Hulp gevraagd bij keuze van molens.


Plaats reactie
Remco van Dijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-03-2013 00:38

26-03-2014 15:58

Hallo medeforumleden,

Kortgeleden heb ik andere hengels gekocht, maar
nu ben ik ook op zoek naar 2 andere molens.
Ik heb een aantal oude spullen verkocht en nu kom ik uit op het budget van 90 euro per molen (liefst onder de 100, iets meer mag)

Ik ben op zoek naar molens voor het afstandsvissen zonder baitrunner.
Tweedehandse molens wil ik niet, omdat ik daar een slechte ervaring mee heb gehad.

Het liefst wil ik ze van shimano of daiwa.
Zelf zat ik te denken aan de daiwa emcast evo 5500 airball (deze kosten 85 euro).
Heeft iemand ervaring met deze molen of kan iemand er wat over vertellen ?
Of kan iemand een andere molen aanraden?

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Gr, Remco
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-03-2014 06:34

Bij een keuze voor de Daiwa heb je een goede, degelijke molen. Al mijn Daiwa's gaan al jaren mee, ben er een groot fan van. Shimano enkele types ook wel. Ik ben niet zo van Fox.

Wat tweedehands bereft: je treft het of je treft het niet. Ligt er ook aan wat je tweedehands koopt.
Controleer in zo'n geval altijd de beugel en beugelveren, of er speling zit in de as, of de slip nog goed werkt, etc. Allemaal afhankelijk of de eigenaar er goed mee omgegaan is. Ik zag dat iemand hier een Daiwa te koop heeft (1 stuk denk ik).
Probeer altijd een tweedehands molen te testen in de hand, of alles draait en doet wat ie moet doen. Online kopen van marktplaats: geeft risico's, maar kan voordelig uit zijn.
Suc6.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-03-2014 09:12

Als ik moest kiezen met weinig budget, dan liever goed spul wat een paar jaar gebruikt is dan nieuw spul wat van aanzienlijk mindere kwaliteit is. Goed spul gaat gewoon veel langer mee, mijn daiwa's doen het nu al 9 jaar bij intensief gebruik. Ze zien er niet uit, maar werken perfect.
Ik heb in het verleden ook wel wat goedkopere spullen geprobeerd, zonder uitzondering veel sneller kapot dan je eigenlijk zou willen.
Zorg dat je ze ophaalt, zodat je ze goed kan bekijken en aan de tand kan voelen, check op speling die er niet hoort te zijn, check hoe het met de slip is, hoe ze er uitzien, etc.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

27-03-2014 20:22

Hey,

Ik heb laatst vette molens van Daiwa uit Engeland laten komen.Daiwa Emblems S5000t Zijn in NL niet te bestellen overigens.
IS een al wat iets oudere type van Daiwa, wel vonkel nieuw. In Engeland worden ze onder de 100 pond het meest aangeraden.

Ze komen op 80 euro inclusief verzenden. O ja, Englandangling is betrouwbaar:

http://www.englandangling.co.uk/display ... e=EMS5000T
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

27-03-2014 21:59

Ik is zelf met de daiwa emcast advanged.....de voorloper van de evo zeg maar.
heerlijke molens en dik tevreden ermee.
het kopen van molens buiten onze landsgrenzen wil idd nog wel eens voordelig zijn en zeker de moeite waard.
ik kocht mijn daiwa's op gran canaria voor 75 euro p/s terwijl ze hier in nederland nog 119 euro koste destijds.

De slip van de evo is trouwens in 3 minuten om te bouwen naar quickdrag......ook best makkelijk obergens

succes
Remco van Dijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-03-2013 00:38

31-03-2014 19:24

Hallo,

Dank u wel allemaal voor het meedenken.

Ik ben voor de Daiwa emcast evo 5500 gegaan, heb ze gekocht bij Hareco.

Gr, Remco
Plaats reactie