Smartcast RF15e /bodem structuur bij dieptes


Plaats reactie
Hans Hummel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-05-2015 17:12

18-05-2015 17:28

Hallo. Heeft iemand ervaring met de smartcast RF15e met betrekking tot grotere dieptes ( 15 meter en meer )? Ik heb de inbouw set van Fish funn. De reikwijdte is prima, maar bij grotere dieptes, vanaf + - 15 meter geeft de smartcast bijna geen tot geen bodem structuur meer aan. Wel de diepte en temperatuur.
Heeft iemand ook hier mee ervaring? Ligt het aan de zwakte van het zendertje ( sensor ) of zal mijn sensor niet goed werken? Hoewel hij perfect werkt tot laten we zeggen 10 meter.

groetjes
Hans H.
Hans Hummel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-05-2015 17:12

19-05-2015 11:51

Hans Hummel schreef:Hallo. Heeft iemand ervaring met de smartcast RF15e met betrekking tot grotere dieptes ( 15 meter en meer )? Ik heb de inbouw set van Fish funn. De reikwijdte is prima, maar bij grotere dieptes, vanaf + - 15 meter geeft de smartcast bijna geen tot geen bodem structuur meer aan. Wel de diepte en temperatuur.
Heeft iemand ook hier mee ervaring? Ligt het aan de zwakte van het zendertje ( sensor ) of zal mijn sensor niet goed werken? Hoewel hij perfect werkt tot laten we zeggen 10 meter.

groetjes
Hans H.


Is er niemand die een smartcast RF15e heeft en goed de structuur van de bodem kan aflezen bij grote dieptes ( 15 meter en meer ) ? want ik wil graag weten of het aan mijn smartcast ligt of dat de apparatuur gewoon te zwak is.
Groetjes Hans H.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

19-05-2015 11:54

Zelf heb ik geen ervaring maar een kerel die ik ken heeft er wel 1. Die kan als ik me niet vergis gewoon de bodem goed structuur goed aflezen. Net even op internet gekeken ze zouden tot 30 meter moeten gaan.
Hans Hummel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-05-2015 17:12

19-05-2015 12:11

Hallo. Hij geeft ook goed de bodem structuur aan , maar tot laten we zeggen 8 meter diepte, daarna begint het te vervagen tot je helemaal geen bodem structuur meer ziet. dus het gaat om grotere dieptes. Ik heb ook de stroom afname gemeten van het zendertje ( geel eitje ) Ik meet nog geen 1 mA. Kan mij dus ook niet voorstellen dat bij zo.n klein vermogen de 30 meter wordt gehaald. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen, vandaar mijn vraag of iemand hier ook ervaring mee heeft.

Groetjes Hans H.
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

25-05-2015 22:28

Hallo Hans,

ik heb zelf die smartcast gehad en heb nooit geen problemen gehad met deze fish-finder.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit niet dieper dan 20 meter heb gekeken. Hij gaf dan gewoon de exacte bodemstructuur aan.

Mijn advies: laat er door een vakman naar kijken want volgens mij is er iets niet goed.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

26-05-2015 19:19

Beste,
In het menu kan je het dieptebereik instellen...als dit op auto staat gaat deze zich automatisch aanpassen en de bodemdiepte blijven volgen(tot 30m)...als deze op manueel staat en vb. op 7meter diepte is ingesteld...dan gaat hij tot 7meter diepte alles weergeven en vanaf je dieper gaat ,zal hij dit niet meer doen.
Hopelijk ben je hiermee wat geholpen!?
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Hans Hummel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-05-2015 17:12

29-05-2015 18:20

peter cooreman schreef:Beste,
In het menu kan je het dieptebereik instellen...als dit op auto staat gaat deze zich automatisch aanpassen en de bodemdiepte blijven volgen(tot 30m)...als deze op manueel staat en vb. op 7meter diepte is ingesteld...dan gaat hij tot 7meter diepte alles weergeven en vanaf je dieper gaat ,zal hij dit niet meer doen.
Hopelijk ben je hiermee wat geholpen!?
Mvg Peter



ik heb het ook aan Fishfunn gevraagd, waar mijn smartcast inbouw vandaan komt. Henk zei dat het inderdaad kan kloppen dat het verschil tussen harde en zachte bodem op grotere diepten ( dieper dan + - 10 a 12 meter niet meer zichtbaar is, Daarvoor heeft de sonar sensor te weinig vermogen. Wel jammer.
M.vr.gr. Hans H
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

29-05-2015 20:02

lijkt me sterk, hoor wel meer klachten over de dieptemeters van fishfun
Plaats reactie