terug 6,50 a 7,50 gulden. Ondertussen 8,5 euro voor een 500ml. Coleman gasbus. Hup, even de gootsteen in hahaha... En dan koop ik speciaal voor jou wat peuken om daarbij in m'n hoofd aan te steken. Vrolijk uiteinde :D.

Overigens zag ik op youtube een paar vid's verderop ook een speciaal vanuit een fabriek vervaardigde nippel en opschroefbaar metalen verloopstuk om een butaan cooker gasbus in een Coleman flesje over te hevelen. Verder heb je dan nog dat eerder vermelde cooker verloopstuk nodig. Beide op Ali te koop. Gebruik je, zoals ik, altijd een Coleman 500 (halve liter) gasbus, dan hoef je niet eens te wegen hoeveel je van een cooker - of gasaansteker gasfles, maar dan met rode aanstekernippel - nog kan navullen in een lege 500 fles. Dat past met gemak in zijn geheel, want dat zijn 250 a 275ml gasbussen.

In geval van twijfel gewoon een nieuwe Coleman fles kopen. Anders het restantje van de te vullen Coleman gasfles laten opbranden of het gas ondersteboven laten vervliegen. Dat laatste liefst wederom met peuk in het hoofd.., en binnenshuis in een niet geventileerde kleine ruimte haha :wink: .

https://www.youtube.com/watch?v=b9H2wfEKKgo

https://www.youtube.com/watch?v=NvxQYoFyS3A

En de fabrieksnippel...

https://www.youtube.com/watch?v=lGjHmCqwCh8
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 29-12-2015 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 10:56

Wat ik niet begrijpen kan....

Men koopt dure hengels, stretcher, tent, meerdere hengel setjes, een partij dure end tackle en bollen op zo hoog mogelijke kwaliteit.
En als het om veiligheid gaat van de vis Doen we er ook alles aan.
We kopen onthaakmatten waar menig hond jaloers op is met ze aftandse kleedje of mand.


Maar.....

Gaat het om veiligheid voor men zelf.... gaan we naar de action, en gaan we lege gas flesjes vullen. Koop gewoon iets goed,ik heb als klein kind 3 maanden in het brandwonden centrum gelegen, geloof me dat dat geen pretje is. Ik herinner me weinig van dingen toen ik 10 jaar was, maar dit staat me bij als de dag van gisteren, en dat ruim 20 jaar verder ! Ik ben er gelukkig zonder letsel verder vanaf kunnen komen op enkele littekens op mijn handen na, maar dat is werkelijk bizar en ongelofelijk volgens de artsen.
2.5 graads handen en 2de graads gezicht verbranden is niet niks kan ik vertellen, dus koop gewoon iets fatsoenlijks en laat anders je bakkie koffie lekker thuis mannen.het is in 1 seconden gebeurt een ongelukje.

Mvg
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-12-2015 11:05

veiligheid voorop maar wat is het verschil tussen het bijvullen van een gasaansteker of een gasbus?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 11:17

Het bijvullen van aan aansteker is ervoor gemaakt.
Bij dit tafereel zijn jullie naar oplossingen aan het zoeken om het voor elkaar te krijgen.

Stel, het gat waarin je gaat vullen word een mili 100 ste groter en lekt minimaal gas, je steekt je pitje aan....
Ik ben niet zo'n zeikerd hoor, maar met sommige dingen heb ik toch liever gewoon kwalitatief spul wat zich bewezen heeft in de loop der jaren.een coleman kost je 100 euro, maar hij doet het ondertussen al 5 jaar, mijn maten hebben er beiden 1 die het al meer dan 10 jaar doen.een grote pan met een baal tijgers brengt deze nog steeds aan de kook. Het maakt mij niet uit hoor, maar mischien dat ik door een beetje als een zeikwijf over te komen jullie toch aan het denken kan zetten.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-12-2015 11:20

Rik koster schreef:Wat ik niet begrijpen kan.... Men koopt dure hengels...
Jij koopt...

Lijkt me weinig mis te kunnen gaan wanneer je een fabriekskoppelstuk koopt en zorgt dat de capaciteit van de te vullen gasfles ruim voldoende is, en het ook nog eens sigaret loos en buitenshuis uitvoert.

Overigens heb ik tijdens het fietsen een been gebroken, tijdens het voetballen het andere been. Maar beide laten omdat er risico's aan verbonden zijn!? Nope. Tijdens het pre GSM tijdperk eens 's nachts midden in de polder smerig op m'n gezicht gegaan met m'n romp op een centimeter van een staafwaker. Was niet thuis gekomen denk ik. Later zo nog eens flink mijn elleboog bezeert op een natte grasmat en een kei, en een keer vlak naast banksticks. Niet meer vissen dan!? Twintig jaar geleden in een dronken bui tijdens een bruiloft een bundel van 60 sterretjes in m'n hand afgestoken.., m'n kinderen sterretjes ontzien!? Tijdens nachtbezorging van automaterialen op een nieuw adres, in het duister tussen twee auto naar een lichtknop gezocht en daarbij een smeerput van 2 meter diep ingestapt, zonder lucht in m'n longen meteen stoppen met die baan!? Ik zat hele nachten op de weg, dat was het gevaarlijkste van alles. Autorijden...

Stoppen met leven dan maar!? Komt niet eens dichtbij bij onderstaande :wink: .

https://www.youtube.com/watch?v=7nqcL0mjMjw
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 29-12-2015 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 11:28

Beetje appels met peren vergelijken Marco, dat weet je zelf ook wel.
Een fabrieksnippel kopen ala, maar is die gemaakt voor dat specifieke busje met gas? Zou coleman het met die gasflesjes uit winst principes niet zo maken dat ze hervulbaar zijn, of zou het zo zijn uit veiligheid? Hoe vaak is het veilig genoeg om te hervullen ?
Na hoe vaak is de opening om te vullen nog rendabel en sterk genoeg om de druk aan te kunnen,gooi eens zo'n busje op het kampvuur met oud en nieuw en bekijk de impact ervan eens alsof je er met je hoofd boven zit en je eitje om draait... ik houd er over op, geen zin in een discussie over welles niettes, bedoel het alleen maar goed.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-12-2015 11:44

Rik, Coleman gaat niet aan de eigen geldbuidel knabbelen. Maakt je zeker niet wijzer, dus dan doen andere dat. Filmpjes met nippels en verloopstukken gezien. Ziet er goed uit. En er staat nergens op een coleman bus; Slechts tot 10, 20.., 100 maal een nippel in te brengen. Verder werkt men met normeringen, dus maatgeving etc.. Twijfel of een koppeling op een busje past hoeft er niet te zijn.

gooi eens zo'n busje op het kampvuur met oud en nieuw en bekijk de impact ervan eens alsof je er met je hoofd boven zit en je eitje om draait...
Over appels, peren, en OVERdruk wegens hitte in een gasfles gesproken, terwijl ik op slechts aangeef wat er in een Coleman 500 bus gemakkelijk aan gas past. En lekkage wegens te vaak een nippel inbrengen; Nogmaals, niets op de Coleman bus over gelezen...

Dus tsja, ieder mag het wel of niet van dit handelen voor zichzelf uitvogelen. Het is een benutbare optie.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 12:09

Oké gozert.
We houden erover op haha
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-12-2015 12:22

NEE :D.

TS is ook erg stil haha.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 12:42

Ja die twijfelt nu tussen een tikkende tijdbom of een coleman benzine brander :lol:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-12-2015 15:08

Heeft ie niet genoeg goud voor haha :wink:.

viewtopic.php?f=18&t=73232
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-12-2015 16:25

Kijk maar uit dat de AIVD dit niet leest :lol:

Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-12-2015 16:34

'T is niet dat we iemand op een idee willen brengen hoor.., dat doen anderen wel 8) .

https://www.youtube.com/watch?v=zNMYnk2Exe0
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 29-12-2015 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 16:35

Marco Mostard schreef:Heeft ie niet genoeg goud voor haha :wink:.

http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=18&t=73232


Zoenen is zilver,N..... is goud Marco.

Tevens stook ik gerust 5 maal op euro 95 om daarna op coleman fuel weer schoon te branden, benzine kost geen hol per liter, en anders moet je een dragon fly aanschaffen.dat ding stookt alles weg zonder problemen. :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-12-2015 16:55

Zoenen is zilver,N..... is goud Marco.
Las hierboven ergens dat je weleens twijfelt over de veiligheid van producten. Twijfelen aan de betrouwbaarheid van een condoom tijdens het neuken kan de pret aardig verpesten hoor :D .

En nu weet ik het trouwens zeker; jij bent zwarte vis piet. Komt niet door de schoorsteen, maar door de Coleman op euro 95 in de bivvy :lol: .

PS; Hieronder een verkeerd nippeltje gebruikt;

https://www.youtube.com/watch?v=sDaRut0-RUg

..Nippeltje met extra uitgelubberde doorgang op z'n fles Wodka welteverstaan...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-12-2015 17:13

Condoom gebruik ik gelukkig niet, en dat roet valt best mee hoor, eigenlijk helemaal geen zwarte rook, ook nooit te zien.

Hehe