Foudraal.....welke?


Plaats reactie
Eric Bijsma
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-03-2014 22:20

14-11-2014 22:53

Dag medevissers

Ben wel eens benieuwd welk foudraal jullie gebruiken, of juist geen foudraal; maar losse sleeves

Wat heeft de voorkeur, wat zijn de voordelen van beide

Momenteel gebruik ik een Fox Royale holdall, maar deze vind ik vrij stug en zwaar
Molenvakken zijn niet erg ruim, alles zit er erg strak in

Een losse quiver met sleeves heb ik ook, maar dit is weer erg slap alles met elkaar

Wat kunnen jullie aanraden?
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

15-11-2014 07:35

Heb vroeger steeds een holdall gebruikt en sinds dit jaar een quiver van shimano met losse sleeves.Ben ik eigenlijk erg tevreden over en pakt vlotter in op de stek.Heb ook het idee dat de hengels beter beschermd zitten omdat ze apart ingepakt zitten.Als het wat los zou zitten draai er gewoon een snelbinder van een fiets rond.Eenvoudig en goed.Enige nadeel voor mij is dat ik niet van de grootste ben en de draagriem zelfs op de kortste instelling wat aan de lange kant is maar het kan nog net.Veel succes met je keuze.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

15-11-2014 11:39

Een holdall kan vaak lekker compact zijn, ik heb echter 9 hengels en 6 molens en gebruik daarom quivers van Shimano, de pouches kan ik verwisselen en in de quiver zit wat je altijd nodig hebt, schepnet, banksticks enz.
Voor mij werkt het goed.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-11-2014 12:44

Ik gebruik 2 nash 2 rod slings. Dit omdat ik vaak 4 hengels en twee netten mee heb (3+peilhengel) en de meeste 4 hengel foudraals vind ik veel te lomp. Als ik maar 2 of 3 hengels mee heb kan ik er ook voor kiezen om maar één sling mee te pakken.
Eerder had ik altijd de plu bij het foudraal in, maar mijn huidige brolly is toch te lomp om in een foudraal te stoppen, dus dan maar liever de hengels zo compact mogelijk. Ze zitten zo ook goed beschermd, elk in een individueel vak.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

15-11-2014 13:25

Ik heb recent de Avid transit Quiver gekocht incl de bijbehorende sleeves en ik moet zeggen dat het er gelikt uitziet,..dikke stof en degelijke ritsen,.wat betreft merk en kwaliteit zal het waarschijnlijk betreft de kwaliteit wel het zelfde zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur dus een Quiver met sleeves,.en zogenaamd oldskool foudraal vind ik onhandig.
Eric Bijsma
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-03-2014 22:20

15-11-2014 20:55

Dank voor de reacties.!

Is er nog een quiver die er met kop en schouders bovenuit steekt qua degelijkheid en gebruiksgemak?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-11-2014 10:12

Eric Bijsma schreef:Dank voor de reacties.!

Is er nog een quiver die er met kop en schouders bovenuit steekt qua degelijkheid en gebruiksgemak?



In mijn beleving zijn ze allemaal gelijkwaardig,(Fox Nash Trakker Chub enz).ik heb voor Avid gekozen omdat ik al mijn Luggage vervangen heb voor dit merk.
Ik zag dat ESP ook met een mooie nieuwe Quiver op de markt is gekomen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-11-2014 13:48

Na een Fox Holdall (megagroot en zwaar. Hengels zitten goed beschermd, maar waartegen?), ben ik overestapt op een Korum 3-rod quiver.
Plu en weegzak in het grote centrale deel (steken dan allebei nog uit, hoort zo), hengels en schepnetsteel met klittenband aan de buitenkant van de quiver. Banksticks en net kunnen in de zijvakjes.
Ik ben er heel tevreden over. Ik ben zuinog op m'n materiaal en heb daar de hulp van een dik gevoerd foudraal niet bij nodig. Op de fiets is het ook wel lekker, zo'n quiver is dan al zwaar genoeg... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
arjan van der griend
Berichten: 88
Lid geworden op: 30-12-2004 19:22

17-11-2014 05:05

Zelf heb ik de Fox quiver combo ik vind zelf lekker om de losse pouches te vissen omdat het qua transport makkelijker is ipv een foudraal.
Ook als je een keer naar bijvoorbeeld Frankrijk gaat is het makkelijker om losse pouches in een skybox te doen dan zo grote foudraal.
Plaats reactie