THE Force Rods


Plaats reactie
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

08-09-2015 22:01

Een maatje van mij heeft deze hengels sinds kort in zijn bezig en is er heel content mee,.daar waar
hij in het verleden hengels gebruikte uit het duurdere segment (century,Harrison,sportex) heeft hij gekozen voor hengels omdat hij eigenlijk geen meerwaarde ontdekte vergeleken met de THE force rods.
Wat is jullie ervaring met hengels uit deze serie?,.ik heb de hengels in me handen gehad en was best onder de indruk en zeker voor dat geld (130,- perstuk) een slanke blank netjes afgewerkt Fuji ogen reelhouder enz
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

09-09-2015 20:20

The Force rods zijn gewoon goede hengels, in die prijsklasse heb je ook nog de Soul Classic 12ft - 2.75lb wat ook een hele mooie hengel is.
Vind die oldschool variant van de revenge range ook wel wat hebben.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

10-09-2015 19:31

Het zijn zeker leuke stokken, gewoon netjes afgewerkt en een goede actie (vind ik) Wanneer je ze echter 1 op 1 vergelijkt met hengels als een harisson ballista, century armalite en nog wat anderen, dan zijn ze toch net wat stugger, beschikken ze over net wat minder demping en is er bij heel extreem veel buiging geen enkele reserve meer en wordt de hengel wat hard.

De vraag is dan natuurlijk, hoe vaak kom je dit tegen en rechtvaard dat de veel hogere prijs van een van de door mij genoemde stokken?!
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

11-09-2015 19:14

Ik heb zelf vier The Force hengels. Het gaat om de x range 3 lbs.

Het zijn mooie hengels om te zien en hebben ondanks de 3 lbs toch een goede actie en ze werpen erg goed. Ik heb mijn eerste vissen er al mee gevangen en ben er erg enthousiast over. Ik vind juist wel dat je iets extra's over hebt als je de vis onder de top aan het drillen bent.

Ze hebben verschillende modellen en voor ieder wat wils, zeker een aanrader!

Groeten Jethro
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

12-09-2015 16:24

jethro buter schreef:Ik heb zelf vier The Force hengels. Het gaat om de x range 3 lbs.

Het zijn mooie hengels om te zien en hebben ondanks de 3 lbs toch een goede actie en ze werpen erg goed. Ik heb mijn eerste vissen er al mee gevangen en ben er erg enthousiast over. Ik vind juist wel dat je iets extra's over hebt als je de vis onder de top aan het drillen bent.

Ze hebben verschillende modellen en voor ieder wat wils, zeker een aanrader!

Groeten Jethro


Voor normaal gebruik volstaan ze ook prima, maar wanneer er op de rivier een vis 100 meter door de slip is gegaan en zich uiteindelijk midden in de rivier overgeeft, krijg je deze bijna niet terug tegen de stroom in. De blank slaat dan totaal door zijn buiging heen en wordt hard, waardoor je niets meer opvangt en ook de kracht niet meer effectief overbrengt :)
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

13-09-2015 13:39

Zoals ik al zei, ik heb er geen problemen mee gehad. Je kan de vis prima blokken als je tegen obstakels aan vist. En ik vind wel dat je iets over hebt als je bijvoorbeeld de 3 lbs pakt.

Zeker geschikt voor het zware werk als je mij vraagt
Chris De Jong 1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-11-2015 09:22

16-11-2015 14:12

Heb net 3 keer The Force R range besteld 2.75 Lbs..

Komende weken niet vissen helaas maar wanneer ze de eerste
keer meer zijn geweest met een sessie zal ik mijn ervaringen
delen..

iemand al gevist met de R range van deze lijn?
Plaats reactie