Onderwatercamera voor op de zodiac


Plaats reactie
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-05-2014 21:54

Ik ben al enige tijd aan het denken om een onderwatercamera aan te schaffen. Daarom leek het mij verstandiger om eerst eens hier op het forum te luisteren.

Zijn er mensen met een onderwatercamera?
Welk merk en type?

Ik zou zelf voor de Gopro willen gaan maar zo ver ik weet heeft deze gene live beelden wat het allemaal omslachtiger maakt. Of werkt de Wifi onder water?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-05-2014 06:43

Wat wil je er precies mee?

Tijdens het varen zicht hebben wat er op de bodem ligt/gebreurt/hoe het eruit ziet? Een dril onder water vastleggen? Live beelden ipv een dieptebeeld (zoals een dieptemeter weergeeft)?

Volgens mij kan dit bedraad, en gebeurt dit ook bij de livebeelden van KWO (meen ik).

Als je dat eerst uitlegt, kan men je beter helpen.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-05-2014 07:35

Frenk, alvast bedankt voor jouw reactie

De belangrijkste reden is het verkennen van de bodem voor een goede stek te vinden dus tijdens het varen zicht hebben op de bodem. Onderwateractie filmen is niet noodzakelijk, hoewel mijn voorkeur naar een gopro gaat om deze dan eveneens te gebruiken om karperfilmpjes vanuit de kant te maken of in het water bij het terugzetten van de karper.

Ik heb op internet bij een Gopro al gezocht voor een "verlengkabel" voor onder water maar vond hier niets over.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-05-2014 08:14

De continue livebeelden (livestream: http://karperfilmpjes.nl/livestream/ )die ik ergens hier gezien heb/over gelezen hebben - in ik dacht het noorden van het land-, daar moet toch wel iemand zijn die weet hoe dit moet.

Ik zou zeggen: zoek dat topic op en stel je vraag. Je moet je zelf eerst aanmelden.

Succes!
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

13-05-2014 13:42

Waar een wil is, is een weg.

Op boten kan je een transducer stang vastzetten, waar normaliter je echo/sonar op vast zit. Het lijkt me dan ook geen rocket science om ipv de sonar je go pro te monteren.

Enige nadeel waar je rekening mee moet houden; Gopro moet je aanzetten/beginnen te filmen als je hem in het water stopt. Want wifi werkt niet onderwater.

Realiseer je ook dat je altijd te maken hebt met hoe diep je kan kijken (troebelheid etc). Daarnaast een apparaat van 2-300 euro kopen om de bodem te bekijken? Je kan ook gewoon een kijk-emmer kopen/maken. Los daarvan geven de meeste dieptemeters goed weer hoe de bodem is.
Plaats reactie