Schrijver voerboot


Plaats reactie
jac v bergen
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-05-2010 11:48

27-09-2015 16:54

Goedemiddag heren en dames.
Ik ben op zoek naar een 2de hands Carp Catscher BT... met ingebouwde dieptemeter voor niet al te veel geld. Het wordt mijn eerste boot. Ik ben een paar Schrijver boten tegen gekomen maar deze hebben allemaal 2 kanaals zenders en geen 4 of 6 kanaals zender ? Ik wil graag jullie advies welke ik moet aanschaffen. Alvast bedankt gr Jac.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

29-09-2015 21:22

Beste,
Twee kanaals klopt niet...je hebt een kanaal nodig voor voor en achteruit,kanaal voor te sturen en een kanaal voor de voerbak te bedienen...dit gaat meestal een 4 kanaals zijn,ik zou je aanraden je een 5 of een zes kanaals te nemen... heb je nog de mogelijkheid deze uit te berijden(verlichting schalen vanop de zender,schijnwerper,ect...)
Neem ook indien aangeboden een digitale versie(beter en verder bereik en veel minder/geen storingen...in de boot zijn er dan normaal geen printplaten meer aanwezig dat door condens kunnen beginnen falen....indien je nog wat info wenst ...mag je dit steeds via pb doen! :wink:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

29-09-2015 21:48

De hele oude schrijver boten hebben vaak een Robbe Futaba t2ER 2 kanaal zender/ontvanger.
Volgens mij moet je daar een schakelaar bij omzetten om de voerbak te bedienen.

Als je de boot voor een goede prijs kan kopen dan kun je er altijd nog een andere zender/ontvanger inzetten.

Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... de_2_.html

Prima zender en ontvanger, ook goedkoop.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

30-09-2015 19:09

Beste,
Als je hem wil ombouwen...doe het dan van de eerste keer goed!...goedkoop is vaak duurkoop en bagger!
Die schakelaar is ook een kanaal!....minimaal 3kanalen dus!!!
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Plaats reactie