Warmtepak.


Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-10-2015 11:01

Heren, het najaar is in volle gang en de winter staat straks voor de deur.
Ik heb de intentie om dit jaar door te vissen, echter beschik ik nog niet over een warmtepak.

Nu heb ik het volgende op het oog:
http://detacklebox.nl/trakker-f32-warmtepak

Reviews zijn goed echter zit ik nog met een aantal vragen.

- Slapen met een warmtepak, zo ja, ook met de jas nog aan? voor/nadelen?
- Extra lagen kleding eronder gewenst? (denk aan thermokleding).
- Bewegelijkheid? Beperken die pakken je nog in bepaalde bewegingen?
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

01-10-2015 11:13

- Ik zie geen voordelen in het slapen met een warmtepak aan, daarnaast heb je enorm veel warmteverlies als je slaapt in je pak en daarna er uit zou moeten.

- Extra lagen kleding, is een absolute aanrader prima isolerende werking en heb je het te warm/koud dan is het makkelijk aanpassen door een laag uit te doen of aan. Met het oog op transpireren werken lagen ook beter dan bijvoorbeeld een trui en daarover een warmte jas.

-Beweeglijkheid, tuurlijk boet je in op beweeglijkheid kan veel zijn maar een tweedelig pak zorgt al voor een hoop extra beweeglijkheid vergeleken met een 1 delig pak.
Maar zoals in punt 1 en 2 beschreven werk in lagen en je kunt er een hoop beweeglijkheid creëren ;)

Succes met je keus, aan het pak zal het niet liggen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-10-2015 13:24

Ik persoonlijk vind de nachten in de winter veel te weinig opleveren, mijn ervaring is zelfs dat je in de nachten haast nooit vis vangt.
Het zij veelal de licht uren met wat zon die productief zijn.
Ik vis denk ik nu zo'n 6 jaar door in de winter waaruit ik die conclusie trek van uit mijn visserij.mijn kleding bestaat uit het volgende.

#

laarzen die 3 maten te groot zijn, dit omdat je dikkere sokken gebruikt en omdat er ruimte tussen moet zitten waardoor je de warmte bewaard. Zie het als dubbel glas...
Neem altijd laarzen waarvan de binnen voering eruit te halen is.
Er ontstaat altijd condens in je laars en die zul je droog moeten maken anders trekt het in je voering en dan blijf je koude voeten houden door het vocht.

#

Thermo kleding heb je in broek,'t shirt,en trui.
Ook dit moet je niet te strak kopen omdat de kou er anders door heen trekt. Hierover heen doe je kleding dat ook los zit.een training broek met een lekkere fleece trui bijvoorbeeld.

#

Warntepak 2 delig komt over de rest heen,met slapen houd ik de broek aan en gebruik dan ook geen enorm dikke slaapzak.

#

Zorg ervoor dat je een goede muts heb en goede laarzen. De warmte verlies je door voeten handen en hoofd.
Af en toe een lekkere warme bak koffie of thee en je houd het best lang uit
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-10-2015 13:32

Ik zoek gewoon een pak waar ik sowieso overdag lekker warm in blijf, ik zit dan hooguit onder een shelter op een stoeltje.

Ik heb een redelijk goede slaapzak, echter merk ik met normale kleding dat zodra de temperatuur onder 0 gaat ik het snel koud krijg aan mijn benen/voeten.

Nu kan ik het volgende doen:

Warmte pak kopen en evt de jas uit doen wanneer ik de slaapzak in ga, de broek met evt een thermobroek eronder en goede sokken houd ik aan.

Maar zodra ik beet krijg vergeet ik zoals altijd mijn jas en sta ik te drillen zonder jas. Jas pakken is evt een optie mits de stek het toelaat om terug bij de tent/plu te komen.

Of slapen met een compleet pak aan..
Ja ik zal dan iets afkoelen als ik eruit moet, maar op zich valt dit wel mee.. (slaap vaker in het vroege voorjaar of late najaar met een jas aan..


@Rik,
Laarzen (skee-tex), muts etc is allemaal in orde..
Zoek nog wel goede dikke sokken :)
Ook de onderkleding is redelijk in orde.. Het is alleen dat wanneer ik gewoon in een spijkerbroek met evt thermo ondergoed eronder net niet voldoende is.
Daarom wilde ik graag een warmte pak erover doen..


Setup zal dan als volgt zijn..

Onderkleding:
Thermo-onderbroek (tot aan enkels).
Joggingbroek.
Thermobroek (van warmte pak).

Bovenkleding.
Thermo hemd met lange mouwen.
Shirt met lange mouwen.
Fleece trui
Jas van warmtepak.

Nek warmer van Nash en een goede wollen muts.
Handschoenen
Skee-tex laarzen.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

01-10-2015 15:33

Je zou eventueel nog thermo sokken of sokken van neopreen kunnen overwegen ;)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-10-2015 15:56

Iemand goede ideeën voor thermosokken?
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

01-10-2015 16:01

Remko Oude Elferink schreef:Iemand goede ideeën voor thermosokken?


Even google'en elke goede toko welke wandelschoenen verkoopt kan je er wel aan helpen ;)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-10-2015 16:27

Neopreen sokken zou ik niet aan beginnen.
Deze zijn leuk als je in beweging blijft maar niet als je stil zit.
Neopreen ademt nauwelijks en geeft condens wat koud word en in het ergste geval bevriest.koop gewoon geiten wollen sokken.doe je normale stappers aan en normale sokken erin om te lopen naar je stek.zet alles op en zodra je klaar bent met alles en uitgerust bent en in normale temperatuur bent dan pas trek je je wollen sokken aan en je laarzen.indien je met laarzen gaat lopen zweet je vrij snel.het eerste anderhalf uur zul je geen koude voeten hebben maar daarna zal het zweet/condens kou gaan vatten en dan kun je het schudden om nog warme voeten te krijgen. Ik trek mijn winterkleding pas aan op het moment dat ik stil ga zitten en echt vis.doordat je in beweging bent en al die zware troep met je kar loopt raak je overhit en bezweet, en daarna word al dat vocht lekker koud geloof me
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

01-10-2015 16:34

Ik heb dit pak en ben er tevreden over.

Ik slaap, indien het vriest, met de broek en vest aan.
Maar ik maak dan geen gebruik van een warme waterkruik of verwarming in mijn tent.
Zo blijf ik warm genoeg en tijdens een run ben je toch meer in beweging waardoor je het toch warm houdt.
Indien de nachten nog altijd boven het vriespunt zijn, dan gaat mijn jas en broek gewoon uit en liggen deze over de de slaapzak.
Stefan Dekkers
Berichten: 38
Lid geworden op: 04-07-2011 21:49
Locatie: zuid-oost Brabant

01-10-2015 19:00

Voor warme voeten kun je ok naar een paar goede laarzen kijken.
Ik heb zelf de Dunlop Purofort thermo+, en volgens mij warm tot zeker -20
Deze zijn te koop bij de boerenbond/welkoop, en zijn echt warm met een paar goede sokken. Ik gebruikte ze ook voor het werk ivm de stalen neuzen, hebben hele dikke zolen met superprofiel voor veel grip, dus ook makkelijk wanneer er sneeuw ligt. Zij zeer comfortabel en lopen ook nog eens goed.
Plaats reactie