ECU mk1 compacts alarms


mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

08-11-2015 13:17

Iemand al ervaring met deze beetmelders?,ze zijn resent op de markt maar ik
ben toch wel benieuwd naar de gebruikservaringen
robertino smith

08-11-2015 14:56

Ze scharen zich qua prijs gelijk tussen de gevestigde merken, maar goed.....
Geen gebruikservaring, ben benieuwt!!!

Groet.
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

08-11-2015 20:14

In Engeland zijn ze zeer te vreden. Enkel klagen ze over het bereik. Zo niet zo groot zijn. In ideale omstandigheden 50m....
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

09-11-2015 23:28

Voor dit geld en het gebrek aan features en bereik had ik verwacht dat het een ching chong China setje van 100 euro was.

Dingen lijken wel uit de jaren 80 te komen, slecht afgewerkt, gewone leds etc. daarnaast lijken ze ook erg veel op de Delkim Optonic Conversions uit de jaren 80...

Voor veel minder geld (€ 359,99) heb je de JRC Radar DS3, deze hebben alle mogelijke opties, zijn betrouwbaar en hebben het beste en betrouwbaarste bereik >>500 tot 1000 meter!
Heb vorig jaar mijn delkims er voor weg gedaan en nog geen moment spijt van gehad.

Denk dat dit onderstaande setje van 69,95 nog beter is afgewerkt dan de ECU's en hebben een bereik wat 2x zo ver is...
http://www.karperxl.nl/beetmelders/draa ... hi-alert-3
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-11-2015 13:26

http://www.edwards-custom-upgrades.com/ ... ideos.html

Uiterlijke voorkeur is zo ontzettend persoonlijk en de oude industriële looks van die ECU bevallen mij goed, zeker t.o.v. de JRC's. Maar ik zag op foto van de ECU ontvanger dat er een aan/uit schakelaar op zit die in je jaszak, of hangend aan het keycord onder je jas, zomaar uit kan klikken. En niet dat ik vaak met een sounderbox vis, maar functionaliteit boven looks.

Een dieper weggewerkte sounderboxschakelaar lijkt me iets om rekening mee te houden.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-11-2015 19:07

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

23-11-2015 11:51

Arno van Beek schreef:Voor dit geld en het gebrek aan features en bereik had ik verwacht dat het een ching chong China setje van 100 euro was.

Dingen lijken wel uit de jaren 80 te komen, slecht afgewerkt, gewone leds etc. daarnaast lijken ze ook erg veel op de Delkim Optonic Conversions uit de jaren 80...

Voor veel minder geld (€ 359,99) heb je de JRC Radar DS3, deze hebben alle mogelijke opties, zijn betrouwbaar en hebben het beste en betrouwbaarste bereik >>500 tot 1000 meter!
Heb vorig jaar mijn delkims er voor weg gedaan en nog geen moment spijt van gehad.

Denk dat dit onderstaande setje van 69,95 nog beter is afgewerkt dan de ECU's en hebben een bereik wat 2x zo ver is...
http://www.karperxl.nl/beetmelders/draa ... hi-alert-3


Ik vind ze er super vet uit zien, en qua betrouwbaarheid verwacht ik ze ergens tussen att, garnder en neville.
De door jou genoemde jrc beetmelders en en het woord betrouwbaarheid zouden geeneens in 1 zin genoemd mogen worden. Features genoeg daarentegen.

Veel features en degelijkheid is sowieso een lastige combinatie als je het mij vraagt.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

23-11-2015 17:28

Als je het over de eerste versie van de jrc radar dsi en de solar hebt dan heb je gelijk, de 2e versie van de DSI is gewoon goed en de DS3 serie heeft geen problemen gehad en is super betrouwbaar.
Zie ook: http://karperwereld.nl/de-jrc-ds3-beetm ... ie-getest/

Heb de DS3's zelf al een jaar en ze doen het gewoon perfect, lamp die ik er bij kreeg is ook ideaal.

De ECU's en Delkims (van de laatste 3 jaar) hebben gewoon een matig tot slecht bereik en dus niet betrouwbaar.
Van zulke dure sets zou je toch mogen verwachten dat dit goed in orde is maar dat is het niet.

Fox ntxr is ook goed maar bieden geen meerwaarde ten opzichte van de DS3's die de helft goedkoper zijn.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

24-11-2015 13:32

Ik ga ze in Maart bestellen daar waar ik dit jaar en in de maanden Januari en februari weinig zal vissen,ik heb er alle vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-11-2015 14:38

Ik heb een set ntxr en me txi verkocht. Zou niet anders meer willen hoor.kut delkim !
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

24-11-2015 16:04

Kun je je nader verklaren Rick, want nog niet zo heel lang geleden moest je niets van Fox weten.

Rik koster schreef:Voor mij is het wel degelijk de Max en ultieme purper.
Terug zakkers heb ik nog nooit problemen mee gehad,sterker nog,een 2 uurtjes geleden 2 vissen gevangen met slappe lijnen en er a een terug zwakker was.
Het anti diefstal alarm vind ik ook een groot plus punt.service slecht ? Me maat zijn delkims was kapot gegaan na 8 jaar.enkele kosten van het verzenden en het was zo gemaakt.je doelt zeker op het wachten op het gemaakte gedeelte zeker ? Beetje geduld meer niet toch...Ja ik vind de delkims de beste keus voor alle type visserij,een completere set bestaat er in mijn ogen niet.En de 1 prefereert minder luxe en dat ding moet alleen piepen,nou prima toch...

Een fiat panda brengt je van a naar b maar een Porsche ook...
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-11-2015 16:21

Ik kan me zeker nader verklarend Bert.

3 jaar probleemloos met de delkim ev plus en een losse sounderbox.dit irriteerde me op een gegeven moment omdat ik met bekabeling zat van het kastje en de hengels.dus dicht bij elkaar.moesten staan. Toen een set txi aangeschaft en met 1 delkim problemen gekregen.deze opgestuurd en was ik tot 9 weken kwijt ! gelukkig binnen de garantie.

toen na 2,5 jaar begon mijn sounderbox vaak te kraken/storen,en daar werd ik dus ook gewoon wakker van,totdat mijn sounderbox het ineens helemaal niet meer deed buiten het bereik van 50 cm.
me broek zakte van me reet om dat ding weer op te sturen midden in het voorjaar en heb besloten om samen met mijn maat ( zijn ontvanger ruisde ook inclusief batterij zeer snel leeg ) allebei een ntxr te kopen.

nu ik deze set een halfjaar bezit zijn er gewoon dingen die mij zo veel meer aanspreken dan delkim.
de sounderbox is werkelijk fantastisch,en heeft een bereik van 1000 meter zonder hapering,storing,of vertraging.ik heb de sounderbox getest tot denk ik 800 meter met bomen ertussen !

het eindeloze gepiep van wind waardoor je slecht slaapt met delkim is nu ook verleden tijd,dat ding piept zelfs op de gevoeligste stand niet tot nauwelijks,heerlijk !

als ik een brasem met delkims op de sounderbox kreeg,dan hoorde je niet of nauwelijk of dat het karper is of brasem,delkim jankt direct. bij de ntxr hoor je de oploper,en de terugloper in een andere melodie,een run is brandend led,een terugzakker is knipperend led.heerlijk !

led is aan te passen naar de kleur die je wilt,mijne staat standaard op violet,maar kan er nog 6 kiezen dacht ik.

de service van fox is naar mijn weten altijd goed geweest,en ik hoef er zeker geen 6 tot 8 weken op te wachten aangezien het in nederland is,en niet in Engeland.

de aan en uitknop is ook een verademing,gewoon op de beetmelder,en niet eronder wat soms zwaar irritant was in de vistas dat deze ineens aan ging,bij fox duw je het beschermkapje erop en je pieper gaat hierdoor meteen uit.

tot nog toe geen enkele problemen ondervonden met de fox,maar wel een hoop pluspunten tov de delkim.


kort samen gevat,ik neem mijn woorden terug,en ben blij dat ik nu de ntxr bezit.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

24-11-2015 21:42

Duidelijk verhaal, alleen als je de gevoeligheid van je delkim goed in stelt komen er geen loze piepen hoor, ik vis meestal -/- stand en dan op 3/4. De +/+ stand gebruik ik zelden.

Nooit loze piepen snachts.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-11-2015 22:23

Zo viste ik ook wel, alleen je wilt altijd zo gevoelig mogelijk vissen, althans ik.en als er dan in de nacht wind op komt zetten moet je eruit.ook vertrouwde ik het dan niet met terug zakkers.
Agh het is jaren mijn ding geweest,heb het jaren gezegd dat het de Beste beetmelders zijn, maar ik moet er nu toch op terug komen, en dat is voor mij de ntxr .
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-11-2015 07:55

Arno Bijl schreef:Duidelijk verhaal, alleen als je de gevoeligheid van je delkim goed in stelt komen er geen loze piepen hoor, ik vis meestal -/- stand en dan op 3/4. De +/+ stand gebruik ik zelden.

Nooit loze piepen snachts.


nadeel is dat een zakker door bijv een brasem gemist kunnen worden, en helaas is de ontvanger ook.niet meer het sterke punt van delkim

mvg martijn
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

25-11-2015 10:39

Heb ook altijd met Delkim gevist en met veel plezier. Toen ik na jaren de overstap maakte van de std's met tx blokjes naar txi plus was ik zeer teleurgesteld in het bereik van de receiver. Je betaalt een hoop geld en dan moet je je nog zorgen maken of je verre hengel wel bereik heeft. Nu las ik dat het bereik van de ECU ook niet al te best is. Als dat werkelijk zo is dan zou ik hier echt geen genoegen mee nemen.

Heb nu al een hele tijd de atts en ben hier vol lof over. Voorlopig niks anders voor mij.

Gr.
©
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

25-11-2015 19:28

Ik heb niet zoveel bereik nodig,.ik vis nagenoeg achter me hengels en mocht er een hengel een stukje verderop staan is het hooguit 20 meter.Ik hoor mensen altijd klagen over het bereik van hun ontvanger maar dan vraag ik mij echt af hoeveel meter ze daadwerkelijk van hun hengels zitten.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-11-2015 19:38

Ik vis wel af en toe wel 100 meter van me hengel (s) vandaan hoor
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

25-11-2015 20:30

Ik zat eens 20 meter achter mijn hengels. Delkims op stil en ontvanger bij me. Kreeg 2 beten niet direct door omdat ik geen bereik had maar gelukkig wel het licht van de led zag in de verte.. Baal ik dan wel van bij een setje van 550 euro.

Denk er aan dat bij slecht weer of ongunstige omstandigheden het bereik vaak nog beroerder word.
©
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

25-11-2015 23:46

Of als je dicht bij de bewoonde wereld zit, hier gaat veel meer radio verkeer rond.
Ik kon mijn delkim receiver aan de beetmelder hangen in een woonwijk en dan ging ie nog niet af...

Zou mooi zijn als KWO het bereik in verschillende omstandigheden ook eens kon testen voor de ECU mk1 en alle andere draadloze ontvangers die getest worden.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

26-11-2015 09:00

@Rik,

Zo veel weken wachten en dingen opsturen? Beetje winkelier ruilt het voor je ogen om voor een nieuwe en regelt zelf de vervanging. Had je heel wat weken gescheeld.

Een run bij een brasem en piepen bij wind? Dan heb je ze nooit goed ingesteld en of altijd op +/+ zitten vissen?

Ik krijg serieus geen valse piep uit die dingen als je ze goed insteld....

En delkims aan in je tas? Er zitten beschermhoezen bij waardoor dat juist niet kan :)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-11-2015 09:54

En jij denkt dat ik zin heb om elke keer alles tot in de puntjes in te stellen. Zoals ik al zei ik vis zo gevoelig mogelijk. Dus een klein beetje wind erbij en ik moet weer even aan het wieltje gaan draaien..? Fox heeft een soort anti wind systeem in gebouwd,en die werkt 95 % kan ik vertellen,zelden krijg ik een valse registratie op de gevoeligste stand.en die is echt wel goed gevoelig hoor !

Een beetje winkelier zeg je, elke winkelier die korda verdeelt kun je je delkim ter reparatie aanbieden, het maakt niet uit waar je ze gekocht heb.de winkelier waar ik het vandaan had was Sander's hengelsport.heb bij Wout van leeuwen, hareco, en paddy de delkims proberen om te ruilen wegens een aanstaande frankrijk trip als smoes.zijn toch wel de betere hengelsport zaken bij mij in de omgeving.maar zomaar even nieuwe daar doen ze geen van allen aan.


Dan die hardcase.die beschermt geen enkel stuk van de onderkant.dus ook niet van de aan en uit schakelaar.
Ik denk dat velen kunnen beamen dat hun delkims in de tas wel een aan wilde springen.

Dan nog 1 minpunt die ij als kiespijn mis, dat is de antenne, wat was dat soms irritant met een hanger of swinger monteren zeg !!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-11-2015 10:45

mike de jong schreef:Ik heb niet zoveel bereik nodig,.ik vis nagenoeg achter me hengels en mocht er een hengel een stukje verderop staan is het hooguit 20 meter.Ik hoor mensen altijd klagen over het bereik van hun ontvanger maar dan vraag ik mij echt af hoeveel meter ze daadwerkelijk van hun hengels zitten.


Een goed bereik wil ook zeggen dat het signaal.goed.door planten en bomen gaat. Soms zit je niet ver van je hengels maar zit er wel een dijkje, rietkraag of een bomenrij tussen. Daarnaast kan je ook reciever wisselen met je.maat die verderop zit zodat die je in de nacht kan helpen. Tot slot neem ik hem.vaak mee.met uitvaren als ik alleen ben
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-11-2015 12:51

Precies wat ik bedoel.
©
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-11-2015 13:08

Dat niet alleen, voor delkim en helemaal de ntxr als duurste beetmelders op de markt moet je gewoon kunnen verwachten dat zoiets ook makkelijk bereik kan leveren.ik heb walkie talkies thuis van 100 euro per 2 die een km of 5 bereik hebben.