Daiwa cast’izm 25 qda


Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10-06-2015 22:02

Zo , dat is wel een verrassing! Dan heb je iig niet die waardeloze quickdrag.
Tja, wel een gaaf ding! Voor mij te kwetsbaar, maar voor andere misschien niet hoor.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

10-06-2015 22:08

Mag ik vragen hoe erg je ze misbruikt hebt? Ben wel geīntetesseerd nu het wel een BR is, uiteindelijk blij dat we niet voor QD zijn gegaan, zeker na jouw relaas.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-06-2015 09:27

Nou ja, misbruikt... :roll:

Het was een pittige week in Frankrijk. Ik had zo'n 30 runs en vrijwel alle vissen doken meteen de wiervelden en takken in, rustig drillen was er dus niet bij. Ik viste met zwaar materiaal en moest bij elke run de vis meteen blokken. Regelmatig zwom de vis zich toch vast waardoor ik in mijn waadpak de vis achterna moest. Hierbij kwamen de molens soms kort onder water. Vooral dat laatste heeft ze denk ik de das omgedaan. Dat Mag-seal geneuzel is dus ook niet veel waard.
Ze waren verder niet kapot of zo hoor, een beetje vet/olie, had ze er waarschijnlijk weer bovenop gekregen. Maar ja, dat ga je zelf niet doen met nieuwe molens, vandaar dat ik ze terugbracht naar de winkelier voor een beurtje. Zonder er om gevraagd of gezeurd te hebben, kreeg ik splinternieuwe terug. Maar goed, zo snel en zo slecht draaiden, dat heb ik gewoon nog nooit meegemaakt. Tegen een beetje water moet een molen toch wel kunnen, helemaal een molen van deze prijsklasse.

Ik vind die nieuwe Cast Izm Baitrunner wel een heel gaaf ding zeg! Ze komen voor mij net een week te laat :( . Misschien had ik het toch wel aangedurfd, vooral de QD was voor mij een belangrijke reden om ze in te ruilen. Verder weet ik nu dat de service van Fauna cq. Daiwa top is, dus als er wat mee is, dan heb ik er vertrouwen in dat het netjes geregeld wordt.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

11-06-2015 17:51

Het verbaasd me zeer dat de kwaliteit op een dergelijk niveau ligt van die molens. Tegen zoet water moeten ze gewoon bestand zijn, zoiets mag gewoon niet gebeuren naar mijn mening.

Het verhaal over fauna kan ik alleen maar bevestigen, topservice daar.

Die BR is erg verleidelijk, maar ik denk ook flink prijzig. Ik ga toch eerst maar even de kat een beetje uit de boom kijken en wat gebruikerservaringen afwachten. Ik ben erg benieuwd hoe ze zich verhouden tov de medium BR ci4, ze lijken er prijstechnisch een aardig stukkie boven uit te gaan komen, dus dan moet het ook wel wat extra's geven.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

11-06-2015 20:31

Voor mij kan daiwa toch echt niet tippen aan shimano. Ziet er allemaal mooi uit maar de kwaliteit laat te wensen over. Had zelf problemen met de entoh's maatje v me met de basia en nu richard weer met de cast izm. Toch geen goedkope molens.
Geef mij maar een simpele shimano medium baitrunner, nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

14-06-2015 21:25

Blij dat ik de direct heb laten vallen op de zwarte tournaments..
Was ook aan het twijfelen tussen die beiden.
:roll:
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

15-06-2015 20:20

Goede keuze Roy! Ze zijn mooi hè? !
Ruim je rotzooi nou eens op !!!