decathlon bivy


Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

25-08-2015 23:29

Heeft iemand ervaring met de bivy's van decathlon , ik weet dat hun tenten zeer goed zijn dus dat is al iets. Ik zal hem maar enkele keren gebruiken op een jaar en maar voor 1 nacht dus het hoeft niet de meest speciale te zijn . Ik dacht aan een budget van 100€ dus deze leek me ideaal.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

26-08-2015 11:49

je zegt het zelf al Joe. Voor een enkele nacht gewoon doen, verwacht geen wonderen, blijft budget range uiteraard
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-08-2015 12:12

ik zou persoonlijk voor een "waaiermodel" tent gaan en desnoods 2de hands..
veel sneller op te zetten en af te breken en veel meer mogelijkheden..

wil je per se goedkoop en snel en van decathlon zou ik voor zoiets gaan

Afbeelding

1 worp in de lucht en je hebt je tent en dat voor 4 tientjes :o :D

http://www.decathlon.nl/C-899599-tent-kopen
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

26-08-2015 15:03

Tja dat was ook mijn eerste idee het zijn goede tentjes maar veel te laag (80cm vooraan 65cm achteraan) je kan er amper in recht zitten als je op de grond zit . Als je hem open laat bij slecht weer dan zit 20% zonder afdak en het is wel de bedoeling dat ik met het veldbed en mijn gerij er confortabel en droog in kan .wat betreft de opzetduur is dat geen probleem 10 min en de koepelmontage staat daar heb ik geen probleem mee en de hoogte 1m30 is ideaal . En een waaiermodel heb ik al maar die is open ideaal voor de warme dagen maar als het kouder word of bij regen heb ik liever een tent
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-08-2015 15:34

joe callewaert schreef:Tja dat was ook mijn eerste idee het zijn goede tentjes maar veel te laag (80cm vooraan 65cm achteraan) je kan er amper in recht zitten als je op de grond zit . Als je hem open laat bij slecht weer dan zit 20% zonder afdak en het is wel de bedoeling dat ik met het veldbed en mijn gerij er confortabel en droog in kan .wat betreft de opzetduur is dat geen probleem 10 min en de koepelmontage staat daar heb ik geen probleem mee en de hoogte 1m30 is ideaal . En een waaiermodel heb ik al maar die is open ideaal voor de warme dagen maar als het kouder word of bij regen heb ik liever een tent


waarom niet een overwrap kopen?

hier bijv. een tent + overwrap voor 150 2de hands.

edit: nu met link http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

maar als je al een waaiermodel hebt ben je met enkel een passende overwrap ook klaar en geloof mij soms is het verdomde handig de tent binnen enkele minuten te kunnen afbreken en opbouwen (noodgeval, noodweer,hoge nood,soms gewoon nodig :wink: )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Stan de Jong
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 19:24
Locatie: Luttelgeest / NOP

26-08-2015 21:25

Ik begrijp dat je budget beperkt is , maar ik ga met
Michel mee houdt markplaats in de gaten .
Daar kan je soms voor beperkt budget best een leuke
Bivvy vinden van betere kwaliteit dan waar je nu naar kijkt.

Succes.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

27-08-2015 11:40

Ik heb niet zo veel vertrouwen in 2dehans (ik koop altijd nieuw met garantie) en zeker als je bedenkt dat die stoffen na enige tijd toch hun beschermlaag verliezen en beginnen lekken . Mijn vriend heeft het voor gehad na 3 jaar intensief gebruik de bivy ziet er nog goed uit maar lekt als een zeef bij hevige regen en die heeft hij ook verkocht voor 200€ (nieuwprijs 650) dus een slechte aankoop voor diegene die hem kocht ik ga liever voor nieuw
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

27-08-2015 11:54

waarom niet een overwrap kopen?

hier bijv. een tent + overwrap voor 150 2de hands.

edit: nu met link http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

maar als je al een waaiermodel hebt ben je met enkel een passende overwrap ook klaar en geloof mij soms is het verdomde handig de tent binnen enkele minuten te kunnen afbreken en opbouwen (noodgeval, noodweer,hoge nood,soms gewoon nodig :wink: )[/quote]


Ik zie meer voordeel in een "tent" bivy, persoonlijke keuze en bij slecht weer zit ik ook liever in en wat de snelheid betreft valt wel mee hoor mijn gewone tent (zelfste systeem) doe ik er 7 min over
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

27-08-2015 13:17

joe callewaert schreef:Ik heb niet zo veel vertrouwen in 2dehans (ik koop altijd nieuw met garantie) en zeker als je bedenkt dat die stoffen na enige tijd toch hun beschermlaag verliezen en beginnen lekken . Mijn vriend heeft het voor gehad na 3 jaar intensief gebruik de bivy ziet er nog goed uit maar lekt als een zeef bij hevige regen en die heeft hij ook verkocht voor 200€ (nieuwprijs 650) dus een slechte aankoop voor diegene die hem kocht ik ga liever voor nieuw


Waarom verkoop je eigenlijk een tent in die staat. Tuurlijk jij hebt er geld mee verdient maar vind het wel een beetje triest dat je je tent verkoopt voor 200 die bij hevige regen doorlekt.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

27-08-2015 13:46

Mijn vriend heeft het voor gehad na 3 jaar intensief gebruik de bivy ziet er nog goed uit maar lekt als een zeef bij hevige regen en die heeft hij ook verkocht voor 200€ (nieuwprijs 650) dus een slechte aankoop voor diegene die hem kocht ik ga liever voor nieuw


gevalletje triest figuur die vriend van jou dan!!

Zou ook voor een 2ehands tent op marktplaats gaa, ipv decathlon.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-08-2015 13:50

damian ripson schreef:Waarom verkoop je eigenlijk een tent in die staat. Tuurlijk jij hebt er geld mee verdient maar vind het wel een beetje triest dat je je tent verkoopt voor 200 die bij hevige regen doorlekt.


hoe de waard is vertrouwd men zijn gasten?
ik zou wanneer zoiets verkocht wordt het wel duidelijk vermelden dat het lekt iig. wel zo netjes ja,zeker als je er 200 euro voor vraagt.een lekke tent zonder overwrap is imo niet meer als 50 euro waard.
ik heb eigenlijk nooit echt problemen met 2de hands kopen.

maar ook in het geval van die lekke tent kan een overwrap de oplossing zijn want dan is ie niet meer lek,zelfde geldt als je dus een overwrap zou kopen voor het waaiermodel brolly/plu die je nu al in bezit hebt. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

27-08-2015 13:56

Heb ook nooit in 10 jaar tijd 1 probleem op marktplaats gehad. Zo nooit een lekke tent of ander defect materiaal op marktplaats verkopen.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

27-08-2015 15:52

Overwrap maakt het al beter als die ook niet lek is. Maar dan nog. Als ik een 2ehands tent zou kopen en er zou iets mee zijn zonder dat het gemeld is zou ik terug gaan naar die gast. Die tent is zo gerepareerd dat wel kost je wat extra soort spray die ook op kampeer tenten gebruikt word.

Heb zelf laatst 2ehand nash groundhog gekocht can een klant van ons. Enige wat er aan miste was touw om samen te binden. Tent was 3 maanden oud maa de beste man kon.hem.niet opzetten i.v.m zijn schouder kreeg hem.niet over het punt heen.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

27-08-2015 17:32

Heb mijn vriend daarover aangesproken die zij : ja dat is 2dehans je weet niet wat je koopt toen ik mijn wagen kocht had hij ook verborgen gebreken . Dus ja wat doe je er aan . Ik weet ook wel dat je koopjes kan doen maar ik weet ook dat je bedrogen kan uitkomen(spreek uit ervaring) en bijna nooit garantie hebt , voor mij gewoon het risico niet waard . En trouwens ik heb zo'n smijttent ongeveer 5 jaar (goed afgezien) en die werkt nog perfect dus waarom zou die bivy dan zoveel slechter zijn die zal nog niet half zoveel afzien gezien het beperkt gebruik en andere omstandigheden en hij is dubbel zo sterk(zwaarde binnen en buitendoek en stokken)
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

27-08-2015 17:45

Beste Joe,
Als je er toch zo zeker van bent dat deze tent volledig naar jou wensen is....koop hem dan...en schrijf er over enkele maanden een review over! :wink:
Bedrogen kan je er voor 100euro niet voor zijn hé...wat heb je de dag van vandaag nog voor 100 euro!?
...Maar voor visspullen ga ik liever persoonlijk naar mijn favoriete hengelsportzaak....geen haar op mijn hoofd dat aan Decathlon denkt...maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

27-08-2015 18:29

joe callewaert schreef:Heb mijn vriend daarover aangesproken die zij : ja dat is 2dehans je weet niet wat je koopt toen ik mijn wagen kocht had hij ook verborgen gebreken . Dus ja wat doe je er aan . Ik weet ook wel dat je koopjes kan doen maar ik weet ook dat je bedrogen kan uitkomen(spreek uit ervaring) en bijna nooit garantie hebt , voor mij gewoon het risico niet waard . En trouwens ik heb zo'n smijttent ongeveer 5 jaar (goed afgezien) en die werkt nog perfect dus waarom zou die bivy dan zoveel slechter zijn die zal nog niet half zoveel afzien gezien het beperkt gebruik en andere omstandigheden en hij is dubbel zo sterk(zwaarde binnen en buitendoek en stokken)


Tuurlijk er kunnen altijd verborgen gebreken zijn. Misschien zijn ze de oude eigenaar niet opgevallen? Maar een tent verkopen.die lekt slaat nog steeds nergens op. Ik weet niet wie hem gekocht heeft, maar stel het is een jonge gast van 14 jaar. Hele zomer hard gewerkt bij het aardbijen plukken en dan eindelijk zijn tent bij elkaar. Koopt hij liever 2e hand omdat hij anders te weinig heeft. Is toch te triest voor woorden. Heel de zomer hard gewerkt wat hij zo kan weggooien.
Zal miss aan mij liggen maar na 3 jaar zou ik zegge van gooi em weg als hij toch lek is
Gebruikersavatar
alwin boxhoorn
Berichten: 258
Lid geworden op: 03-06-2012 12:12
Locatie: de waterkant

27-08-2015 19:07

Kijk anders even bij totaal hengelsport daar had ik mijn jrc one man dome weg voor 120 euro dacht ik
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

27-08-2015 19:20

peter cooreman schreef:Beste Joe,
Als je er toch zo zeker van bent dat deze tent volledig naar jou wensen is....koop hem dan...en schrijf er over enkele maanden een review over! :wink:
Bedrogen kan je er voor 100euro niet voor zijn hé...wat heb je de dag van vandaag nog voor 100 euro!?
...Maar voor visspullen ga ik liever persoonlijk naar mijn favoriete hengelsportzaak....geen haar op mijn hoofd dat aan Decathlon denkt...maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening.
Mvg Peter


Wel ik heb al wat hengelmateriaal gekocht daar en moet zeggen het trekt op niets echt brol buiten de merken natuurlijk want die hebben ze ook maar hun tenten zijn gewoon goed kan je nagaan op fora en testen op youtube en ik heb het toch ook zo ervaren .
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

27-08-2015 19:25

Tuurlijk er kunnen altijd verborgen gebreken zijn. Misschien zijn ze de oude eigenaar niet opgevallen? Maar een tent verkopen.die lekt slaat nog steeds nergens op. Ik weet niet wie hem gekocht heeft, maar stel het is een jonge gast van 14 jaar. Hele zomer hard gewerkt bij het aardbijen plukken en dan eindelijk zijn tent bij elkaar. Koopt hij liever 2e hand omdat hij anders te weinig heeft. Is toch te triest voor woorden. Heel de zomer hard gewerkt wat hij zo kan weggooien.
Zal miss aan mij liggen maar na 3 jaar zou ik zegge van gooi em weg als hij toch lek is[/quote]


Tja 100% gelijk maar wie ben ik om het hem te verbieden hij is niet de eerste en zeker ook niet te laatste die dit zal doen daarom sta ik sceptisch tegenover 2de hans
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-08-2015 19:47

eerlijke handel is de beste handel..

als ik iets voor 200 euro koop en het is niet in orde en de verkoper gaf aan van wel dan haal ik mn 200 euro op en dat kan ik garanderen, garantie of geen garantie.
en zo zijn er veel meer die dit absoluut niet accepteren..dat moet je niet willen als verkoper zijnde.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

27-08-2015 20:15

Als je het aangeeft is de verkoper indd niet meer verantwoordlijk. Het is aangegeven namelijk. Maar kan ik mij niet voorstellen als er 200 voor betaald wordt. Als ik er zelf geen gebruik meer van zou maken als hij lek.is bijvoorbeeld. Zou ik hem aan een maat geven of aan een jeugdige visser voor niks. Die willen hem gerust repareren. Dat geeft mijzelf ook een fijner gevoel als verkopen en.niks ervan melden.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

27-08-2015 20:50

Eerlijkheid duurt het langst!!!
Mvg Peter
Ps: ik zou niet met het gevoel kunnen omgaan/leven na iemand opgelicht te hebben....het zo zomaar kunnen een beginnende karpervisser te zijn geweest...en die door dat voorval al terug afhaakt...echt te zot voor woorden dit....echt zonde!
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

28-08-2015 09:42

Zoals ik al zei jullie hebben allemaal 100% gelijk , ik heb hem mijn mening gezegd en dat was koop dezelfste en hou die oude voor onderdelen want met deze doe je niemand plezier toen zij hij ja maar ik heb het geld nodig dan zij ik ,hopelijk vind die gast u niet terug waarop hij zij , ja ik ga die wel niet aan mijn deur verkopen waarop ik zij, je kan hem ooit op straat tegenkomen en toen begon hij te klagen over alle miskopen die hij al deed , toen dacht ik laat maar zitten ik breng je toch niet op andere gedachten . Ik denk dat hij ergens vraak wil nemen voor eigen miskopen dus ja dat moet hij weten ik heb liever een gerust geweten . Mijn gebruikerswaardering op 2de hans is perfect want wij hebben er ook een "winkel" mijn vrouw verkoopt er merkkleding en ik ook vanalles maar altijd in goede of nieuwe staat anders is het simpel vuilbak binnen . Wij zien het dan ook als een leuke bijverdienste en willen dat zo houden daarom doen we ons best zoals een echte winkel anders kom je niet aan die waardering en ga je niet meer verkopen , maar goed de een is de andere niet .
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

28-08-2015 11:01

Beste Joe,

Wat me opvalt in de topics die je aanmaakt is dat je raad of advies of meningen vraagt over aas of materiaal, en als dat er dan komt ga je proberen de mensen die deze tips geven ervan te overtuigen dat jouw methode, aas, of materiaalkeuze beter is.

Met andere woorden je hebt je keuze allang gemaakt en neemt weinig aan van anderen.

Dit doe je in dit topic hierover je decatlon tent, maar ook hier in onderstaande topic waarin je vraagt welk aas te gebruiken.
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=35&t=80491

Prima hoor, maar waarom überhaupt een topic hierover aanmaken als je toch al hebt besloten dat jouw methode of materiaal beter is voor jouw manier van vissen.

mvg Arno