Op zoek naar nieuwe voerboot


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

28-02-2015 20:19

Na lang na gedacht te hebben over het aanschaffen van een voerboot heb ik tot op heden hier nog nooit spijt van gehad. Ik heb toen destijds een een voerboot gekocht van Sander Wolters The Baiter. Het is een boot van bijna een meter lang met twee voerbakken, verstraler dieptemeter etc. Toen alles compleet aangeschaft en nog steeds zeer tevreden over.

Toch zijn er van die momenten vooral bij de snellere en kortere instant sessies waarbij het op die momenten een gezeul is om deze boot mee te slepen. Ik ben benieuwd naar jullie mening en uiteraard ervaring aangezien er op het moment smoort in verschillende typen en merken voerboten welke jullie mij zouden aanraden.

Ik zoek dus een voerboot die makkelijk te hanteren en mee te slepen is. een dieptemeter is niet nodig, verstraler wel..... het liefst een bootje die vrij stil is, stabiel en nog belangrijker in de meeste tot alle omstandigheden nog steeds inzetbaar is.....voorbeeld harde wind, hogere golven, lange afstand etc.

tips zijn van harte welkom, ervaring des te meer.............

mvg
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-02-2015 21:50

Ik zou sowieso een boot met 2 schroeven nemen aangezien enkel schroef boten niet echt lekker varen bij wind of stroming.

Weet niet wat je budget is maar een PowerCatcher is echt een goede boot, vaart zelf op de Rijn met harde wind in de stroming.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

28-02-2015 22:00

budget nog geen idee, alles kost tenslotte geld. Gaat me meer om de adviezen van andere voerboot gebruikers, waarom hun keuze en waarom de boot hun bevalt. Echt puur hun eigen stukje ervaring.
Zoals ik aangaf zoek ik een niet al te grote boot, 1 die makkelijk te vervoeren is want dat is nog wel eens een probleem met de 99cm lange voerboot die ik momenteel gebruik........

Al hoe wel dat dit ook een enkel schroef is, heb ik zelf nog nooit problemen gehad en heb ik de boot tot nu toe met alle weersomstandigheden in kunnen en durven zetten. Wat mij het meest bevalt aan deze boot is de stabiliteit en maakt zeer weinig kabaal, is laag op het water en kan als ik dat zou willen lijnen voer leggen in plaats van dat het gehele bakje in x keer leeg is.......

bedankt voor je antwoord, de powercatcher ken ik inderdaad maar zoek iets anders!
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

01-03-2015 10:16

gebruik al een paar jaar een navigator en kan nog geen minpunten ontdekken. is volgens mij al jaren de beste boot op de markt. alles in de boot (bedrading etc) is zeer netjes en profecioneel weggewerkt. oer sterke romp, kwaliteits onderdelen. goeie verstraler, laag op het water, stil. je kan alleen niet je voer gedoseerd lossen. misschien kan je aan de bouwer vragen of hij er een servo voor je kan inbouwen.

het formaat van deze boot is ook redelijk fors maar niet zo groot als een baiter of een big dropper. ik vervoer hem in een rugzak van een baitcruiserxl, past ie perfect in, zo heb ik nooit last van het formaat gehad.

succes met je zoektocht naar jou perfecte voerboot.

jos
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

02-03-2015 19:41

Hoi Jan,
Kijk eens op de Side van EFP.
De bouwer van een TOP boot is Cor Hendriks. Hij was ooit de bouwer van de Baiter, die hij verkocht aan Sander ivm. zijn gezondheid. Bouwt nu weer boten en ze zijn super.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-03-2015 19:56

Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

02-03-2015 21:11

Heb een mailtje gestuurd naar deze baitboat bouwer! Uiteraard hoop ik op meer voerboot gebruikers hun ervaringen.

De mensen die een reactie gegeven hebben bedankt eerst en ik hoop op meer gebruikers ervaringen
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

02-03-2015 21:18

Hoi Jan,
Kijk ff op BFP Side. Onder staat tel.nr. Van Cor Hendriks. Bel hem en je hoort alles wat je wil weten. Reuze aardige en technische kerel. Doe hem de groeten.
Mvgr. Aaron.
Pas. Ik heb geen aandelen, maar reuze goede ervaring☺️
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

03-03-2015 08:19

Jan

Kan inderdaad alleen maar bevestigen wat aaron al zegt .

Hier een zeer tevreden gebruiker van de medium pearl :wink:

en over cor een zeer eerlijke en prima kerel , als je een boot bij hem besteld zal je er zeker geen spijt van krijgen

groetjes
karpers 2015 : 19
Rik Callebaut
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-11-2013 08:57

03-03-2015 13:23

Heb ook naar de Pearl gekeken, maar de enkele motor heeft me niet kunnen overtuigen. Heb uiteindelijk voor de Big Dropper gekozen ...
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

03-03-2015 13:45

Enkele motor is geen probleem,omdat de kracht er toe doet en niet 1 of 2 motoren.
Ik heb met de Baiter met 1 motor tegen windkracht 7 en hoge golven gevaren. Ook toen was het op open water geen enkel probleem.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Plaats reactie