nieuwe beetmelders? mening fox


Plaats reactie
kevin nijss
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-03-2015 23:46

24-03-2015 23:56

Hallo
Ik wil binnenkort een nieuw setje beetmelders gaan halen , want heb 2-3 jaar delkims txi gehad maar het is een hoop rotzooi i.v.m de sounderbox .
Dus wil graag jullie meningen horen over de fox nxr of de nxtr
Weet dat de rx top dingen zijn maar die zijn niet meer nieuw te halen

Alvast bedank
Kevin
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

25-03-2015 01:03

allebei meuk... gewoon tweedehands rx set kopen, ben je overal vanaf!
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

25-03-2015 09:08

Fox NTX-R doet het prima, zeer goede ontvangst (ook op grote afstand al heb je dat zelden nodig) goede mogelijkheden qua instellen van volumo, toon en gevoeligheid en natuurlijk de multicolor led.

Ik heb mijn set (4+1) nu zo'n drie a vier jaar en ben er nog steeds tevreden over. Als ik dan toch een min puntje mag noemen, dan zijn het de baterijen van de ontvanger die wat sneller leeg gaan (komt ook door de vele loze piepjes van stroming/scheepvaart) maar dat is niet heel erg extreem, denk dat ik twee setjes van drie (aa ultra power duracell) verbruik per jaar en ik vis toch zeker 30 a 40 nachten waarvan 90% op de rivier.

Mijn set is nog van de eerste lichting met de plakkerige rubbercoating, daardoor zien ze er niet zo mooi meer uit, maar qua werking is er niets mis mee. Nieuwere versies hebben deze coating (en dus dat probleem) ook niet meer.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

25-03-2015 10:06

mmm Allebei meuk, Dat is wel erg kort door de bocht....

Gebruik al mijn hele leven Delkim, eerst de txi 2004, die heb ik in perfecte staat verkocht en ingeruild voor de modernere Delkim txi plus, heb nog nooit één probleempje mee gehad. En vele met mij.

Denk dat je pech hebt gehad.
Van de eerste serie NTXR weet ik dat er ook veel problemen mee waren, schijnt nu opgelost.

Hoor ook veel goede betrouwbare berichten over de Ace setjes!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-03-2015 10:57

Vis nu een jaar met de nxr prima setje met laag batterij verbruik. De rx set ook gehad, veel storingen. Vaak ten onrechte melding van een lege batterij, met name bij lage temperaturen. Sounderbox van de rx brand soms 2 minuten na en de volgende keer een paar seconden. De nxr heeft tot nu toe geen enkel probleem gegeven.
Delkim jaren geleden gehad en vrienden vissen er ook vaak.mee, goede melder maar de ontvanger is wel de achilleshiel. stoort en kraakt vaak en bereik is ten opzichte van fox minder, met name tussen begroeiing
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

25-03-2015 12:02

Ik heb de derde serie van de ntxr ,geen enkel probleem meer en zeer betrouwbaar!Steeds fox gehad ,1 maal overgestapt naar een ander merk jrc,natuurlijk terug fox omdat deze betrouwbaar zijn,vooral in regenweer!
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25-03-2015 12:47

Martijn Nederpel schreef:Delkim jaren geleden gehad en vrienden vissen er ook vaak.mee, goede melder maar de ontvanger is wel de achilleshiel. stoort en kraakt vaak en bereik is ten opzichte van fox minder, met name tussen begroeiing


Die ervaring heb ik ook. De Delkims zelf zijn top, maar de ontvanger is minder goed. Ik heb een paar keer gehad dat de ontvanger het niet deed bij een aanbeet. Dan krijg je toch minder vertrouwen in de ontvanger waardoor je de Delkims zelf als nog hard gaat zetten en de ontvanger eigenlijk weer overbodig wordt.

Ik vis nu al een paar jaar naar volle tevredenheid met de ATTs-jes. Ik kan me goed voorstellen dat ze voor sommige te beperkt zijn en ze zijn gewoon lelijk, maar qua betrouwbaarheid vind ik ze super.

Over de Foxjes kan ik niks zeggen, ik ben anti-Fox, te veel slechte ervaringen met andere Fox producten gehad in het verleden :x .
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

25-03-2015 13:46

Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd welke beetmelders(draadloos) nou eigenlijk 'het beste' zijn. Ik ben namelijk ook van plan om een draadloos setje aan te schaffen. Ik ben nu een paar jaar gebruiker van delkim EV plus. Deze vind ik goed genoeg voor mijn visserij, ze zijn alleen niet draadloos te verbinden met een souderbox.

Delkim: Wat ik vooral lees is dat de nieuwe delkim txi's, na 2012, slechte receivers hebben.

Fox: Tja.. Fox, de apple in de karpervisserij. Meestal goede berichten...

ATTs: Voor mij zijn ze niet voldoende in te stellen. Meestal zijn de berichten erover wel goed.

Nash: Eigenlijk nog niet veel over gehoord/gelezen.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Rik Budts
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-03-2015 14:02

25-03-2015 14:13

hallo weet iemand een leuk karper setje ik wil beginnen met karper vissen met tog wel degelijk materiaal
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

25-03-2015 14:35

Draadloos>> JRC Radar DS3 hands down.

Delkim viel steeds weg door storende wifi signalen, met de DS3 kan ik om een 12ha put lopen zonder dat het ontvangst wegvalt.

Prijs kwaliteit is gewoon erg goed.
harry de jonge
Berichten: 64
Lid geworden op: 01-02-2015 14:22

25-03-2015 18:48

Kijk ook eens naar de ACE I-3 beetmelders,.dat is een Fox en Delkim melder in 1 met heel veel handige opties (mute,verstelbare kleuren leds enz enz) en de prijs voor een gebruikte set is vriendelijk omdat ze op een of andere manier maar niet geliefd zijn in ons wereldje.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-03-2015 18:53

Omdat ze slecht tegen vocht kunnen..........
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

25-03-2015 19:01

Oh dan zijn ze dus prima voor de indoor vissers martijn.
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
harry de jonge
Berichten: 64
Lid geworden op: 01-02-2015 14:22

26-03-2015 06:46

Martijn Nederpel schreef:Omdat ze slecht tegen vocht kunnen..........


De ACE melders????,.ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad en mijn setup staat met regelmaat in het water met scheepvaart.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-03-2015 07:34

Jep harry de ACE maar er zal uiteraard met elk merk wat zijn. Heb de afgelopen 20jaar al een paar setjes versleten en daarbij sprongen fox en carpsounder er wel bovenuit. Delkim is ook prima, op de sounderbox na
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

26-03-2015 09:20

de carpsounder is volgens mij de enige die echt volledig waterdicht is en diverse instel mogelijkheden heeft. Jammer dat ze zo spuuglelijk en lomp groot zijn. Ik dacht eerst wel te vinden wat ik zocht in de jrc's, maar na teveel slechte verhalen toch maar verder kijken. Ace zou goed moeten zijn, maar de verdeler ervan is failliet dus hoe gaat het met de service straks?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

26-03-2015 10:44

De eerste generatie JRC's hadden wat problemen (vooral de solar versie), met de nieuwe DS3 is helemaal niets mis mee.

JRC is hiermee niet de enige, Fox en Delkim hebben zo ook hun issues (gehad) Fox met los latende coating en ze bevriezen en Delkims van de laatste 2 jaar hebben een slechte sounderbox (storing/bereik).

De DS3 doet niet onder voor de NTXr maar is wel meer als de helft goedkoper heeft een betere sounderbox range en heeft een jaar meer garantie (3 jaar).

Zowel de DS3 en de NTXr zijn goed, het ligt er meer aan of je voor de naam Fox 400 euro extra over hebt..
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

26-03-2015 11:21

Heeft de DS3 ook zakker registratie?
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

26-03-2015 11:27

Toch van de ds3 ook al wat negatieve ervaringen gelezen. Tuurlijk heb je bij elk merk wel wat maar ik kon laatst voor een hele leuke prijs een setje ds3 kopen op marktplaats maar zonder garantiebon durfde ik het niet aan. ALs ik ze nieuw zou kopen zou ik wel voor de ds3 gaan, maar vind het nog ff te veel geld.
Ik neig zelf naar een goede set 2e hands, of een nieuwe setje van wychwood, ik moet nog horen hoe ze klinken maar qua prijs /kwaliteit denk ik dat het een degelijk setje is.

Voor de ts, als je niet veel waarde hecht aan instellingen en iets degelijks wilt zou ik voor att's gaan.
de fox zijn goed maar ik vind ze echt overpriced. Wil je juist veel instellingen en mogelijkheden en je koopt ze nieuw zou ik idd voor de jrc's gaan.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

26-03-2015 13:17

Bert Timmerman schreef:Heeft de DS3 ook zakker registratie?



Zakker, mute, antidiefstal, led kleur veranderen... de hele mikmak
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

26-03-2015 13:22

Arno van Beek schreef:De eerste generatie JRC's hadden wat problemen (vooral de solar versie), met de nieuwe DS3 is helemaal niets mis mee.

JRC is hiermee niet de enige, Fox en Delkim hebben zo ook hun issues (gehad) Fox met los latende coating en ze bevriezen en Delkims van de laatste 2 jaar hebben een slechte sounderbox (storing/bereik).

De DS3 doet niet onder voor de NTXr maar is wel meer als de helft goedkoper heeft een betere sounderbox range en heeft een jaar meer garantie (3 jaar).

Zowel de DS3 en de NTXr zijn goed, het ligt er meer aan of je voor de naam Fox 400 euro extra over hebt..


Na een nacht niets gehoord te hebben en dan concluderen dat er 150meter van de spoel afgetrokken is dan geef ik heel graag 400€ meer uit ,niet voor de naam,niet voor die ene extra vis maar wel voor de veiligheid van de vis!Nu met de ntxr,nooit problemen ,bereik is zeker zo goed ,en deze blijven het doen ,ook in regenweer.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-03-2015 16:58

Heb zelf de ds3 super dingen niks mis mee, wat betreft die versie ervoor met zonnelader ect niet doen dat is bagger weet ik uit ervaring.

Maar goed heb hiervoor jaren fox gehad ook super melders, belangrijkste is wat ze moeten doen en wat jij er van gebruikt.. Dan maakt het merk en de loojs niet uit toch. Zou er wel goed over nadenken want tis toch smak geld wat je neer legt.

Succes met je keuze.

Cheers.
Oja joh!!!
Plaats reactie