Electromotor Excursion 55lbs probleem


Plaats reactie
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

29-04-2015 12:28

Ik ben afgelopen weekend tijdens het varen tegen een probleem aangelopen.
Tijdens het varen zag ik rook uit de plastic kap bij het gashendel komen. Gevolg was
dat de motor alleen nog vooruit kan varen in 1 stand.
Bij thuiskomst zag ik dat het kastje wat in verbinding staat met je gashendel, deels gesmolten was.

De vraag is nu of die electrokastjes ergens te verkrijgen zijn zodat de motor weer volledig functioneerd.
Ik heb even een foto van het kastje bijgevoegd.
http://nl.tinypic.com/r/2d6qq7a/8

Bedankt alvast.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-04-2015 14:53

ff contact opnemen.met de omporteur
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

29-04-2015 15:33

Ai zonde!

Ik heb zo'n zelfde motortje en bij mij worden de kabels ook warm.
Ik heb er echter een zekering tussen zitten zodat de stroom eraf gaat als ie overbelast is.
Had je er ook zo'n zekering tussen zitten of niet? Tip voor als je motor weer gemaakt is.
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

29-04-2015 18:01

Ik had er geen zekering tussen zitten. Bedankt voor de tip.
Hij is geimporteerd uit Duitsland en heb al gemaild. Kreeg een wazig duits mailtje terug.
Wil gewoon zo'n electrisch apparaatje maar vraag me af of dat los te verkrijgen is zodat ik het zelf kan inbouwen.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

29-04-2015 22:19

Ik heb de mijne ook geimporteerd via ebay.de, bij Miganeo.de. Misschien hebben zij nog onderdelen.
Gewoon effe fotootje mailen en vragen, hoef je weinig duits voor te kunnen toch?

Anders deze gasten eens bellen: http://www.castmarine.nl/

Hier ben ik weleens geweest om accu's en andere toebehoren te halen, ze importeren ook fluistermotortjes en doen volgens mij ook reparatie, wie weet kunnen ze je helpen.

Als je toch bezig bent dan zou ik er gelijk dikkere kabels op monteren, denk dat hier het probleem zit.
Vergelijk het maar met kabels in een auto, kabels die in je auto vanaf de accu lopen zijn ( bij mijn auto in ieder geval) een tikkie dikker dan die chinese meuk die in de Excursion motors.
Het zijn op zich prima motortjes maar goedkoper dan de concurrentie, prijsverschil moet toch ergens vandaan komen. Binnenkort ga ik mijn motortje weer eens goed mishandelen in Frankrijk, als ik dan weer problemen heb met hete kabels vervang ik ze gelijk, is volgens mij niet moeilijk. Ik heb de motor een tijdje terug ook al uit elkaar gehad om hem korter te maken en dat ging ook prima terwijl ik zeer beperkte kennis heb van elektra.

Hopelijk heb je hier wat aan, succes!
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

29-04-2015 23:08

Bedankt voor je antwoord.
Heb hem ook via miganeo. Valt onder garantie maar moet het opsturen en zij gaan dan kijken of het een gebruikersfout is. Inmiddels kunnen regelen via castmarine dat zij het onderdeel versturen. Dus ik kan weer vooruit. Nu nog ff een zekering er tussen. Bedankt
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

29-04-2015 23:13

Zo dat is snel!

Goed geregeld man, en graag gedaan!
Plaats reactie