Aanschaf nieuwe tent / brolly


Plaats reactie
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

21-05-2015 09:10

Hallo,

Net zoals bij de meeste van jullie komt deze maand het vakantie geld weer binnen.

Nou wil ik dit natuurlijk maar weer al te graag uitgeven en het is dan ook de bedoeling om hier een tent / brolly van te kopen.

Heb hier voor altijd een Fox Eclipse 2 man dome gehad. Deze vond ik echter te lomp om voor enkele nachtjes mee te nemen ( Lees: max. 3 a 4 nachten ), en heb deze dus verkocht.

Nu wil ik dus wat nieuws maar zie door de bomen het bos niet meer.

Voorwaarden waar die aan moet doen:
- Niet te zwaar ( max 8-10 kg )
- Snel op te zetten
- Rekening houdend met de condensvorming. ( Had ook al gekeken naar een Supa brolly system) Deze leek mij wel wat maar volgens mij is dit enkel doeks en voor zover ik weet is daar geen overwrap voor te krijgen.
- Prijs?? Ligt er helemaal aan wat voor kwaliteit ik voor mijn geld krijg.
Trakker en Aqua hebben ook wat mooie tenten maar lees dat die kwaliteit niet meer net als vroeger was.

Hoop dat mensen hier ideeën en/of suggesties hebben.

Alvast bedankt!
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

21-05-2015 09:23

Check de site van Global Carp Products even deze geven 20% op Ehmann's tenten e.d. Wellicht een onbekende naam, maar ze leveren zeer goede kwaliteit ik heb zelf ook een Ehmann's tent en top spul.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

21-05-2015 09:34

Ik zou zelf persoonlijk niet meer voor een trakker gaan.

Ik heb vorige jaar een trakker slx gekocht en ik irriteer me gewoon aan kleine mankementjes. zoals de tensionsbars die afbraken, en kleine scheurtjes in het muggengaas van de deur.

De service is in principe prima, tensionbars werden gewoon vervangen. Alleen nu moet ik mijn voor front opsturen, dat duurt 6 weken.

Ik zou de volgende keer denk ik voor een JRC gaan, die heeft het de vorige keer meer dan 5 jaar uitstekend gedaan.
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

21-05-2015 11:31

Vind die Ehmann's tenten wel mooi MAAR:

een 1 persoons tent van 15kg vind ik veel te veel.

Was blij dat ik eindelijke van mijn Eclipse van 17kg af was.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

21-05-2015 12:57

Als je lichtgewicht wil zal dat zeker ten koste gaan van de kwaliteit van de baleinen of het doek. Ergens zul je een compromis moeten sluiten gewicht betekent ook veelal een stukkie kwaliteit.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

21-05-2015 13:17

Ik heb de aqua mk1 bivvy.
Ideale 1 man allround bivvy zonder al te veel poepas.
Super doek als gewend van aqua en supersnel opzetten. Bivvy zelf zonder grondzeil weegt maar 5 kg en hij pas gewoon in mijn rugzak.

Alleen de prijs is wat aan de hoge kant, maar je krijg er dan wel kwaliteit voor terug

check de video

https://www.youtube.com/watch?v=a2KPZ68EbNQ
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

21-05-2015 13:46

Michel Hulshof schreef:Als je lichtgewicht wil zal dat zeker ten koste gaan van de kwaliteit van de baleinen of het doek. Ergens zul je een compromis moeten sluiten gewicht betekent ook veelal een stukkie kwaliteit.



Daar ben ik het dus niet mee eens. bv. Aluminum is lichter maar hoeft zeker niet slechter te zijn dan ijzer
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

21-05-2015 13:51

Bojan van der Linde schreef:Ik heb de aqua mk1 bivvy.
Ideale 1 man allround bivvy zonder al te veel poepas.
Super doek als gewend van aqua en supersnel opzetten. Bivvy zelf zonder grondzeil weegt maar 5 kg en hij pas gewoon in mijn rugzak.

Alleen de prijs is wat aan de hoge kant, maar je krijg er dan wel kwaliteit voor terug

check de video

https://www.youtube.com/watch?v=a2KPZ68EbNQ


Mag ik vragen hoe lang je deze tent al in bezit hebt?

Vind het zelf ook een zeer mooi tentje. Is die ook mee te nemen voor een nachtje of word die dan al snel te groot?

Hoor overigens verschillende verhalen nu m.b.t het doek en de stiksels. Schijnt dat dat nu in China gefabriceerd word en het doek niet meer zo is als dat het vroeger was
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

21-05-2015 14:09

Gewicht heeft inderdaad niks met kwaliteit te maken. Gebruik al jaren mijn Chub trilite naar tevredenheid en deze weegt zonder grondzeil maar 4.2 kg. Past zo in mijn foudraal.

Gr.
©
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

21-05-2015 15:35

Mag ik vragen hoe lang je deze tent al in bezit hebt?

Vind het zelf ook een zeer mooi tentje. Is die ook mee te nemen voor een nachtje of word die dan al snel te groot?

Hoor overigens verschillende verhalen nu m.b.t het doek en de stiksels. Schijnt dat dat nu in China gefabriceerd word en het doek niet meer zo is als dat het vroeger was


Heb hem al een tijdje en werkt super.
Is kleiner in te pakken dan een brolly en weegt net zo zwaar. Ik gebruik hem altijd voor een los nachtje.
Maar je kan er ook makkelijk een weekend in of langer.
Laat voor losse nachten mijn grondzeil thuis en hij staat binnen een paar minuten.

Het is niet meer het doek van vroeger inderdaad , maar nog steeds beter dan van de concurrentie als fox, trakker etc.
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

21-05-2015 15:41

Vind het zelf ook een zeer mooi tentje. Is die ook mee te nemen voor een nachtje of word die dan al snel te groot?

Hoor overigens verschillende verhalen nu m.b.t het doek en de stiksels. Schijnt dat dat nu in China gefabriceerd word en het doek niet meer zo is als dat het vroeger was[/quote]

Heb hem al een tijdje en werkt super.
Is kleiner in te pakken dan een brolly en weegt net zo zwaar. Ik gebruik hem altijd voor een los nachtje.
Maar je kan er ook makkelijk een weekend in of langer.
Laat voor losse nachten mijn grondzeil thuis en hij staat binnen een paar minuten.

Het is niet meer het doek van vroeger inderdaad , maar nog steeds beter dan van de concurrentie als fox, trakker etc.[/quote]


Oke dankjewel voor de info!

Ga ik dit weekend eens even een kijken nemen in een hengelsportzaak.

Heb ondertussen ook alweer gelezen dat er wel weer een extra kwaliteitscontrole plaats vind in Engeland na al het gedoe met probelen mbt tot het doek e.d
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

21-05-2015 21:30

Beste,
Ik heb een Nash double top two man..ben hier heel tevreden over...ook over de binnentent ...geen last meer van insecten en dergelijke....is wat zwaarder en is ook wat groter om te vervoeren...maar dit neem ik er graag bij!
Heb daarvoor een tent van Trakker aangekocht(nieuw)bij Hareco...twee weken later kwamen de sealnaden al los(na de derde keer opzetten)...even gebeld naar Harry van Hareco...hij vertelde mij dat hij al eerder met dit probleem te maken had gehad...ik vertelde hem dat ik geen vertrouwen meer had in de kwaliteit van Trakker ...mocht deze van Harry terug sturen en hij stuurde mij de Nash Double Top in de plaats....tot nu toe heel tevreden over.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

21-05-2015 22:26

Trakker kwaliteit is gewoon slecht de afgelopen jaren, slechte seals, slappe baleinen, slecht elastiek, scheurtjes in muggengaas, haring ogen die bij eerst keer gebruik losscheuren etc.

Mijn vader heeft een day shelter + wrap van korum. Hij heeft dat ding nu een jaar of 5 a 6 en die doet het nog steeds prima. Licht van gewicht, snel op te zetten en door de wrap geen condens. Qua prijs is het ook nog eens heel goed te doen en voor een persoon gaat het ook prima, zelfs meerdaagse sessies.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

27-05-2015 11:47

Ik heb de Kampa Carp Air besteld...
Plaats reactie