Wie heeft er ervaring met de fox Eos 10000


Plaats reactie
Raymon Bouwens
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-02-2015 20:47
Locatie: Ulft

17-02-2015 20:52

Wie kan mij vertellen of de fox Eos 10000 een goede molen is of heeft iemand een goed alternatief kwa prijs.
Dave Maes
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2012 23:39
Locatie: Wijlre

19-02-2015 22:24

Voor de prijs/kwaliteit voldoet ie prima aan de verwachtingen.
Heb er zelf nu 2 van. Hoe ze zich bij een echte dikke big gedragen moet ik zelf nog ondervinden.
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

12-01-2017 13:01

Oud topic, maar ik reaguur toch maar ...

Ik heb 3 van deze molens nieuw aangeschaft.(Foto 1).

In het begin was ik nog wel tevreden over deze EOS molens, want nieuw vanuit de doos draaien ze nog soepel en ze zien er voor low budget molens (€ 60) best goed uit.

Maar binnen 1 jaar waren 2 molens al kapot !
Deze molens zijn m.i. echt alleen geschikt voor licht recreatief incidenteel gebruik en NIET geschikt voor de meer serieuzere karpervisser.

Bij mij braken de molenvoeten gewoon af. (Foto 2)
Het materiaal ziet er ook wel erg broos uit.
In een ver verleden heb ik de MTS werktuigbouw gedaan en weet dat onzuiverheden in een metaallegering voor dit soort problemen (zwakte, breuk etc) kunnen zorgen.

Ik heb geprobeerd op te zoeken uit wat voor materiaal de FOX EOS 10000 gemaakt is, maar kom daar niet achter. Volgens de FOX site zijn de behuizingen (body) van duurdere FOX molens van grafiet (Graphite), maar over de goedkope EOS 10000 meldt FOX niks.

En als je de molenvoet van de FOX EOS 10000 ook vergelijkt met bijvoorbeeld een Shimano baitrunner uit de D serie (Foto 3) dan zie je gelijk het verschil, de constructie van de FOX molen is gewoon erg matig en zwak.

Iedereen moet zelf weten wat die koopt en aan een molen wil uitgeven, maar mijn advies is om de EOS 10000 lekker in de winkel te laten en een paar tientjes meer uit te geven aan een goede molen.
In de UK hebben ze er een mooi spreekwoord voor:

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of a low price is gone."

Marc

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-01-2017 16:59

Marc, ik heb zelf het 7000 onder een method feederhengel hangen. En hoewel die molen gewoon voldoet voor de frequentie dat ik er mee vis, zou ik ze ook niet direct voor een intensieve, niets ontziende visserij gebruiken...

Dan wat robuusters graag.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

13-09-2018 12:34

Zie mijn bericht hierboven van 12 januari 2017.
Wel nu, de 3e FOX EOS 10000 is nu ook kapot.

3 weken terug tijdens de dril brak het plastic dopje af dat de handel vergrendelt.
Dus kon ik met een losse handel verder drillen.
Omdat ik dacht dat ik het dopje er weer op kon draaien nog 10 minuten in het gras gezocht en het dopje gevonden, maar het plastic binnenwerk is uitgescheurd. Welke schlemiel maakt dit ook van plastic.

Dus alle 3 kapot binnen 2,5 jaar.
En aan mij ligt het niet, want ik ben super zuinig op me visspulletjes.

De ontwerper en degene die deze pauper meuk molens op de markt gebracht hebben mogen wat mij betreft tot jaren lange celstraffen veroordeeld worden.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of a low price is gone."


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-09-2018 14:10

Ik zie het al, "verkeerd gebruikt".
Valt derhalve dus niet onder garantie.
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

13-09-2018 16:28

Ja inderdaad, met dit soort gelul proberen die winkeliers je af te schepen, terwijl ze het waarschijnlijk gewoon bij de Fox vertegenwoordiger kunnen claimen.

Toen bij de 1e molen (een paar maanden na aanschaf) de voet afgebroken was ben ik naar de winkel (in Delft) terug gegaan.
Omdat ik geen kassabon kon tonen en contant betaald had (van geld wat ik voor mijn verjaardag had gekregen) deed de winkel er niks mee, dit terwijl ik gewoon de medewerker aan kon wijzen die me geholpen had en er ook regelmatig kwam en dan iedere keer wel voor 2 of 300 Euro's aftikte.
En ik kreeg er nooit een kassabon !
En de die rukkers zeiden ook nog dat ze nooit klachten over deze molens kregen.
Plaats reactie