JRC beetmelder DSi & DS3 ervaringen ???


tycho plas
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-08-2014 15:19

17-11-2014 17:02

Ik hoor het graag ben van 1 van deze 2 een set ervan te kopen
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

19-11-2014 21:18

Heb er zelf geen ervaringen mee maar heb veel narigheid erover gehoord.
Vooral als ze te hard worden aangedraaid breekt het plastic snel.
Ook schijnen ze gevoelig voor water te zijn.
Ik wilde ook een ds3 kopen maar zie er van af.
Ben nu aan het sparen voor Gardner atts 's underlites.
Deze hebben geen knopjes of speakers erop en zijn een stuk degelijker en hufter proef
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-11-2014 08:11

@michel, ik weet niet wie je deze verhalen hebt verteld, maar zoals jij beschrijft zijn dat de jrc solars niet de radar dsi of ds3.

ik zelf heb namelijk de solars gehad en die waren niet goed 2 sessies mee gedaan en eerste sessie idd knopje wat ineens lam was van het volume en bereik was ineens slecht door de regen die dag. en 2e sessie ook weer slecht bereik met regen en dat schoot niet op.

ik heb ze terug gestuurd en laten maken, maar helaas weer slecht ontvangst en water in de melders met regen. In de winkel werd mij verteld dat dit vaker gebeurd bij die solars. Ik heb toen contact gehad met jrc en die gaven het toe en hebben mij een ds3 set gestuurd.

Deze set voldoet compleet naar mijn verwachtingen, voelt solide aan kan tegen water en dan bedoel ik veel water, ze hebben al wat plens buien over zich heen gehad en nergens last van,.. verschillende instelbare kleuren en de lighthouse functie zitten erop en ze kunnen hard als je dat nodig vind. verder is het formaat ook niet groot, maar ook zeker niet te klein. en je kan ze super scherp afstellen en wel vanaf 4mm tot 15cm op een run,.. en een terug zakker wordt netjes weer gegeven door een ledje wat zegt maar zakt en een run gaat anders om ;) er zitten voldoende functies extra op, dus de melders is echt over compleet ;) en je kan er 6 hengels op zetten of 4 en 2 alarmen het is maar wat je wil en hebt,.. en de led sterkte is aan te passen wat ik persoonlijk fijn vind.. enige nadeel wat ik wel vind is dat het nacht lampje niet zo fel brand, maar niet veel gebruiken die functie.. en daarbij zijn ze heeeeeeel erg zuinig qua stroom verbruik 1 setje is voldoende voor een druk bevist jaar.

dus Tycho, je kan met een gerust hat de ds3 kopen daar zul je geen spijt van krijgen... wat betreft de dsi die heb ik niet gehad en kan daar niks over vertellen, weet alleen dat het praktisch de zelfde als de ds3 zij, maar dan met veel minder functies..

let wel,.. die att's die michel aangaf zijn idd ook goed, maar je hebt altijd je ontvanger nodig want geluid zit niet op de melders, dus STEL je ontvanger gaat kapot of is leeg en je hebt geen extra batterijen,.. kun je je sessie wel afronden. Daarbij is het ledje wat er op zit aardig fel en als je een run krijgt snachts dan zie je ineens een blauwe vlek om het zo maar te noemen, ik vond dat aardig irritant.

maar goed het is een eigen keuze, maar er is genoeg keuzein melders en de ene zweert bij fox de ander bij delkim en weer andere bij jrc ect ect,... ik heb ook jaren fox gehad en dat waren super dingen, maar wou eens wat anders dus kwam op jrc uit, heb daar nog steeds geen spijt van gehad.

Succes met je keuze.

Cheers.

ps: mocht je een ds3 willen kopen kijk even op de link, dan krijg je er een bivvy light bij, ook zeer handig dat je tent da oplicht bij een run ;)
http://www.wvanderniet.nl/Hengelsportar ... ivvy-light)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Henk Merx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-11-2014 16:42
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

20-11-2014 18:19

Beste tycho.

Beter als R de Winter kan ik het niet omschrijven,je krijgt er ook nog eens drie jaar garantie op dat wil toch ook wat zeggen.

Hieronder een link naar mijn site. klik ook eens op knop budgetpoint,s voor ons uniek spaar systeem.

https://www.karperbudgetpoint.nl/shop-c ... gistratie/
https://www.karperbudgetpoint.nl/ Uw karper en hengelsport shop
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

20-11-2014 19:15

Zo positief als R de Winter ben ik zeker niet,..na heel wat gesteggel met de DSI uiteindelijk gekozen voor de DS3 en ook deze hebben mij jammer genoeg teleurgesteld,.1 beetmelder moest ik 3x aan en uit zetten voor dat ik contact had met de receiver.Ik heb uiteindelijk wel weer een nieuwe gekregen maar voor mij was de maat vol,..geen JRC meer.
Wat betreft de ATTS melders ook die vond ik maar niks,..een kromme top en dan pas een geluid op de receiver daar kon ik maar niet aan wennen,.ook het geluid op de receiver ipv op de beetmelder sond mij niet aan,..oke,.dit is dan wel persoonlijk en wellicht vind jij dat niet erg.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-11-2014 21:03

Check dit ook even karperwereld.nl/kwo-fieldtest-jrc-radar-ds3-beetmelders-wesley-lublink/

En leon wat was er met de dsi dan als ik mag weten.
Verder vreemd dat je ds3 niet in orde was, je ben de eerste die ik daar over hoor/lees. Maar goed je kan altijd een miskoop doen en gelukkig kon je ze terug brengen.

Cheers
Laatst gewijzigd door R de Winter op 20-11-2014 21:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-11-2014 21:05

Ik kijk pas naar mijn hengels als het piept en dan ga ik kijken, de rest van de tijd kijk ik liever naar wat anders.
Of het een zakker is zie ik wel als ik bij de hengel ben, daar heb ik geen pieper voor nodig.
Ook harder zachter, verschillende kleurtjes en toonhoogtes interesseren mij niet, ik heb een ontvanger altijd dicht bij me zodat ik meteen zie waar ik zijn moet.

Je begrijpt zeker wel dat ATT prima voldoet voor mij :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-11-2014 21:11

Bert er wordt gevraagd om dsi en ds3 ervaringen niet jou mening over wat jij wel of niet belangrijk vind van melders en je atts...

En niet alle functies zijn noodzakelijk dat klopt maar verschillende kleiren zijn wel handig op zijn tijd.
En dat jij je ontvanger bij je heb zodat je weet waar je heen moet???? Je weet toch wel waar je je hengels heb neer gezet of zit en gps op je ontvanger haha.
Cheerio
Oja joh!!!
robertino smith

20-11-2014 21:33

Hey Tycho, net ff de link bekeken van aanbieder, als je die ds 3 neemt! Los bestellen, ben je goedkoper uit als je voor 3 piepers en ontvanger gaat als de 3+1 set. :P

Voor mij ook ATT (""geen toeters en bellen""), na jarenlang tevreden RX gebruik!

Groet.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-11-2014 21:42

R de Winter schreef:Bert er wordt gevraagd om dsi en ds3 ervaringen niet jou mening over wat jij wel of niet belangrijk vind van melders en je atts...

Tja, ik ben niet begonnen met een mening te geven over ATT, volgens mij was jij dat.
Gebruikersavatar
Henk Merx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-11-2014 16:42
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

20-11-2014 22:04

tja robertino , het tasje moet ook betaald worden bij een 3+1 set.

Henk
https://www.karperbudgetpoint.nl/ Uw karper en hengelsport shop
robertino smith

20-11-2014 22:14

Ohwww, zou dan toch de set los aanschaffen, tasje gebruik je waarschijnlijk nooit meer aangezien de piepers op de banksticks of rod pod zitten!

Groet.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-11-2014 11:00

Graag goed opletten leon dat was michel daarbij geef jij geen enkele gebruikers informatie over jrc melders... Dus je reply is beetje onzinnig....

Cheers.
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

21-11-2014 12:27

Het zijn gewoon mislukte baggerdingen,.meerdere keren terug geweest uiteindelijk wel netjes opgelost maar totaal geen vertrouwen.

Een replay of niet,..de topic starter vraag om ervaringen en die waren bij mij ronduit slecht,..een beetmelder aan en uit zetten en de gevoeligheid en toon instellen kan iedereen lijkt mij.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-11-2014 12:33

leenderts leon schreef:een beetmelder aan en uit zetten en de gevoeligheid en toon instellen kan iedereen lijkt mij.



Behalve atts daar zitten geen knopjes op haha.
Oja joh!!!
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

21-11-2014 16:37

Jrc heeft mij totaal in de steek gelaten,zowel de melders als hun beleid.Jammer het design en de snufjes waren goed bedacht maar ze moeten vooral betrouwbaar zijn en dat waren ze niet bij regenweer!Terug naar Fox overgeschakelt en deze blijven gaan zonder 1 minpuntje!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-11-2014 12:48

ben ik dan de enige die het 'goede' setje melders hb gekregen, zal toch niet???
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Henk Merx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20-11-2014 16:42
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

22-11-2014 13:03

Nee kerel,ik heb ze vorig jaar aangeschaft en nog nooit een probleem mee gehad. ook een sessie van een week met extreme veel regen was geen probleem.

Daarnaast heb ik al verschillende setjes als ook losse ds3 radar beetmelders verkocht,en nog nooit een klacht ontvangen.

Je krijgt er drie jaar garantie op, dat wil toch ook wat zeggen.
https://www.karperbudgetpoint.nl/ Uw karper en hengelsport shop
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

22-11-2014 19:03

[quote="R de Winter"][quote="leenderts leon"]een beetmelder aan en uit zetten en de gevoeligheid en toon instellen kan iedereen lijkt mij.


Behalve atts daar zitten geen knopjes op haha.

Als ze die JRC zooi eens zouden voorzien zonder knopjes scheelt dat waarschijnlijk de helft.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

22-11-2014 21:03

Wat gebeurt er met de gemiddelde melder die per ongeluk in het water valt,of bij temperaturen onder 0?
Ik zie soms melders met wel 4 knopjes en meerdere lichtjes erop....hoe meer erop zit hoe meer er stuk kan.

Toevallig is mijn eerste beetmelder die ik ooit gekocht heb en tot op de dag van vandaag nog gebruik stuk gegaan....
Na ruim 20 jaar,een knucklehead, Boss Hammer.
1 knopje om hem harder en zachter te zetten en 1 ledje.

Hij piept wwanneer het moet en meer isook niet nodig.
Ik denk dezelfde kwaliteit terug te kunnen krijgen in een att.

Zou niet snel voor een jrc of 1 van de (veelste ) dure melders gaan
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-11-2014 15:35

leenderts leon schreef:
Als ze die JRC zooi eens zouden voorzien zonder knopjes scheelt dat waarschijnlijk de helft.


Juist niet want dan kun je ze niet harder en zachter zetten en al die fijne kleurtjes kiezen. En de gevoeligheid afstellen gaat ook met knopjes en aan uit trouwens ook, dus dat zou niet slim zijn als ze dat doen leon :-)
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

23-11-2014 16:59

[quote="R de Winter"][quote="leenderts leon"]

Als ze die JRC zooi eens zouden voorzien zonder knopjes scheelt dat waarschijnlijk de helft.

Juist niet want dan kun je ze niet harder en zachter zetten en al die fijne kleurtjes kiezen. En de gevoeligheid afstellen gaat ook met knopjes en aan uit trouwens ook, dus dat zou niet slim zijn als ze dat doen leon :-

Maar dan blijven ze wel heel,...liever geen toeters en bellen en gewoon betrouwbaarheid dan alles erop en dr an en alleen problemen,..
Maargoed ik heb het probleem al opgelost,..lang leve de ACE alarms.
bart koet
Berichten: 17
Lid geworden op: 11-04-2010 13:42

23-11-2014 22:30

heb de dsi vanaf dat ze uitgekomen zijn ,zijn bij mij nog steeds prima !
die dingen zijn in mijn ogen toch echt hufterproof want ik kijk echt nergens naar haha
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-11-2014 15:05

Idd bart ze zijn gewoon goed maar leon heeft waarschijnlijk net het verkeerde setje gehad en is ook niet snel te vreden lijkt wel.

Maar goed jrc melders doen het gewoon goed en kun je gerust kopen.

Cheers.
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

24-11-2014 18:00

R de Winter schreef:Idd bart ze zijn gewoon goed maar leon heeft waarschijnlijk net het verkeerde setje gehad en is ook niet snel te vreden lijkt wel.

Maar goed jrc melders doen het gewoon goed en kun je gerust kopen.

Cheers.


Het is geen kwestie van niet snel tevreden zijn maar ik heb gewoon 3 bagger setjes gehad,..een bekende van mij heeft ze ook en is zeer positief,..ik ben er klaar mee nav mijn ervaringen,.zo en zo vermijd ik spullen die onder de pure fishing vallen zo ook Greys waar ik jaren lang een trouwe fan van ben geweest.