serieus advies gevraagd over 'n 5 tal stretchers.


Plaats reactie
Jeroen Fischer
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-08-2012 17:25

08-11-2014 00:03

Precies advies gevraagd over ´n 5 tal stretchers.

Ben altijd ´n behoorlijk vaste slaper geweest die ongehinderd op elke kwaliteit stretcher kon slapen. Die tijden zijn helaas voorbij dus wordt het tijd voor heel wat betere bedchairs. Noem het ´n leeftijdsprobeem of extra verwennerij maar ik heb van jullie wat serieuze info nodig.

Ik ben 1,92m en 100 plus kilo, dus een stretcher moet voor mij heel wat kunnen hebben. Tot nu toe heb ik er na wat zoekwerk, zo als eerder gezegd, 5 stretchers staan.
te weten...

-JRC Extreme 3 leg bedchair
-Trakker RLX Flat 6 Wide bedchair
-Avid Restbite X
-Chub Cloud 9 Jumbo 3 leg bedchair
-Trakker Levelite

Het moet gewoon `n stretcher zijn waar ik gewoon lachend wat dagen achtereen de nachten kan doorbrengen.
Bovenstaande 5 hebben natuurlijk onderling zo hun plus en minpunten. De Avid Restbite is verreweg de zwaarste, en bij de JRC Extreme kan het zijn dat die gouwe ouwe slaapzak niet meer past vanwege de afmetingen.
Ik ben opzoek naar die mensen die ervaringen hebben met die boven genoemde stretchers.


Ik hoor graag van jullie.


grt. Jeroen
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-11-2014 00:49

Ik ben zelf dit voorjaar op zoek geweest naar een nieuwe stretcher om dezelfde redenen(108 kg en ouder en stijver wordend)
Trakker werd mij afgeraden in de winkel(willen we wel voor je bestellen maar niet komen klagen als je niet tevreden bent).
De andere 3 heb ik ook naar gekeken maar ik kwam uiteindelijk uit bij een Fox flatliner waar ik zeer mee in mijn nopjes ben.
http://www.raven.nl/flatliner-bedchair/nl/product/4182/ voor de specs, en dit weekend ook nog eens met 20% korting, krijg je zeker weten geen spijt van.
Jeroen Fischer
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-08-2012 17:25

08-11-2014 07:22

Thanks voor je info Bert.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

08-11-2014 10:36

Ga dit met interesse volgen, ben precies van dezelfde afmetingen en na een aantal operaties zijn sommige delen niet meer zo soepel als vroeger :wink:
Door een poosje niet meer kunnen vissen heeft mijn good old JRC het wel gehad en ik weet eigenlijk ook niet wat te kiezen, hou ons op de hoogte aub.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

08-11-2014 11:10

Hallo ieder,

Ik ben sinds een klein jaartje in het bezit van een Trakker RLX Flat bed (niet de wide boy). Ik moet zeggen dat dit mijn derde stretcher is en het is echt een aanrader!

De grootste pluspunten zijn voor mij, het niet hebben van stelknoppen aan de zijkant en het lichte gewicht. Het bed weegt slechts 7,5 kg en is zeer compact op te vouwen wat het transport ten goede komt. Heerlijk fleece matras erin en heel gemakkelijk met slaapzak op te vouwen.

Zie voor meer info de link: http://trakkerproducts.co.uk/trakkertv.php?id=212&cid=3

Ik ben zelf 1,96 en ga ook net over de 100 kg, maar slaap echt elke nacht perfect op dit bed! Voor mij niets anders weer!

Mochten jullie nog specifieke vragen hebben over dit bed, zet ze maar neer!

Mvg JW
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-11-2014 11:19

Ik mis de nash stretcher marksman 3 ?

Tot op heden heb ik er nooit geen enkel probleem mee gehad,lag voor mij altijd heerlijk,tot ik last kreeg van mijn nek,en de oorzaak is dat ik dus echt plat moet liggen om in de ochtend niet wakker te worden met migraine.
Ik ga zelf voor de trakker aanstaande week,de rlx flat,dit vanwege dat probleem met plat liggen.
Miijn winkelier heeft me gewaarschuwd voor de stel knoppen bij de poten,maar de garantie was geen probleem.
Mijn maat heeft deze een klein jaartje en er geen enkele problemen mee.
Maar wil je kwaliteit, echte oersterke degelijkheid,dan raad ik de nash stretcher zeker aan alleen voor mijn nek is deze niet goed genoeg..
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

08-11-2014 16:52

Ik heb zelf de Avid restbite X gekocht en ik heb nog nooit zo,n goed bed gehad,..een stevig onderstel met een goed matras en zeer degelijke verstelknopen.
Ik ben zelf bijna 2 meter en 135Kg dus een goed en degelijk bed is wel aan mij besteed.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

08-11-2014 17:11

Mijn vriendin gaat regelmatig mee een weekje vissen. Ze heeft een zeer zwakke rug, ze heeft al twee keer een flinke hernia gehad, en is ook niet echt de lichtste. Voor haar (en voor mij) is een goede stretcher dus ook erg belangrijk (anders gaat ze niet meer mee naar Frankrijk en mag ik daardoor dan 'maar' met 3 cq. 4 hengels vissen :oops: )

Na veel proefliggen op diverse stretchers vond ze uiteindelijk de Fox Flatliner het beste liggen. Lang getwijfeld tussen de Kevin Nash Wideboy en de Flatliner, maar de Flatliner had de voorkeur omdat deze wat minder doorzakt en steviger aanvoelt dan de Wideboy.

Ze heeft nu vier keer een weekje geslapen op deze strecher, en is super tevreden. Geen rugklachten, niet meer dan anders in ieder geval (en dat heeft ze wel regelmatig thuis op een duur M-line bed/matras).

Af en toe mag ik er ook even op liggen en ik vind het ook een heerlijk ding :oops:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-11-2014 18:41

Dit is voor iedereen persoonlijk, maar goed.

Ik heb de jrc extreme 4 leg, lekker breed en lang kan hoig gezet worden en toch stabiel zodat je lekker veel rommel kwojt kan onder je stretcher en je niet je tassen voelt als je gaat liggen. En hij is vlak bij het hoofd gedeelte. Vele zojn dat niet en daar krijg ik last van maar goed. Ik geef je een tip probeer ze gewoon alle 5 want de ene vind zus beter de andere zo... En let wel dat goed instellen van een stretcher ECHT NOODZAKELIJK is om lekker te slapen. Ik lig er heerlijk op en kan ook met op getrokken knieen op deze stretcher, maar een brede slaapzak is wel aan te raden, ik heb die niet en klap hem op en heb een extea fleece deken.

Succes met je keuze, oja ik ben 189 en 75 kilo dus voor mij is jrc de stretcher :-)

Cheer.
Oja joh!!!
Jeroen Fischer
Berichten: 8
Lid geworden op: 26-08-2012 17:25

09-11-2014 12:48

Heren bedankt voor al jullie info over de diverse bedden.
Ik ben er inmiddels wel uit en het wordt de Avid Restbite X.
Nadeeltje is misschien dat ie zwaarder is dan de gemiddelde stretcher,
maar van een beetje harder tillen is nog niemand doodgegaan. Bovendien kan ik daarna lekker bijkomen op een fantastisch bed.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

09-11-2014 16:00

Jeroen het is echt een bakbeest hoor. Ik rij met een bestel bus maar gebruik hem zelden omdat ie te groot is.
Let op slagboom !
Niels zuurmond
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-11-2013 01:51

09-11-2014 16:05

Ik zit te twijfelen over de trakker Wide of nashwide sleepping system ik wacht ff de carpersquare af kan ik ze testen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-11-2014 14:58

Testen op een beurs is gelijk aan niet testen. Je gaat nooit zo liggen als je in het echt slaapt.

Ik heb de juiste afmetingen en gewicht en slaap heerlijk op mijn JRC. Maar ook een periode niet, dat had minder met de stretcher te maken als met de rust in mijn hoofd. Soms geef ik mijn bed / stretcher de schuld als ik niet lekker slaap, maar eerlijkheid gebied dan te zeggen dat ik op die momenten ook onrustiger ben.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

15-11-2014 15:48

Jeroen Fischer schreef:Heren bedankt voor al jullie info over de diverse bedden.
Ik ben er inmiddels wel uit en het wordt de Avid Restbite X.
Nadeeltje is misschien dat ie zwaarder is dan de gemiddelde stretcher,
maar van een beetje harder tillen is nog niemand doodgegaan. Bovendien kan ik daarna lekker bijkomen op een fantastisch bed.


Daar ga je echt geen spijt van krijgen,..
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

15-11-2014 16:18

Raven had een iets zachtere prijs voor de Avid en de JRC en de Fox Flatliner Hengelsport Vught heeft een aanbieding met een X aantal Nash bedden ;)
Sta zelf ook voor de keuze echter koop ik op de beurs hopende op een nog iets scherpere prijs :D heb nu de Fox en de Avid gezien en beide genieten mijn voorkeur dus het wordt nog even de kop er over breken en over 2 week knopen door hakken.
Eric Bijsma
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-03-2014 22:20

15-11-2014 21:04

Ik gebruik sinds kort de JRC Extreme 3, mooie stretcher, goed in te stellen

Geen dikke draaiknoppen aan de zijkant, maar een clipsysteem
Mooi hoog te stellen, ideaal voor veel spullen eronder opbergen

Waar ik tot nu bij een aantal strechters last van heb is dat mn kont altijd net op het stuk ligt waar geen elastiek onder zit...

De extreme 3 is een flat bed, door het dikke matras wat er op ligt klopt dit ook aardig....maar toch is het nog niet helemaal top.
Ik word nog wel es wakker met last van de rug.

Voor de rest topding, maar mocht ik eens iets beters tegenkomen......

succes met de juiste keuze
Plaats reactie