Rubberboot importeren uit China


Plaats reactie
Ger de Rooij
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-07-2012 20:29

16-05-2014 11:47

Hallo,

Mensen die hiermee misschien ervaring hebben?
Ik bezit al een tijdje een klein polyesther roeibootje en zat laatst eens te kijken naar een geschikte rubberboot. Schrok toch wel heel erg van de prijzen bij hengelsport merken. Eigenlijk veel te duur voor een rubberbootje vond ik... Dus ben eens op wat chinese sites gaan zoeken en kwam daar boten tegen van slechts €200 inc verzending. En dan praat ik over een 3.00m boot inc aluminiumbodem.
Ook kwam ik boten tegen die exact dezelfde uitstraling/model hebben als die van sommige karpermerken, dus vul zelf maar in....

Toch blijft het een beetje risico dat spul zomaar importeren uit China, dus miss mensen ervaring hiermee?


Mvg
Ger
01-10-1995
Karpervissen is m'n leven.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-05-2014 14:59

Ger
Je geeft weinig informatie, vraag is net zoeits als een chinees die vraagt hoe het is om in nederland te bestellen.om welke sites gaat het? Deal extreme bijvoorbeeld is best betrouwbaar.
Daarnaast, heb je ook gekeken naar materiaal dikte? Goedkoere rubberboten zijn vaak opgebouwd uit dunner doek wat sneller lek gaat
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-05-2014 15:16

hou rekening met invoerrechten,verzendkosten,BTW,incoterms (HS code) daarmee kan je bij de douane zien welke tarieven gelden voor het te importeren product. gecopieerde producten en merk/markt bescherming etc.. etc etc.

succes :wink:

en vooral hier mee oppassen,want je hebt kans dat het nooit door de douane heen komt als het een ander merk kopieert

Ook kwam ik boten tegen die exact dezelfde uitstraling/model hebben als die van sommige karpermerken


die van kolibri of zo zijn ook goed te betalen toch? of anders een 2de hands kopen, scheelt je een boel kopzorgen denk ik. en heb je iig de zekerheid dat die boot ook daadwerkelijk bij je thuis komt te staan.een duidelijke imitatie komt het land waarschijnlijk niet in en kan je naar je geld en product fluiten.

verder is het ook maar de vraag of de kwaliteit wel goed is en de naden niet gelijk loslaten als je 1x moet niezen..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

16-05-2014 15:54

Invoer kosten kunnen soms nog wel eens meer zijn dan het aangeschafte product. Hier komen ze dan pas mee als ze het product aan de deur bij je afleveren. Naast mijn boot (camou norfox) van 3M heb ik sinds kort ook de kolibri 220. Prima bootje! Goede kwaliteit en zeer compact. En zekere prijs/kwaliteits verhouding.

Mvg, Marco van der plas
Ger de Rooij
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-07-2012 20:29

16-05-2014 16:34

@Michel ik denk juist andersom. Karpermerken laten hun boten gewoon heel goedkoop produceren bij chinese bedrijven...

Hierbij een voorbeeldje van een leuk bootje : http://www.aliexpress.com/item/Cando-rubber-boat-light-assault-boats-inflatable-boat-3-8-meters-7-ship-aluminum-alloy-plate/1845055378.html

http://www.aliexpress.com is ook de site waar het om gaat...

Hier nog een leuk bootje waarbij het model wel heel veel overstemming vertoond met een boot van bekend karpermerk : http://nl.aliexpress.com/item/Marine-propeller-inflatable-boat-fishing-boat-water-inflatable-boat-rubber-boat-motor/1849362260.html

Vind het toch merkwaardig allemaal, daarom durf ik het zomaar niet te kopen, aangezien het voor mij best een grote besteding is... Daarom ben ik opzoek naar mensen met ervaring..
01-10-1995
Karpervissen is m'n leven.
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

16-05-2014 16:46

Kun je prima doen. Laat je niet afschrikken.
Goede kans dat je geen enkel probleem met de douane krijgt.
Incoterms zijn niet zo spannend, dit zijn wereldwijde bepalingen waarin opgenomen is wie op welk moment verantwoordelijk is voor de handel. FoB is het meest gebruikelijk. Jij bent dan verantwoordelijk vanaf het moment dat het aan boord van het vliegtuig of de boot gaat.
PB meerval 128 pond - 200 CM
PB Mehkong meerval 160 pond
PB schub 42 pond
PB leder 42 pond
PB spiegel 46 pond
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

16-05-2014 17:32

Elmer Koevoets schreef:Kun je prima doen. Laat je niet afschrikken.
Goede kans dat je geen enkel probleem met de douane krijgt.
Incoterms zijn niet zo spannend, dit zijn wereldwijde bepalingen waarin opgenomen is wie op welk moment verantwoordelijk is voor de handel. FoB is het meest gebruikelijk. Jij bent dan verantwoordelijk vanaf het moment dat het aan boord van het vliegtuig of de boot gaat.



Dus met andere woorden...Als het op de reis kapot gaat heb je niks?
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

16-05-2014 18:36

Als je slim bent vraag je die Chinees waar je het bootje besteld op de faktuur te vermelden
dat het sample of een retourzending is ofzo.

Ik heb zelf 8 jaar bij de douane gewerkt en een doos met 1 rubberboot was voor ons niet echt
een reden om te controleren ( voor fiscale redenen niet, hooguit door de scan om te kijken of er niets vreemds bijgepakt was)

Mooi bootje voor die prijs hoor, is het proberen waard!

Edit:
Ik zat net even op een van die sites te kijken maar volgens mij moet je er wel meerdere
afnemen voor die prijs.
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

16-05-2014 18:59

Vaak wel, niet atijd. Bij die eerste link bijvoorbeeld niet. En wanneer dat wel het geval is loont het soms die fabrikant te mailen of je er 1 mag kopen. Wellicht voor iets meer maar soms wel mogelijk.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-05-2014 19:06

Beste,

Ik heb aardig wat geimporteerd uit china, japan en dat soort gekke landen,.. OOK spullen met een merkje er op :P en die merken lopen meerdere risico's dan jou bootje. en wat remco zegt klopt dat ene bootje boeit ze niet die 20 paar schoenen van mij en 30 broeken wel :P maar goed...

wat betreft die site moetje WEL uit kijken dit zijn wholesalers en verkopen zogenaamd uitnaam van de fabriek... en hun pakken dan wat extra per item.,.. maar goed je kan er gewoon 1 bestellen en je hebt buyer protection, maar mochten ze gezeik krijgen dan ben je er wel een paar weken mee bezig om dat recht te trekken want engels spreken ze daar meestal niet zo heel erg en snel zijn ze ook niet :D

maar goed,.. persoonlijk zou ik toch eerder ebay afstruinen ik heb mijn z-ray I van 2.60m lang met alu bodem voor 216 euro incl verzending en nieuw gewonnen zeg maar... en ze worden achter mekaar aangeboden op ebay.. kijk maar eens... vaak komen ze uit duitsland :D

dus ja je hebt genoeg keuze maar mocht je toch de boot uit china bestellen zijn we natuurlijk wel heel erg benieuwd of het wat is..

dus houdt ons op de hoogte.

CHEERS!!

EDIT:
hier link van de z-ray... staat nu op 173 euro:
http://www.ebay.de/itm/Z-Ray-I-300-Spor ... 4d1d45eef8
Oja joh!!!
Plaats reactie