10 ft hengels


Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

06-06-2014 11:16

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Welke molens ga je eronder hangen?

Gr.
©
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-06-2014 11:17

Ik heb nu de longcast xt-a big versie.
Maar probeer ze even en anders stap ik over naar de mediums. Voor mijn visserij zijn de mediums voldoende, vis nooit verder dan 150m.
Fred de Boer
Berichten: 16
Lid geworden op: 24-01-2011 11:34

13-07-2014 12:02

Bojan van der Linde schreef:Bij hareco vertelden ze me weer dat ik de shimano's in 3lb moet nemen omdat de 2,75 een spinhengel was volgens hun.
Maar twijfel nog tussen de shimano en jrc....
Ken ze ook niet echt ergens krom trekken hier in de buurt.....



Ik kom al 15 jaar bij Hareco, maar je maak mij niet wijs dat ze daar een 2 3/4 lb karperhengel een spinhengel noemen.
Die gasten weten heel goed waar ze mee bezig zijn, ik rijd niet voor niets iedere week vanuit Den Haag naar Sliedrecht.
Kan het niet hebben als ze dan zo worden weggezet met zo'n bullshit opmerking.
Bel Harry op en hij leg je het uit.
DE HAAAAGH FOREVER..............
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-07-2014 10:23

Die JRC hengels 1x vast mogen houden en even krom getrokken, maar de hengel is me altijd bijgebleven, gaan erg mooi rond!

Voor de 'vervoerbaarheid' zou ik overigens toch kiezen voor dwarfs/scopes. Scopes vind ik ook te duur en idd, de dwarfs zijn toch een stuk minder mooi afgewerkt. Actie is volgens mij wel prima en de transportlengte en dus de mobiliteit die ze je geven, vind ik ruimschoots opwegen tegen de mindere afwerking. Ik zou het het weliswaar dan ook meer als setje voor erbij zien, voor het reguliere werk heb ik al mooie hengels :-)
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

14-07-2014 14:01

Het zijn toch de shimano's geworden. De jrc kon ik nergens vinden hier in de buurt, en de shimano's kon ik via via voor een mooi prijsje krijgen.
Maar vd week 2 vissen gedrilld uit de boot en wat een verademing met de korte stokken. Ze gaan mooi rond en je krijgt de vis makkelijk bij de boot ook met zijwind.
Ook neemt de hengel veel minder ruimte in , in de boot en tijdens het transport.
Ik viste met een maatje run om run en moest dus later die dag weer een vis drillen op 12ft stokken en zat dus meteen weer te klooien met zon lange hengel in de boot.
Mn maat was in het begin nogal sceptisch over 10ft hengels, maar na 1 drill op mijn stokken is die helemaal om, en gaat ook 2 10ft stokken aanschaffen.

Ik zie mezelf niet zo snel meer teruggrijpen naar de langere stokken.
Heb trouwens de longcast big vervangen voor de medium versie en deze passen perfect bij de 10ft 2,75lb shimano's!

Al met al ben ik blij verrast door deze hengels.