Welke molen


jelle vanheede
Berichten: 31
Lid geworden op: 30-01-2015 21:13

08-02-2015 21:35

robertino smith schreef:Oh oh, feedback na inzet natuurlijk (met vangst hopelijk :wink: ), had ook ook al de zoekfunctie gebruikt. Was een beetje magertjes over de hengels (ging al gauw over andere hengels, ook 10 ft./11 ft.), extra gebruikservaring hecht ik meer waarde aan dan de standaard eigenschappen!

Groet.


Als ik ze getest heb zal ik zeker iets laten weten.


En aan arno van beek:
Ik zal toch nog een maand wachten tot ik weer zal proberen te vissen op karper.
In de winter vis ik toch liever iets actiever, dus vis ik maar op snoek.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-02-2015 21:52

1 karperstok mee,sardine eraan op de piepers,En spinhengel,kun je ze alsnog testen 8)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-02-2015 18:50

2,75 lbs en een goede molen moet 100m haalbaar zijn, ga dan idd niet voor 40.00 lijn, maar een dunnere/soepelere lijn. Baitrunner molen met spoelcapaciteit én werpeigenschappen kom je denk ik al snel uit op de xta-lc (de L versie hoeft niet persé, medium moet ook nog wel lukken). Baitrunner hoeft niet persé..dan worden je opties ineens groter. Heb nu Daiwa Entoh's, na windcast gehad te hebben (Windcast doet er opzich niet voor onder :-)), maar als ik t overnieuw mocht doen zou ik misschien shimano ultegra's genomen hebben...
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

12-02-2015 18:05

Ben ook op zoek naar nieuwe molens en mn oog is bevallen op de Aerlax 8000 XTA van shimano.
Iemand hier ervaring mee? Naar het schijnt redelijk qua prijs/kwaliteit.
zit ook maar met een beperkt budget (100€/molen) daar ik maar net gebouwd heb :D
Ik zou er dan de Technium invisitec van Shimano opleggen (30/00) daar deze een goede rek en schuurbestendigheid zou hebben.
Hij moet ook lekker uitwerpen daar ik geen boot heb en enkel over mn armspieren beschik....

Verstandige keuze, of toch mn visie herbekijken?
jelle vanheede
Berichten: 31
Lid geworden op: 30-01-2015 21:13

13-02-2015 14:26

Jelle Van Duysen schreef:Ben ook op zoek naar nieuwe molens en mn oog is bevallen op de Aerlax 8000 XTA van shimano.
Iemand hier ervaring mee? Naar het schijnt redelijk qua prijs/kwaliteit.
zit ook maar met een beperkt budget (100€/molen) daar ik maar net gebouwd heb :D
Ik zou er dan de Technium invisitec van Shimano opleggen (30/00) daar deze een goede rek en schuurbestendigheid zou hebben.
Hij moet ook lekker uitwerpen daar ik geen boot heb en enkel over mn armspieren beschik....

Verstandige keuze, of toch mn visie herbekijken?



Dit waren mijn vorige molens, na 1 jaar vissen was ik er toch niet meer zo te vreden over.
De slip ging al niet meer zo goed meer, kan ook wel aan mij liggen.
Maar het zou raar zijn als het met alle twee de molens zo zou zijn.
Ik kan je enkel zeggen dat je er wel 80 meter mee zal kunnen gooien, ligt ook aan welke hengels je hebt.
jelle vanheede
Berichten: 31
Lid geworden op: 30-01-2015 21:13

22-02-2015 19:13

Ik heb ze vandaag eens getest, wel geen karper kunnen vangen :(
Maar snelheid van binnendraaien en werpafstand meer dan tevreden over.

Nu heb ik wel een probleem met mijn marker, als ik ver ingooi wil hij niet naar boven komen.
Ik gebruik ongeveer de setup van fox.
markerlood, verbindingstuk van fox(was eigenlijk voor zigrig) , en marker fox met de swivel er af en fox markerbraid.
Ik weet niet waarom deze niet naar boven komt.

Heeft er hier iemand een oplossing voor.
robertino smith

22-02-2015 19:22

Hoi Jelle zou aan de markerbraid een stuk 1 a´ 2 meter dikke mono/ schuurvast knopen! Door de afstand en flexibiliteit van het marker braid gooi je het systeem waarschijnlijk in de knoop/ krullen.

Groet.
jelle vanheede
Berichten: 31
Lid geworden op: 30-01-2015 21:13

23-02-2015 19:55

Oke, bedankt voor de tip.
Ik zal deze de volgende keer toepassen.
jelle vanheede
Berichten: 31
Lid geworden op: 30-01-2015 21:13

15-03-2015 23:40

robertino smith schreef:Oh oh, feedback na inzet natuurlijk (met vangst hopelijk :wink: ), had ook ook al de zoekfunctie gebruikt. Was een beetje magertjes over de hengels (ging al gauw over andere hengels, ook 10 ft./11 ft.), extra gebruikservaring hecht ik meer waarde aan dan de standaard eigenschappen!

Groet.


Ik ze gisteren dan toch eens kunnen testen, tevens ook de eerste karper van het jaar.
Een schub van 6kg.

Van de actie ben ik meer dan tevreden, ze buigen goed door.
Daarom had ik ook de 2.75 genomen met grotere ogen voor een goede actie,
maar toch ver te kunnen werpen.
En de molen is ook wel een hele verbetering bij vroeger, slip is makelijkerer bij te stellen na aanbeet.
En hij draait ook wel veel soepeler.