Baitstar voerboot.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

09-12-2014 10:18

Ik ben van plan een voerboot aan te schaffen, maar wil er wel direct een naar smaak en wensen.

Nu kwam ik op de website van Baitstar voerboten uit (voorheen Smartboat) en de boot zelf spreekt me aan. Wat ik zoek is een compacte (!), degelijke boot met mogelijkheid om dieptemeter op te bouwen.
Daarnaast met het soortement van catamaran concept, daar ik er zelf goede ervaringen mee heb.

Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt en kom op positieve verhalen, maar enkel van 1 gebruiker eerder dit jaar. Ik ben dus benieuwd of er tussentijds meer mensen deze boot hebben gebruikt / aangeschaft en hoe de ervaringen zijn?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-12-2014 21:02

Als eerste,wat is doel om er met een vis vinder mee te gaan varen,wat voor type water,en om welke diepte verschillen praten we dan..als ik eerlijk moet wezen is er geen enkele vis vinder op een voerboot betrouwbaar tenzij deze zeer kort onder de kant uitgevaren word,belachelijk voor het bedrag wat je er namelijk voor neer moet leggen.
Als ik jouw was zou ik een goede en doordachte beslissing maken en goed bedenken op welk water je dit wil gaan toepassen,op grote wateren is een voerboot eigenlijk niks,en heb je met een rubberen boot veel meer profijt,op de kleinere wateren voldoet een voerbootje weer vanwege het gemak,ik begon ooit met een voerboot van dik 1350 euro.maar eigenlijk gebruikte ik hem nooit,te groot om mee te nemen,vis vinder werkte zeer slecht op grote afstand,en het water waar ik toen viste wist ik de hotspots toch wel te vinden.zodoende de voerboot verkocht en een kleinere gekocht,toen ik op groot water ging vissen overgestapt op een rubberen boot,en nu helemaal geen voerboot meer,zodoende zou ik eens goed afwegen wat voor jouw visserij uitkomst bied,een vis vinder voor een voerboot kost zo 500 euro,voor dat geld inclusief je voerboot heb je namelijk ook een leuke rubberboot met een goede vis vinder die wel Eer degelijk werkt,uiteraard moet je het zelf weten,en is het misschien een beetje offtopic,maar wie weet heb je er wat aan,en bega je geen financiële tegenslag en bedenk je net als mij dat je het eigenlijk anders had moeten doen.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

09-12-2014 22:00

Ik zoek een compacte boot die ik kan gebruiken op kleine tot middelgrote wateren.
Zelf doe ik vaak gebruik maken van een mobiele visserij (op de brommer), dus wil zo compact en mobiel mogelijk zijn. Ik ben aan het zoeken naar een voerboot omdat ik deze effectief kan inzetten in mijn visserij.

Ik hoef echter geen fishfinder erop te hebben, in tegenstelling tot wat ik hierboven zei. Heb er zelf minder goede ervaringen mee.
Wel wil ik een dieptemeter, of mogelijkheid tot het laten uitbreiden met.

Dit zijn de doelen waarvoor ik een boot zoek en aan moet voldoen.

Voor de Frankrijk visserij leen ik een rubberboot, dus kan ik daarmee uit de voeten.
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

10-12-2014 18:05

Rik koster schreef:als ik eerlijk moet wezen is er geen enkele vis vinder op een voerboot betrouwbaar tenzij deze zeer kort onder de kant uitgevaren word


weet niet met welke dieptemeters jij allemaal ervaring hebt maar kan met die van mij hotspots op 150+meter prima vinden. als ik verder ga kan ik mn boot niet goed meer zien maar ik denk dat ik qua bereik nog wel verder kan.

een vriend van mij heefd een smartboat. zeer over te spreken, compact, wendbaar en snel.

suc6
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-12-2014 18:34

Smartcast rf15 voor 500 euro een prut vis vinder,veel te vaak storing !! Licht een beetje aan het weer,nou voor 500 euro een vis vinder op je rubberboot heb je echt een flinke vis vinder kan ik je vertellen.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

10-12-2014 22:05

Smartcast staat zeker bekend om veel storingen, maar er zijn tegenwoordig ook dieptemeters speciaal gebouwd voor voerboten op de markt vanaf zo'n 300 euro en dan heb je probleemloos +250m bereik,
zonder dat het dus een omgebouwd toestel is en dus fabriek af en met garantie zo geleverd wordt.

grt
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-12-2014 12:17

Denny Verdoold schreef:Ik zoek een compacte boot die ik kan gebruiken op kleine tot middelgrote wateren.
Zelf doe ik vaak gebruik maken van een mobiele visserij (op de brommer), dus wil zo compact en mobiel mogelijk zijn. Ik ben aan het zoeken naar een voerboot omdat ik deze effectief kan inzetten in mijn visserij.

Ik hoef echter geen fishfinder erop te hebben, in tegenstelling tot wat ik hierboven zei. Heb er zelf minder goede ervaringen mee.
Wel wil ik een dieptemeter, of mogelijkheid tot het laten uitbreiden met.

Dit zijn de doelen waarvoor ik een boot zoek en aan moet voldoen.

Voor de Frankrijk visserij leen ik een rubberboot, dus kan ik daarmee uit de voeten.


Ik vis dus ook mobiel, heb alleen de fiets/kar. Heb dus ook weinig materiaal bij me.
Omdat ik nooit grote afstanden vis 2-75 mtr heb ik dus ook een klein bootje.
Vis al lang genoeg om accuraat te kunnen gooien, maar aanschaf om meerdere redenen
ik gebruik h,m niet met elke vissessie, maar alleen daar waar hij mij (in mijn ogen)voordeel opleverd.

Gebruik zelf de trend micro. Net iets groter dan een schoenendoos
Natuurlijk niet geschikt voor groot water met windkracht 7, maar daar is hij niet voor aangeschaft.
Zeker s,winter is het een (bijna) onmisbaar item
Soms uitgelachen om zo,n simpel dingetje van 350eu, maar
heeft mij in de 4 jaar dat ik hm heb nog NOOIT in de steek gelaten, maar opzeker wel
meer vis opgeleverd.
Ach man..Ga toch vissen !!
Plaats reactie