Slaapzak niet warm genoeg


Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

01-12-2014 01:53

Erwin Groot 75 schreef:

En euh et gaat weer lekker hier in die topic.... :-?



gaat helemaal nergens over :(



[ontopic]
Ik heb een canadese legerslaapzak (vergelijkbaar met de m90)...ooit voor 55 euro op de kop getikt via ebay nieuw...en gaat al heel wat jaartjes mee als winterslaapzak...

ik heb ook altijd het oude leger thermisch ondergoed aan in mijn slaapzak (onder en boven) met daarover een trainingsboek en/of dunne fleecetrui als het wat kouder is...ik heb wel altijd het liefst zo weinig mogelijk kleding aan in mijn slaapzak dus ik heb altijd een thermovest of regenjas oid klaarhangen waar ik snel in kan mocht ik beet krijgen..

ohja...en thermo laarzen heb ik dan ook altijd aan of klaarstaan langs mijn stretcher snachts...naast m'n slippers

overdag met koud weer heb ik zoveel mogelijk lagen over elkaar heen...ik heb geen echt dikke jas, maar eerder 6-7-8 lagen bovenkleding en 2-3 broeken....2 paar sokken en thermolaarzen....zoiets is warmer dan een poolpak of tweedelig warmtepak oid

in de zomer gebruik ik ook een legerslaapzak...maar dan het oude nl leger model (effen groen 23 jaar oud uit mijn eigen dienst-tijd)... als het iets kouder word doe ik daar de goretex hoes omheen van voorgenoemde canadese slaapzak (past perfect)....

afgelopen nacht heb ik nog gevist, en geen moment koud gehad....maar het is dan ook nog niet echt koud 8)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-12-2014 07:40

Luchtmachtmodel heeft ook een schietrits maar ligt door zijn model comfortabeler. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

01-12-2014 17:02

@Dennis gaat zeker nergens over.. :wink: Het heeft niet veel met de topic te maken.. ze zoeken het maar uit met elkaar.. meng ik me niet tussen.. 8)

Het leger heeft idd goeie spullen.. als het gaat om je eigen warm te houden aan de waterkant.. en wat ik een voordeel vind aan dat mummie model.. Die rits op het midden... je doet je ellebogen tegen de slaapzak aan als je erin ligt en die rits schiet open.. Soms wil die nog wel is klemmen in de stof... en als je dan tegen een half bos zit aan zit te vissen :evil: dan is het een kut ding.. want dan ben je echt een mummy...kheb wel vaker staan drillen met een slaap zak half om me heen... voor de rest heb ik die mummie zak al 15 jaar dus dat is best goeie kwaliteit vergeleken met al die dure Karperslaapzakken...

Ik heb ooit wat warmtekleren van baleno gekocht.. Ik ben daar best tevreden mee. En als het echt koud is gooi ik me hengels uit en ga meteen me slaapzak in... ik ben niet zo van het heen en weer lopen aan de waterkant... hoe minder geluid(trillingen) we maken hoe minder vriend karper doorheeft dat we aanwezig zijn... Ik ben dus rustig aan de waterkant en ik wil al helemaal geen pottekijkers of slappe praatjes als ik aan het vissen ben... Ik ben van mening dat je aangevoerde vis dan wel is door kan hebben wat er aan de hand is... dus opgaan in de natuur is voor mij meer dan normaal...maar goed dat heeft verder niks met deze topic te maken ik dwaal af... Goeie voorbereiding om je eigen warm te houden is het halve werk...


grts
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-12-2014 18:32

Hahaha, hoe een topic over een fucking slaapzak uit de klauw kan lopen zeg. Dames, o nee, heren, ff lang met de benen over elkaar zitten, heb je een graties slaapzak...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Toon Teniers
Berichten: 102
Lid geworden op: 17-04-2008 21:31

01-12-2014 20:13

Dit weekend heb ik dus 2 nachten gevist met als "extra" het isolatiematje en de warmwaterkruik.
Door de warmwaterkruik moest ik op een gegeven moment zelfs een truitje uitdoen omdat het te warm werd.
's ochtends rond 5h werd ik dan wel terug wakker omdat het weer net iets te koud was. De meeste koude komt dan ook binnen langs het hoofdeinde (is nogal breed en sluit de slaapzak niet goed af).

Toch maar eens kijken voor zo een M-90 slaapzak, want de prijs valt hiervan wel goed mee. Zijn dit enkel gebruikte slaapzakken die te koop zijn en verschilt de kwaliteit dan niet sterk tussen ieder stuk?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

02-12-2014 13:40

Als karpervissers die elkaar niet persoonlijk kennen (lees: elkaar niet in de weg zitten op eenzelfde water en dus concullega's zijn), op een board al niet op een normale wijze met elkaar kunnen omgaan, wat moet dat dan geven als je met andere natuurliefhebbers in contact komt? Mag ik vrezen voor het in diskrediet brengen van 'de sportvisser in het algemeen'? Mag ik dit trouwens zeggen? :)

On topic: goede tips gezien al. Het begint natuurlijk met een goede slaapzak. Zo'n cover is ook in bepaalde seizoenen goud waard. Grondzeil gebruiken, kampeermatje...

Grts
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

02-12-2014 14:42

Ik heb de nieuwe nash sub20 en die is top.
Op een goede zak moet je niet besparen, anders is de lol er snel af als je ook met de koudere temperaturen je nachtjes wil meepikken.
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

02-12-2014 19:36

Bojan van der Linde schreef:Ik heb de nieuwe nash sub20 en die is top.
Op een goede zak moet je niet besparen, anders is de lol er snel af als je ook met de koudere temperaturen je nachtjes wil meepikken.


Al een nacht mee gevist dan Bojan? :lol:
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

02-12-2014 22:32

Ik overweeg om een nieuwe slaapzak te kopen. Zon oude legerslaapzak lijkt me zeker wat. Maar ik draai redelijk veel in me slaap. In sommige slaapzakken is dit echt een probleem. Hoe is dit het geval in het mummy model, kan je erin draaien zonder dat je slaapzak in de knoop raakt of moet ik dan iets anders zoeken?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-12-2014 00:21

The Frost van Watersportcentrale. Zoek dat product maar 'ns op. Een topper al lang voor ik betrokken was bij WS. Prijs-kwaliteit op eenzame hoogte. Je neemt wel een behoorlijk pakket mee op de trolley, dat dan weer wel.


Grts
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

03-12-2014 08:17

de Snoekbaars hengelsport verkoopt de JRC 3d box 5 season voor maar 109 euro.
Ook een top zak, en geen fleece van binnen waardoor je makkelijker draait. Ik sliep met -5 onder de plu met deze zak en nog trok ik mijn trui uit omdat ik het te warm had :D
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

03-12-2014 13:22

Toon Teniers schreef:Dit weekend heb ik dus 2 nachten gevist met als "extra" het isolatiematje en de warmwaterkruik.
Door de warmwaterkruik moest ik op een gegeven moment zelfs een truitje uitdoen omdat het te warm werd.
's ochtends rond 5h werd ik dan wel terug wakker omdat het weer net iets te koud was. De meeste koude komt dan ook binnen langs het hoofdeinde (is nogal breed en sluit de slaapzak niet goed af).

Toch maar eens kijken voor zo een M-90 slaapzak, want de prijs valt hiervan wel goed mee. Zijn dit enkel gebruikte slaapzakken die te koop zijn en verschilt de kwaliteit dan niet sterk tussen ieder stuk?



Die M90 zijn vaak gebruikt..Misschien dat ze bij (domeinen/legerverkopen) nieuwe verkopen..Zou je ff moeten checken.. En de kwaliteit is goed!!.. Succes met zoeken Toon

grts
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-12-2014 14:59

De linkjes die ik hierboven plaatste zijn van nieuwe dus ongebruikte slaapzakken.
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

03-12-2014 21:47

@Scipio.
wij hebben de m90 landmachtslaapzak.
Ik draai ook nogal eens in mijn slaap.
Wat ik dan doe: ik trek mijn knieen op en dan draait de zak mee.En de rits gaat nog net zo gemak open.
@Marco,
goede tip van jou met dat yogablok zodat de bakken van de voerboot niet zo hard om/terug klappen!
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-12-2014 22:35

:wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).