Wanneer voerboot aanschaffen


Plaats reactie
Robin Hoste
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-04-2014 20:56

26-05-2015 22:07

Dag mede-vissers,

Ik vraag vooral de 'oude' garde om raad, ik heb nu eindelijk het geld bij elkaar gesprokkeld om mijn karper setup uit te breiden. Nou vraag ik me af, geef ik al m'n centjes uit aan een Maverick voerboot of koop ik wat dingen die het mij gemakkelijker maken om meer te vissen, als scholier vind ik het soms jammer dat ik voor 1nacht m'n grote avid tent moet opzetten dus met m'n centjes kan ik mss makkelijk een brolly kopen bv.

Nouja ik twijfel vooral over de boot omdat ik pas 1,5 vis op karper... Maarja wie wil nu niet vissen net onder die overhangende treurwilg waar je de vissen ziet maar net niet kan inwerpen....

Graag is jullie mening?
grtjs,
Robin
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

26-05-2015 22:24

Kun je beter je setup uitbreiden zonder voerboot een brolly of iets dergelijks indd voor onder die treurwilg bestaan ook bartsmith bootjes he haha.

Mvg damian
robertino smith

26-05-2015 22:32

PVA, werkt ook.

Groet.
Robin Hoste
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-04-2014 20:56

26-05-2015 22:39

Op m'n thuiswater mag alleen PVA en voerboot. Zodiac mag jammer genoeg niet...
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

26-05-2015 22:45

Doeeen worp met enkel lood eraan als je vind dat tie goed ligt doe je hem op de clip. Zet 2 banksticks tegenover elkaar en draai de lijn er omheen totdat je op de clip bent. Onthoud dit aantal. Bij elke worp op de clip zodat je exact dezelfde spot bevist. (Niet vergeten de clipdraf te halen als tie op je steunen ligt) doordat je aantal wendingen om de banksticks weet kom je altijd op de goede afstand. schrijf dit ergens op zodat.je niet telkens paarworpen hoef te doen.
Doe dit zelf ook zo tegen obstakels aan kan je er strak tegen aan liggen.

Voor het voeren pak een spodrod. Let hierbij op dat de lijn niet naar de bodem zinkt dus minder lijn nodig

Hoop u hierbij geholpen te hebben
Robin Hoste
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-04-2014 20:56

26-05-2015 23:11

damian ripson schreef:Doeeen worp met enkel lood eraan als je vind dat tie goed ligt doe je hem op de clip. Zet 2 banksticks tegenover elkaar en draai de lijn er omheen totdat je op de clip bent. Onthoud dit aantal. Bij elke worp op de clip zodat je exact dezelfde spot bevist. (Niet vergeten de clipdraf te halen als tie op je steunen ligt) doordat je aantal wendingen om de banksticks weet kom je altijd op de goede afstand. schrijf dit ergens op zodat.je niet telkens paarworpen hoef te doen.
Doe dit zelf ook zo tegen obstakels aan kan je er strak tegen aan liggen.

Voor het voeren pak een spodrod. Let hierbij op dat de lijn niet naar de bodem zinkt dus minder lijn nodig

Hoop u hierbij geholpen te hebben


Heb mij altijd afgevraagd ofdat niet om problemen vragen is... Zon schok stoppen met dat lijnclipje van je molen...
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

26-05-2015 23:25

Hengel omhoog en de top de klap op laten vangen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-05-2015 23:34

Een voerboot is voor mij een sluitstuk van de uitrusting, iets wat je koopt als je de rest goed voor elkaar hebt. Bovendien, als je pas kort vist kun je beter eerst leren hoe je zonder kunt, leren werpen bijvoorbeeld. Een plu of brolly heb je veel meer aan, die kun je eigenlijk altijd wel gebruiken.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

27-05-2015 08:28

Ik zou zeker een voerboot aanschaffen!
Dit helpt gewoon om meer vis te vangen en een brolly niet :roll:
Je kan altijd mooi op dezelfde stekken vissen onder de overkant of overhangende takken.
Ook snachts is het super als je niet ken zien waar je werpt.
Je kan op plaatsen vissen buiten werp afstand etc.
Tijgernoten en andere particels kun je nu over grote afstand voeren.

Een brolly kost ook niet zo duur, dus die kun je later altijd nog aanschaffen.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

27-05-2015 08:41

Ik vis al 15 jaar op karper en ik red het nog steeds zonder boot of voerboot :roll: . ik zou ze allebei best willen hebben, maar het is in mijn ogen geen harde vereiste.

Dingen die het vissen vergemakkelijken, zoals een brolly ipv tent, maken dat je misschien sneller geneigd bent om op pad te gaan. meer visuren = meer vis en bovendien meer ervaring :-).
robertino smith

27-05-2015 08:52

Jup Andre´, minder onnodige risico´s, pva zakje met lood erin lukt ook! Onder de treurwilg, van de jaren mss afgebroken takken/ andere troep!!! Karper zet zich zo vast, vroegahhh, knalde ik mijn loodje naar de andere oever indien mogelijk, daar ook be- azen en onderhands neerleggen waar ik wou. Daarna teruglopen, lijn goed zetten en vissen.

Groet.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

27-05-2015 09:08

Zoals ergens al genoemd zijn distance sticks ook echt een uitkomst vind ik :). helicopter systeem en pva stick over de onderlijn en je presentatie is altijd wel goed :)
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

27-05-2015 09:27

Andre Jacobs schreef:Zoals ergens al genoemd zijn distance sticks ook echt een uitkomst vind ik :). helicopter systeem en pva stick over de onderlijn en je presentatie is altijd wel goed :)
o

Ah zo heten.die dingen ookalweer haha maar werkt perfect indd doe het al een.tijdje zo om strak tegen de lelies aan te ligfen of rietkragen of noem het maar op.
Nadeel van.de clip op korte adstanden is wel dat hij terug kan schieten door de snelhei.
Houd er ook rekening mee dat je er niet tegen aan.moet gooien want er komt ook een onderlijn bij aan na het instellen van de clip
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

27-05-2015 09:34

Je moet nog steeds een beetje met gevoel gooien idd, niet maar voluit gooien, want hij is toch wel geclipt. Dus afremmen vlak voor impact en dat soort dingen. Als je t goed doet trekt de lijn zich strak bij het neerkomen op het water. echt 5 cm van de lelies af doe ik sowieso nooit eigenlijk. 50 cm is ook wel goed...?
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

27-05-2015 09:43

Een snel op te zetten brolly kan je ook meer vis(uren) opleveren. Snel verkassen, of blijf je zitten omdat je geen zin hebt om voor de zoveelste keer die grote tent in te pakken?

Voerboot heeft mij ook zeker meer vis opgeleverd. Net wat Bojan aangeeft, het snachts secuur kunnen voeren en je rig positioneren heeft mij zeker meer vis op geleverd. Maar ik ben heel eerlijk gezegd nooit een held geweest in grote afstanden gooien, en mijn laatste meter laat dit ook niet toe.

Mijn advies, koop een 2de hands voerbootje een nanotec ofzo. Koop een goed en snel op te zetten brolly van max 250 euro. Nog 200 a 300 over? Paar goed bigpit molens met goede hoofdlijn.

Deze investering zijn in totaal misschien wel goedkoper dan een maverick voerboot :wink: , Maar maken je allround een completere visser.

Bigpit, indien je verre afstanden moet gooien
Brolly, Sneller verkassen en misschien meer zin om snel een nacht te pakken
Voerboot spreekt voor zich
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

27-05-2015 10:08

Andre Jacobs schreef:Je moet nog steeds een beetje met gevoel gooien idd, niet maar voluit gooien, want hij is toch wel geclipt. Dus afremmen vlak voor impact en dat soort dingen. Als je t goed doet trekt de lijn zich strak bij het neerkomen op het water. echt 5 cm van de lelies af doe ik sowieso nooit eigenlijk. 50 cm is ook wel goed...?


Ik merk bij ons duidelijk verschil tussen strak er tegenaan en 30cm ervan af. Daarintegen moet ik wel strak achter mijn stokken zitten en meteen naar achter lopen. (Slip dicht)
Indd niet vergeten.af te remmen zelfs met de clip dan.komt alles zoals jij zegt mooi gestrekt in het water.

@robin nash scope brolly is een.hele mooie. Je kan ook kiezen voor de nash scope bivvy kun je de voorkant uitritsen.heb je een brolly. De scope bivvy is nu bij vismania dordrecht in de aanbieding van 450 voor 250 check de website maar is. Heb em laatst op moeten.zetten.ena fbreken.is zo gedaan
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-05-2015 11:15

Koop gewoon een X2 ovale plu. Paar tientjes, en doet het net zo goed, als het is niet beter dan een duurdere. Als ie 2 jaar fanatiek vissen overleeft is het goed, moet nog maar zien dat een 5x zo dure ook 5x zo lang mee gaat. Geloof er niks van, zeker als je wel eens een ding nat opbergt vanwege het naar het werk moeten gaat er niets boven goedkope troep.

Voerboot is geen vereiste, doe het ook nog steeds zonder een eigen. wel eens eentje geleend maar ik vind het meer een last dan een lust. Transport, gedoe met uitvaren, terugvaren, accu leeg etc.

Niet zien waar je werpt los je op met clippen en een richtpunt, presentatie zekeren met een zakje en wat handig geplaatste schuimpjes en er is niets aan de hand. Niet met soepele onderlijn en lange hair.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Robin Hoste
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-04-2014 20:56

27-05-2015 13:25

Ooow, echt dikke merci voor alle snelle antwoorden. Ik denk dat ik ga kijken voor een procat voerbootje deze is het kleinste model en is lekker handig mee te nemen + goedkoop als je 2dehandsje vind. En een brolly wil ik toch wel liever een iet wat stevig model (fox,trakker) daarom niet persee het duurste maar toch.

Voor derest hoe ik m'n thuiswater aanpak, is met Chod rig op pietvogel leader met pop-up'jes en een gestoomde 'stif' rig met de laatste 5cm voor de haak gestript met daarop een sinkertje. PVA zakken altijd op of rond. Jammer genoeg kan ik dus bijna nooit particels gebruiken op het water...

Reacties zijn altijd welkom!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

27-05-2015 14:45

Beste Robin,
Voor de prijs van een maverick kan je ook een vortex 240 rollup rubberbootje halen.
Daar heb je veel meer aan dan een voerbootje :roll:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-05-2015 15:10

Bojan,

Hij mag op zijn Thuiswater geen bootje gebruiken.
Voerboot en PVA zakjes wel.

Ik heb een boot, maar gebruik die eigenlijk niet, want onhandig (3,30 lang) en te weinig in gebruik
(drie keer nu in 2 jaar tijd). Misschien doe ik die wel in de verkoop. :o

@ Robin: Volgens mij kun je hier al heel wat goede tips weghalen, alleen de keuze voor die
(te?) goedkope voerboot (procat) moet je even hier in de afdeling materiaal nazoeken
wat ervan gevonden wordt, VOORDAT je de aankoop doet.
Denk ook eens aan tweedehands, is al geopperd, maar dan wel weer kijken in Materialen afdeling om te zoeken welke aangeraden wordt. Deze zoektocht (voerboot) wordt wekelijks aangekaart.
Robin Hoste
Berichten: 28
Lid geworden op: 12-04-2014 20:56

27-05-2015 15:37

Frenk de Gruiter schreef:Bojan,

Hij mag op zijn Thuiswater geen bootje gebruiken.
Voerboot en PVA zakjes wel.

Ik heb een boot, maar gebruik die eigenlijk niet, want onhandig (3,30 lang) en te weinig in gebruik
(drie keer nu in 2 jaar tijd). Misschien doe ik die wel in de verkoop. :o

@ Robin: Volgens mij kun je hier al heel wat goede tips weghalen, alleen de keuze voor die
(te?) goedkope voerboot (procat) moet je even hier in de afdeling materiaal nazoeken
wat ervan gevonden wordt, VOORDAT je de aankoop doet.
Denk ook eens aan tweedehands, is al geopperd, maar dan wel weer kijken in Materialen afdeling om te zoeken welke aangeraden wordt. Deze zoektocht (voerboot) wordt wekelijks aangekaart.


Heb de procat MK3 al zien staan bij m'n lokale hengelsport winkel en daar zijn ze er vol lof over, hij gebruikt zelf de procat MK3 naast de Navigator dus...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-05-2015 17:53

Robin,

Het blijven verkopers......
Autoverkopers of het nou een steengoede dealer is of een sjacheraar, het blijven verkopers.....

Ik bekijk dat altijd met argusogen. Maar dat is voor mij persoonlijk. :D
Stan de Jong
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 19:24
Locatie: Luttelgeest / NOP

27-05-2015 20:33

Ik zou die procat MK3 mooi laten staan als ik jou was . Ik zou eerder een
Nanotec kopen welke als betrouwbaar staat omschreven en ik denk ook wat goedkoper is.
Kijk eens op de site van Bukkum hengelsport naar de Ehmanns bivvys heeft momenteel
leuke aanbieding hier in en is denk ik kwalitatief beter dan Fox of Trakker momenteel.
Succes. :lol:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-05-2015 10:00

Ik zou persoonlijk lekker een trend micro halen.als je je tent al rot vind vanwege de grote om mee te nemen zul je met een joekel van een voerboot nog meer last krijgen.ik heb voerboten gehad van 1600 euro tot 300 euro.en van die trend mini had ik het meeste plezier simpelweg omdat ik die wel mee nam naar de waterkant.
Mijn stek keuze hing ook niet meer af van de voerboot en liep nu wel grotere afstanden.en ding werkte prima naar behoren 3 seizoenen lang tot ik hem verkocht heb vanwege andere visserij (rivier veelal en rubberboot.)koop geen scope plu.je ligt bijna met je stretcher buiten de tent.een beetje tegenwind en je word nat.
Koop dan een fox supa brolly of een jrc brolly heb je veel meer aan.
Voerboot levert 100 % meer vis op dat is een feit
Maar ik zeg nogmaals koop een handzaam en licht model zoals een ultimate baitcruiser of trend micro en je zult zien dat het prima bootjes zijn en je wat centen overhoud om je setup uit te breiden.
Ps : vergeet je eigen kant niet te bevissen met partikels.als.je aan de overkant zou staan deed je het waarschijnlijk ook naar de overkant
Plaats reactie