3 defecten in één Fox tent


Plaats reactie
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

26-05-2015 20:31

Hallo,

Ik heb een Fox Suppa Brolly. Handige paraplu maar over de kwaliteit ben ik niet te spreken. Ik heb Fox al gemaild maar krijg helaas geen antwoord. Ik heb meer spullen van Fox, normaal gesproken goede kwaliteit maar volgens mij is dit een maandagochtend model..Ik wil even checken of mijn klachten uniek zijn of dat er meer mensen zijn die dit hebben.

1: bevestigen van de zijstok laat los:

Afbeelding
how to screenshot on windows 7

2: De buis met elastiek roest. Heel vervelend i.v.m. vlekvorming in het tentdoek

Afbeelding
capture screen


3: Er zit een klein gatje in het doek nabij het spreidblok Geen idee hoe dit er in is gekomen.

Afbeelding
how to screenshot on windows
Laatst gewijzigd door Theo Belt op 26-05-2015 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-05-2015 20:34

Theo Belt schreef:Ik heb Fox al gemaild maar krijg helaas geen antwoord.


Je moet niet bij Fox zijn maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt, de winkel is verantwoordelijk voor de garantie.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

26-05-2015 20:41

Bedankt Bert,

Dat station ben ik al gepasseerd!

groet.
Theo
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-05-2015 20:54

Dat wil zeggen dat de winkelier geen garantie geeft ?
Plu al te oud ? Of is er een andere reden.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

26-05-2015 21:09

een andere reden Bert.
robertino smith

26-05-2015 21:16

Hey Theo, gaatje daar gelaten, coroderen van de bankstick/ roest op de balein koppeling, veelal door het nat wegstoppen van je Brolly! Bankstick probleem ook veel voorkomend bij de eerste serie van de Supa, niet goed klemmen, heb deze toen vervangen met de 24"" inch cam lock banksticks. Was het een 2 de handsje? Bezit nog steeds de Supa 8) .

Groet.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

26-05-2015 21:35

Bedankt. De tent laat ik thuis drogen. Ik heb een hekkel aan muffe luchtjes. De stokken daarentegen niet. Dacht dat het rvs was.

Prima tent maar om nu elke jaar een nieuwe aan te schaffen..
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

26-05-2015 22:12

Ben geen fox fan, maar vind dit juist het beste product dat ik van hen in bezit heb. Ben niet voorzichtig met mijn materiaal, vis behoorlijk wat nachten per jaar en heb redelijk wat sessies gehad waarbij ik me afvroeg wanneer de storm het van de plu zou winnen. Toch staat ie nog steeds als een huis(heb de eerste versie, meteen toen ie uitkwam). Bankstick probleem herken ik ook, das gewoon slecht. Dat gaatje is waarschijnlijk aan jezelf te wijten(bankstick of balijnen bij plu in foedraal gedrukt(?)) en een beetje corrosie, tja..... Mocht ie kapot gaan, koop ik er zeker weer een!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

27-05-2015 21:15

Theo,

Fox heeft vaak geen mogelijkheid om consumenten te beantwoorden, hoe vervelend ook. De winkelier moet iets dergelijks voor je regelen.

Bankstick is vervelend, maar was vooral een probleem bij het 1e model. Recent aangekochte Supa's hebben hier geen last meer van dat ik weet.
Roestvorming is niet netjes...kan ik geen reden voor bedenken ook.
En gaatje kan door van alles komen, als je je Supa opbergt en je banksticks gaan in dezelfde hoes, kan zo'n scherpe punt bv dit veroorzaakt hebben, of tegen scherp riet aangetikt tijdens het uitklappen. Ik noem maar wat.

Als je Supa maar een paar weken oud is is dit zeker niet zoals het eigenlijk hoort en moet dit opgelost kunnen worden. Je geeft aan om bepaalde redenen het niet via die winkelier te kunnen regelen waar je het gekocht hebt.
Ga eens langs bij een andere Fox dealer bij je in de buurt en vraag of ze willen helpen. Kleine moeite voor hun om de vertegenwoordiger eens te bellen.
(Ik heb zo laatst ook iets op kunnen lossen wat oorspronkelijk niet bij mij vandaan kwam.)

Groet, Brecht
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-05-2015 11:52

Brecht,

Kleine correctie. Fox heeft wel degelijk de mogelijkheid om rechtstreeks met klanten te communiceren: emails via eurocustomerservices@foxint.com of via privébericht op de FoxIntBenelux Facebook pagina.

Het probleem hierin is dat de klant wettelijk gezien de koopovereenkomst is aangegaan met de winkelier, en niet met Fox. In die zin kan Fox zoiets nooit direct afhandelen, via bovengenoemde media kan wel geholpen worden tot een oplossing te komen. Eerste aanspreekpunt blijft echter altijd de winkelier.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-05-2015 16:22

Rare winkelier dan want als er garantieop zit kost het hem niks, ff mee gevenaan de vertegenwoordiger en klaar.
En als je naar andere winkelier gaat kijken of die je wil helpen.

Succrs man.
Oja joh!!!
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

28-05-2015 23:36

Hallo Mannen,

Bedankt voor de reacties. Mijn enige doel was om erachter te komen of er meer dergelijke klachten zijn. Dat wordt v.w.b. de banksticks enigszins bevestigd.

Fox heeft mijn mail inmiddels beantwoord. Wat Mark schrijft klopt. Ik kan mijn fox product aanbieden bij een willekeurige winkelier die het Fox dealerschap heeft. Vervolgens beoordeelt Fox of er sprake is van garantie.

Groet.
Theo
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-05-2015 09:22

Mijn ervaring met Fox is dat er best redelijk met hun te communiceren is. Na problemen met materiaal (waar niet) ben ik zelfs uitgenodigd om bij hun een rondleiding te krijgen. Waarna ik geheel tevreden weer huiswaarts ben gegaan.

Groet,
Peter
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

29-05-2015 12:42

Toch kan ik mij heel goed voorstellen dat je hier als winkelier niet op zit te wachten, ergens anders kopen en ermee komen.
Let op slagboom !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-05-2015 13:25

Misschien houdt ie er wel weer een goede klant aan over, het zijn barre tijden.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-05-2015 07:07

Zo moet je ook denken als winkelier, maar dat valt niet altijd mee. Ik run een bloemenkiosk en bij ons gebeurt het ook wel eens van : ik heb ergens anders iets gekocht, kunt u het mooi inpakken? Verderop bij de snackbar komt iemand: ik heb een doos snackjes maar die passen niet allemaal in de mijn frituurpan zijn jij ze even willen doen? :D We lachen er maar om.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2015 10:07

Een goede winkelier helpt de klanten en idd misschien heeft ie een nieuwe klanterbij.

Zelf had ik het net jrc melders gekocht in engeland en kapot helaas, hareco gebeld en harry heeft me zonder blikken of blozen geholpen. Super vent is het serieus en wat denk je heb alweer 3 nieuwe big pits gekocht en een hoop andere zooi besteld, want hij zit niet naast de deur en blijf er kopen want tis gewoon een goeie zaak.

Mzzl
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

30-05-2015 10:30

Beste,
Inderdaad....een winkelier moet je helpen....dan heeft hij er een klant bij...ik kocht vroeger mijn spullen bij de deur in Belgie...heb door de slechte service ook beginnen zoeken naar andere verdelers...zo kwam ik ook bij Hareco terecht...super vent die Harry...u vraagt ....hij draait!!!
Zo had mijn nieuwe Trakker tent na drie keer opzetten al enkele mankementen(zie ander topic)...24u later had ik al een andere(nieuwe) opgestuurd gekregen...had zelfs gezegd dat ik geen Trakker meer wilde...dat mijn vertrouwen weg was in Trakker...ik wou een Nash tent...hij maakte hier geen enkel probleem van en stuurde mij deze op....24u later had ik deze al thuis!!!!...achterste kapje was gescheurd van mijn Daiwa....even gebeld...enkele dagen later telefoneerde Harry al naar mij dat hij het gevraagde stukje al binnen had.
Het is niet om de hoek(180km enkel)....toch blijf ik steeds naar hem toegaan(om de drie maand)...en bestel ik tussendoor via zijn webshop.
Dit heeft alles te maken met service en dienst na verkoop.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
andef michiels
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-08-2014 19:25
Locatie: België

30-05-2015 16:36

Ik heb vele kennissen die werken in grote productiebedrijven,
dit gaat van Krefel, tot Mediamarkt, tot Nokia, enz..

Vaak wordt er aan een klacht van de gebruiker weinig aandacht besteed, dit neemt veel tijd in beslag en men maakt er geen winst op. De reclame die ze krijgen via media is vele groter dan de mondelinge reclame die een tevreden klant doorverteld na het herstellen van een productiefout. Hierdoor steken deze bedrijven ( Ook grote visbedrijven zoals; Fox, Nash, Korda,.. enz) vaak meer geld in de kwaliteit en de reclame van hun producten dan in het repareren van fabrieksfouten.

Als je geen gehoor krijgt bij de winkel of de servicedienst moet je het gewoon op sociale media posten, vermeld de winkel die er niets aan doet en post het op de facebookpagina van het merk, maak duidelijk dat je het niet kunnen vind en dat je absoluut geen waar voor je geld hebt gekregen. Ze zullen je waarschijnlijk snel contacteren om hun fout recht te zetten want ze willen geen negatieve reclame die rondgaat op netwerken als twitter, facebook, youtube, zelfs dit carpboard..

Mss moet je dat eens proberen?
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

30-05-2015 19:55

Mark,

Ik zeg ook niet dat Fox geen mogelijkheid tot communiceren heeft, maar vaak geen mogelijkheid tot antwoorden. Het komt er vaak niet van...tijdgebrek misschien. Hoor vaker dat mails niet altijd beantwoord worden. En dat is geen kritiek, laat ons als winkelier maar bellen hoor, dat werkt ook goed. :wink:
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

01-06-2015 09:33

Hallo,

Even voor de duidelijkheid: Fox heeft mijn tweede mail netjes beantwoord en uitgelegd dat de service afhandeling verloopt via de (willekeurige) winkelier die Fox dealerschap heeft.

Mijn posting was bedoeld om te achterhalen of er meer mensen met dergelijke problemen kampen.
Plaats reactie