NASH ripoff??? of niet?


Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

01-08-2015 13:45

Tot mijn verbazing zag ik deze stet.

Afbeelding

http://www.paddyhengelsport.nl/Webwinkel-Product-118157847/LLabra-Tweez-CK-draadloze-beetmelder-3+1-set-inc.-ontvanger.html

Ziet er extern identiek het zelfde uit als

Afbeelding

Is dit een copy of hoe zit dit?

Binnewerk hetzelfde?? Prijs scheelt nogal!!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

01-08-2015 14:49

En als je ze bij boiliemeister besteld ben je nog een tientje goedkoper uit :P

http://www.boiliemeister.nl/Boiliemeister-Pieper-Set-1
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-08-2015 15:52

Waren mij een tijd eerder ook al opgevallen inderdaad.
Maar heb toch de ntxr set van fox maar gekocht :P
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

02-08-2015 09:42

Volgens mij is het binnenwerk totaal anders. Een nieuw design? Gewoon jatwerk. Zou zoiets nooit kopen.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

02-08-2015 13:32

Wat wordt er niet gejat,tent rib systeem,crandle onthaakmat,enz enz zolang het maar werkt is het toch goed.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

02-08-2015 13:55

Als Fox, Delkim, Nash, ATT, JRC etc. een eigen ontwerp voor een beetmelder kunnen maken moet deze firma dat ook lukken? Een idee overnemen is wat anders dan het toch wel unieke Nash ontwerp jatten.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-08-2015 14:42

Jan Nanne schreef:Als Fox, Delkim, Nash, ATT, JRC etc. een eigen ontwerp voor een beetmelder kunnen maken moet deze firma dat ook lukken? Een idee overnemen is wat anders dan het toch wel unieke Nash ontwerp jatten.



Ja en daarom kwam jrc met de aller eerste radar alarm en met hun super design die door de zon wordt opgeladen.... wat dus zo overgenomen was van een andere maker...iedereen jat van elkaar ook de grote merken of ze kopen het design over... maar veel al betaal je voor het merk..

Deze waren er dus eerder dan die van jrc... lijken wel heel erg op elkaar vind je niet.

Afbeelding
Oja joh!!!
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

02-08-2015 16:26

Naar mijn weten had JRC dat bedrijf gekocht of in ieder geval een licentie genomen. Als je er netjes voor betaalt is er niets aan de hand maar de kans dat er een deal met Nash is gesloten schat ik op nul procent.
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

02-08-2015 17:39

Ach ,ze plakken hun merknaam erop en misleiden hun klanten want die denken dat ze een produkt van hun favoriet merk gekocht heeft,niets mis mee,of toch???Zegt voldoende over hun "eigen" ontwerpen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-08-2015 21:19

Delkim en Fox maken hun eigen originele beetmelders al zo een beetje vanaf het begin van die dingen.

Nash heeft dat nog nooit gedaan. Nu ook weer niet, dat blijkt. Duidelijk in zee gegaan met een andere firma zoals eerder gebeurd is. Bijvoorbeeld met de beetmelders van Steve Neville. Daar hoeft niks mis mee te zijn overigens. Duur? Het instapmodel van Nash gaat ook voor maar 3 tientjes over de toonbank.

Om nu maar meteen alles als kopie te bestempelen gaat wat te ver. De relatie met Steve Neville was ook een wederzijdse overeenkomst.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-08-2015 07:05

Zover ik weet wordt er weinig nieuws ontwikkeld en (grote) bedrijven kopen meestal hun licenties in. Apparaten worden elders gemaakt/ontwikkeld , waarbij die fabriek zelf ook electronica uitbrengt en onder eigen/verschillende namen uitbrengt. Soms wordt gebruik gemaakt van hetzelfde kastje/binnenkant/beide.

De kans bestaat dus dat Nash gebruik maakt van een buitenkant (kastje) van een ander (hoeft niet zelf te ontwikkelen) en de binnenkant wellicht van zichzelf en op specificaies van Nash elders gefabriceerd wordt, of de hele productie bij die fabriek in uitvoering.

Je moet als bedrijf economisch denken: elders fabriceren/inkopen en hier onder eigen naam uitbrengen. En als je al een naam hebt, in het wereldje, is dat mooi meegenomen. Dat verkoopt makkelijker. En is goed voor de winst.

Bijvoorbeeld: Hoeveel Longcast molens/beetverklikkers/wakersystemen zijn er die op elkaar lijken? Talloze... :)

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-08-2015 11:47

Jan Nanne schreef:Naar mijn weten had JRC dat bedrijf gekocht of in ieder geval een licentie genomen. Als je er netjes voor betaalt is er niets aan de hand maar de kans dat er een deal met Nash is gesloten schat ik op nul procent.


Nou jrc heeft dat bedrijf niet gekocht noch de licentie. Daarbij zeiden zij de eerste te zijn met de zonnecel... nou dus niet daarbij is de jrc c1 melder ook een flajzar ontwerp zag ik gister ineens.

Maar goed precies wat frenk zegt... tis 1 pot nat. Zie ook de voerboten zoals de trend of de soul of die prisma van raven dat schijnt een top boot te zijn in china onder ern andere naam.

Ik zeg altijd koop wat je zekf wil of het nu een merk is of niet als jij er blij mee ben prima toch...

Laters.
Oja joh!!!
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

03-08-2015 11:52

Jan Nanne schreef: Volgens mij is het binnenwerk heel anders. Heb je ze alle twee opengemaakt dan?
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

03-08-2015 12:12

Waarom zouden ze een ander binnenwerk in een bestaande behuizing steken dat gekend is onder een B merk! Geloof dat toch niet ,simpelweg hun merk erop en hopen dat het meldertje goed blijft werken.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-08-2015 12:27

Nee, maar stel dat ze toch zelf het binnenwerk zouden hebben ontworpen (of aangekocht of....) en dan ook nog de buitenkant moeten ontwerpen, terwijl er een mooi alternatief is: een bestaande buitenkant gebruiken.
Stel........

Er was al aangegeven dat Nash het mogelijk helemaal niet zelf ontwikkeld hadden. Het is allemaal kopieerwerk, de een nog meer dan de ander.

grtz

Frenk
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-08-2015 12:36

ff terug komend op de prisma boten van raven zie hier: http://www.mivardi.com/products/boat-mi ... sh-finder/


en nog 1 ding over de jrc melders,... die heeft een kleine aanpassing gemaakt dan die van flajzar,.. de van flajzar heeft geen wisselende kleuren instelling en koop je dus op kleur,.. de jrc heeft 7 kleuren op 1 melder,.. dus voor de jrc melder is het binnenwerk zeker wel anders,..

denk ook niet dat bekende merken het geheel overnemen van een b merk of c merk,.. daar gaat hun naam uit eindelijk ook van kapot,.. maar dat ze ontwerpen (behuizingen) overnemen blijft een feit en daar betalen ze echt niet altijd voor..

maar of het geld voor de nash imitatie dingen geen flauw idee,... vraag me alleen wel af,. hebben hun dit van nash af gekeken of nash van hun????

cheers.
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

03-08-2015 12:59

Wat zou jij eerder kopen een FLAJZAR Fishtron (klinkt nogal goedkoop) OF een JRC Radar DS(I/3) ?

FLAJZAR maakt de melders gewoon en JRC verkoopt ze in west Europa met hun eigen logo.
Zijn prima melders, heb ze al een poos en in weer en wind hebben ze me nog nooit in de steek gelaten.
De lamp is ook ideaal, als ik een run heb verlicht ik of de bivvy zodat ik er makkelijk uit kan of bij ruwer terrein hang ik de lamp aan de rodpod zodat mijn toegang weg verlicht is.

Anatec/Nanotec (Devict), Prisma, Carplounge RT etc >> allemaal Chinese boten

Daarnaast is Fishfun ook erg duur... een nanotec koop je in de UK ondanks de nu erg dure pond voor 100 euro minder.

http://www.lakereaperbaitboats.co.uk/#!baitboats/c1bhd
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-08-2015 13:05

De matrijzen die ze gebruiken om die buitenkantjes te spuitgieten zijn stervensduur, die dingen worden dus niet gekopieerd maar komen gewoon uit dezelfde machine.
Of denken jullie echt dat er een Nash, Fox, Delkim, Shimano, Lidl, Aldi, X2, F4E, Albatros, DAM, prologic, JRC, Flajzar beetmelderfabriek staat in China?
Ik schat 1 of 2.

Wil niks zeggen over de kwaliteit, want in dezelfde fabriek kunnen heel veel verschillende types gemaakt worden.
Meneer Nash belt gewoon op en wil iets laten maken voor zeg maar 3,20 dollar en hebben wat eisen.
Die sjinezen komen met wat voorbeeldjes en mogelijkheden nou doe die maar et voila voor 35 euro in de schappen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-08-2015 14:20

Dat mischien niet.maar ik denk wel dat fox en delkim patent hebben op zulke mallen en hun niet gekopieerd kunnen worden tenzij je een gruwlijk dure boete oplopen wilt en je dus je winstmarge met flink verlies keldert en delkim of fox zich kapot lacht
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-08-2015 14:46

Delkim en Fox zullen hun eigen mallen hebben maar ook die kunnen ze in de verkoop zetten, gebeurd met kunstaas wel vaker.
De Fox swingers staan dan wel weer voor weggeefprijzen op de Sjinese sites en die zijn exact hetzelfde.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-08-2015 15:07

Maar kwalitatief niet hetzelfde hoor cees.
En del en Kim zullen hun mallen nooit van ze leven verkopen.die gasten hebben een wereld uitvinding gemaakt in de visserij.
Zo lang ze dat patent hebben zijn ze binnen.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

03-08-2015 16:23

Over kwaliteit gesproken. Wanneer iemand beetmelders voor het leven wil kopen kan hij of zij de Nash Siren RS-1 eens vergelijken met de beetmelders van andere merken.
Ik heb ze al een jaar of 4 en ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Mijn enige bezwaar is het instellen van de functies doormiddel van de receiver. Ik ben sowieso een digibeet en dergelijke klussen is denk ik meer voor de huidige generaties weggelegd dan voor de dinosaurussen onder ons.
Voor de rest zijn deze melders onverwoestbaar – gemaakt van een materie waarmee politie oproerschilden en revolvers ook vervaardigd zijn. Absoluut waterdicht, dus je hoeft niets open te schroeven na een weekend regen. Verdere voordelen zijn: geen aparte ledjes, de rollers worden verlicht door een run. Zichtbaar vanuit elke hoek. Draadloos bereik 200 mtr.
Je kan wel steeds een goedkoper setje aanschaffen, maar reken eens uit na al die jaren. Goedkoop is duurkoop!
Ik denk niet dat RS-1 snel nagemaakt zal worden.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-08-2015 18:14

Ik heb nu de ntxr na dat ik delkim txi had.
Heb altijd gezworen bij delkim maar daar moet ik toch op terug komen.eindeloze gepiep met wind.sounderbox kraken.en niet betrouwbaar meer en op het laatst zelfs helemaal niks meer doen tenzij ik een meter van me piepers afstond.

Maar goed de ntxr is echt een verademing en dat mag ook wel voor het bedrag dat je neer moet tellen.
Pluspunten zijn bij mij echt het gepiep is ten einde en de terug zakker is te horen en te zien door middel van knipperende led.
De sounderbox gaat tot een kilometer ver en is dus zeer betrouwbaar. Enigste minpuntje is het zeer felle led die niet verstelbaar is.maar een beetje putty over het ledje in stoute situaties doet wonderen
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

03-08-2015 19:53

De nxtr is zo goed dat fox de productie ervan gestopt is wat en bagger dingen zijn dat,prijs je gelukkig als je net bij degene bent die er wel goede heeft.

Namaak of niet als het op garantie aankomt is nash onklopbaar bieper kapot hup naar de winkel en je krijgt een nieuwe ,bij delkim is het wachten tot ze eindelijk weer terug zijn van de uk...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-08-2015 21:22

Productie is juist vernieuwd.heb 5 weken moeten wachten op mijn setje.