Voerboot stuntzolder


Plaats reactie
Robin Bos
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-07-2014 10:42

26-10-2014 08:24

Beste alle,

Ik sta op het punt de voerboot welke op de site van stuntzolder staat te kopen.
Nu heb ik gezocht naar reviews echter kan ik slechts 1 kort topic hierover vinden. Daarin staat eigenlijk alleen maar dat goedkoop duurkoop is. Er staat niet speciaal omschreven waarom het geen goede boot is. Meestal schrijven mensen hun negatieve ervaringen op het internet en positieve ervaringen niet.
Zou iemand mij zijn negatieve ervaringen over deze boot kunnen aangeven?

Daarnaast wil ik er een reserve accu bij kopen. De meegeleverde accu LiPo 3.7V/10Ah accupack incl. oplader, echter ik kan nergens zo'n accu los vinden. Wel zie ik op conrad.nl 3.7V accu's staan maar met een lager Ah age. Maakt dat wat uit of niet?

Dan mijn beweeg reden om de boot te kopen:
- ik zal hem ongeveer 10 sessies per jaar gebruiken.
- ik maak geen frankrijk trips of meerdaagse sessie.
- vooral de diepte meter vind ik belangrijk, aangezien ik niet altijd in water vis waar ik een roeiboot wil opblazen. Daarom deze afstandbestuurbare boot met dieptemeter.
- de kosten zijn interrasant.
- de boot is vrij licht en klein. Dus in mijn ogen ideaal voor mijn korte sessies.

Aangezien in het andere topic staat niet doen, kan iemand met argumenten komen waarom dan niet doen?

Alvast bedankt.
Mvg, Robin
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-10-2014 13:44

Hi Robin,

Waar zullen we eens beginnen?
1. Het feit dat er geen reviews zijn baart jouw geen zorgen? Het is niet dat deze voerboot gister op de markt gekomen is.
2. Geen aparte hook release, waardoor jij niet kunt kiezen om jouw haak aasje naast je voerplek te droppen. Het is er altijd pal boven op.
3. Geen ervaringen op internet met bereik etc. Aangezien de fabrikant zelf plaatjes maakt met een dobber doet dit het ergste vrezen. Bereik zal, gokje, eerder 15 mtr zijn dan 100 mtr.
4. Je hebt geen idee over de motoren m.b.t. geluidsproductie. Voerboten zetten de meeste mensen in om tegen de oever aan de overkant te vissen. Als dan de jets erg veel lawaai maken is het eerder een visverschrikker dan een voerboot.
5. Een laadbak die omhoog gaat staan, onder overhangende takken, is misschien niet het beste idee als jij de boot ook weer terug wilt hebben.
6. 433mhz is een band die meestal niet zo'n goed bereik heeft.
7. Op het eerste gezicht lijkt de accu niet zo heel eenvoudig te wisselen. Accuboor mee om de schroeven los te draaien.
8. Ook Jet's hebben last van waterplanten. Inlaatje verstopt door een blaadje of als de boot gewoon door zijn eigen vorm niet meer los komt van het wier.

Allemaal dingen die jij ook zo maar zelf had kunnen vinden.
€ 200,= besteden aan iets waar jij NIET van weet of het goed is?
Iets langer sparen voor iets waarvan jij in ieder geval de ervaringen van anderen kunt gebruiken.

Keuzes.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

26-10-2014 14:11

zoek maar eens op Jabo.

alle onderdelen zijn natuurlijk het goedkoopste van het goedkoopste en dat gaat nou eenmaal eerder stuk. je hebt met vissen regelmatig met water te maken en daar kan electronika over het algemeen niet goed tegen. losse onderdelen zullen niet te koop zijn. modelbouw onderdelen zullen niet passen. meeste electronische onderdelen (vaartregelaar, ontvanger, verlichting enz) zitten op 1 centrale printplaat, die zal dan ook als eerste doorbranden en is einde boot.

350 vind ik een hoop geld voor iets wat waarschijnlijk veel ergernis gaat opleveren. en als je eenmaal onderdelen gaat proberen te vervangen zit je zo op de prijs van een echte voerboot.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

26-10-2014 18:00

Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Plaats reactie