Loodalternatief via Supermark keten leveren?


harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 14:28

Hallo mannen
Wat is jullie mening over het volgende onderwerp?
Ik ben van plan om mijn loodalternatief via een internationale supermarktketen aan de sportvissers te leveren.
En wel om de navolgende redenen.
Alle tussen handel die een product onnodig duur maken wordt hiermee vermeden,maar ook de extra vervoers kosten , verzendkosten, verpakkingskosten en dergelijke.En dan niet te vergeten gaat de inkoop meerdere malen over de kop voor dat het bij de sportvisser komt en kost een werpgewicht zo maar 2,5 euro of zelfs meer. het voorbeeld hebben we met het lood ondervonden. Als het van staal wordt gemaakt is thuisgieten niet meer mogelijk en is men weer helemaal overgeleverd aan de bestaande handel .
Als het via eerdergenoemde keten gaat is het enigste (nadeel?) dat men de werpgewichten niet haalt bij de hengelsportwinkel maar in de super om de hoek. Dit concept wordt al jaren toegepast in De U.S
daar gaat het via Walmart en anderen, Bij het bootschappen doen koopt men meteen de vis spullen die daar uitgebreid worden geleverd. Het voordeel is een acceptabele prijs omdat deze ketens een lage prijs garanderen en de kwaliteit blijft het zelfde . Alle extra kosten die doorberekend moeten worden en die wij moeten betalen vervallen. En dat is meer dan men vermoed.


ik ben erg beniewd naar jullie mening en hoop dan ook dat ik veel reacties krijg.




GROETJES
NUMMERDOR
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-03-2014 14:43

De supermarkt kijkt gewoon wat een concurrerende prijs is en steekt dus gewoon meer zelf in zijn zak.
In Frankrijk kun je o.a. bij de LeClerc ook hengelspullen kopen, bagger kwaliteit voor dezelfde prijs als in de hengelsport winkel.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

18-03-2014 14:48

Ja als het goedkoper kan is altijd prima natuurlijk, al betwijfel ik dat het goedkoper wordt als je
spullen via de supermarkt levert.

Echter is het ook wat waard om hengelsportzaken in leven te houden.

Stel je voor dat je alleen nog maar je visspullen in de supermarkt kan halen, lijkt mij verschrikkelijk,
ik kom al veel te vaak in die k~t supermarkten :D
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

18-03-2014 14:50

ik zou zeggen "Schoenmaker blijf bij je leest".

Ik betaal dan liever een euro meer bij mijn eigen hengelsportwinkel dan dat ik die ook naar de supermarkt breng.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-03-2014 14:52

Zit een supermarkt dan te wachten op een rekkie met loodgewichtjes??
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 15:23

bert kamp schreef:De supermarkt kijkt gewoon wat een concurrerende prijs is en steekt dus gewoon meer zelf in zijn zak.
In Frankrijk kun je o.a. bij de LeClerc ook hengelspullen kopen, bagger kwaliteit voor dezelfde prijs als in de hengelsport winkel.



Bert
Je hebt gelijk , ik heb dat ook gezien.
Deze bagger zijn veelal ramspartijen en hebben geen kwaliteit.
Er zijn ook firma.s die dat absoluut niet in hun assortiment willen en kwaliteit als voorwaarde stellen en
goede onderlinge afspraken prefereren over prijs stelling.


De kwaliteit zorg ik voor, (Zie voorgaande berichten)
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-03-2014 15:38

je zult moeten komen met een schappenplan, hoeveel ruimte het inneemt, want je "koopt" (niet letterlijk, hoewel ik me kan voorstellen dat bioj een gesprek zich dit voor kan doen) volgens mij schapruimte in, zeker in het begin, want verkoop moet zich bewijzen (afzet).

Heb je al winkels benaderd? Hoe staan ze daartegenover? Als het loopt, kun je voldoende leveren, en tijdig? Als particulier zul je het niet voor elkaar krijgen, dus je moet je inschrijven bij KvK, en een businessplan hebben, lijkt mij.
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 17:03

Bij veel discussies kom ik steeds weer tegen dat het wel duur wordt door loodverlies en men zelf gaat gieten in de schuur of het koopt via internet van thuisgieters. Nu reageerd men dat het liever bij de hengelsportwinkel wil kopen. Ik begrijp best dat deze mensen ook moeten verdienen en het zelfs moeilijk hebben. toch zal men moeten accepteren dat steeds meer inkopen via internet zal gaan plaatsvinden en via de zgn supers.
ik zou het hele pakket via groothandels kunnen leveren, geen probleem maar de prijs voor de sportvisser zal daardoor sterk stijgen.Het gaat vele malen over de kop en we krijgen te doen met veel verschillende firma,s in veel verschilende landen . de meerkosten die dat meebreng wil ik het hier niet over hebben maar dat is aanzienlijk.
ik ben ook regelmatig benaderd met de vraag waar het te koop is, met de hoop dat het betaalbaar zou wezen.
Het zal even wennen zijn als we de werpgewichten bij de super moeten halen maar daar gaat het toch naar toe , kijk naar de U.S
Niettemin zullen er wel meer alternatieven komen als het lood verboden is en die de verkoop via de hengelsport zullen leveren
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

18-03-2014 17:35

Ik vraag me af Harry, waarom zou je niet de hengelsportwinkels rechtstreeks kunnen leveren?
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-03-2014 17:57

Heb je nou al onderzoek gedaan etc vwb mijn reactie? Je schept hier ook geen duidelijkheid.

Ik ben een voorstander van wat je doet, alleen vraag ik of je het goed overdacht hebt, commercieel gezien.
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 21:19

René van der Linden schreef:Ik vraag me af Harry, waarom zou je niet de hengelsportwinkels rechtstreeks kunnen leveren?


Rene.
Ik zal een paar reden noemen waarom ik denk dat het de super wordt.
1. Een super die europees gevestigd is besteld groot voor 27 landen tegelijk
Daarmee kan ik een goede prijs bedingen in china, 10.000 stuks of 300.000 per order maakt de prijs
Ik heb dan met 1 firma te maken met alle voordelen van dien

2. heeft zijn eigen bevoorradings punten met uitlevering naar alle winkels in dat land,
alles gaat gewoon mee met de normale bestellingen. (bulk levering)

3. Ik kan het loodvrij gebeuren exclusief aanbieden omdat ik het geoctrooieerd heb in de hele europese gemeenschap. De super heeft daarmee veel zekerheid

4 Levering aan hengelsportwinkels heeft het nadeel dat men kleine orders plaatst wat erg bewerkelijk is en daardoor duur uitkomt ( verzendkosten, exstra verpakking, enz.)

5. en tot slot , ik ben 74 jaar en heb hier jaren aan gewerkt en er veel geld aan gespandeerd,
wat er uiteraard ook weer uit moet komen. maar om er een dagtaak van te maken is niet mijn hobby.
Ik geef je de vrijheid om het te betwijfelen maar het financiele is niet het belangrijkste, ik wil mijn uitvinding betaalbaar houden voor de sportvisser ,
als iemand een oplossing weet dat het nog goedkoper kan hou ik me aanbevolen.
En mag ik er ook een beetje trots op wezen?
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Bas van Oorschot
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-02-2014 10:02

18-03-2014 21:25

Ik vind dit JUIST een slecht Idee!

Dit zal dus betekenen dat de lokale HSW zal verdwijnen want die zal geen winst meer kunnen maken. En dat vind ik het grootste nadeel. Als je naar je HSW ga dan krijg je ook advies en heb je meestal wel wat mensen waar je een praatje over je hobby kan maken. Dat zal dus helemaal verdwijnen. Ook zal de kwaliteit die geleverd word door je supermarktketen lager zijn als die bij de HSW. De supermarkt zal altijd kiezen voor de goedkoopst mogelijke mogelijkheid en dit gaat dus ten kosten van de kwaliteit. Dat is je 2e grote naadeel.
En wat denk je wat er gebeurt als de winkels de alleen macht krijgen? De prijs zal opgedreven worden en uiteindelijk zal je net zo veel weer gaan betalen als je nu betaalt. Er zal mischien een tijdje overheen gaan maar uiteindelijk gooien ze die prijs omhoog in hun voordeel!
Ook in de U.S. gaan de prijzen al omhoog vergis je daar niet in.
Vangsten 2015:
Schubkarper: 4
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem: 0
Zeelt: 14
René van der Linden
Berichten: 149
Lid geworden op: 31-07-2010 20:15

18-03-2014 21:25

Mmm ok als dat je uitgangspunten en beweegredenen zijn, dan moet je daar zeker voor kiezen.

Je kan ook beginnen met eerst de hengelsportwinkels zelf, kijken hoe het aanslaat en dan alsnog jou weg bewandelen welke je voor ogen hebt... een supermarkt. Alleen sorry, het idee moet ik nog even aan wennen :roll: , best apart. Maar goed, misschien een kwestie van tijd...
Mense mense, kalm aan dan breekt het lijntje niet...

Plofkarper... Mag het een pondje minder zijn alstublieft?
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 21:32

Frenk de Gruiter schreef:Heb je nou al onderzoek gedaan etc vwb mijn reactie? Je schept hier ook geen duidelijkheid.

Ik ben een voorstander van wat je doet, alleen vraag ik of je het goed overdacht hebt, commercieel gezien.


Frenk
Jammer dat ik geen duidelijkheid schep. Alles is geregeld wat nodig is, maar omdat helemaal uit de doeken te doen gaat een beetje ver en is ook prive.
Mijn vraag was of er mogelijkheden waren om het via een internationale super in de markt te zetten en of de sportvisser bereid zal wezen om het daar te kopen.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 21:47

Bas van Oorschot schreef:Ik vind dit JUIST een slecht Idee!

Dit zal dus betekenen dat de lokale HSW zal verdwijnen want die zal geen winst meer kunnen maken. En dat vind ik het grootste nadeel. Als je naar je HSW ga dan krijg je ook advies en heb je meestal wel wat mensen waar je een praatje over je hobby kan maken. Dat zal dus helemaal verdwijnen. Ook zal de kwaliteit die geleverd word door je supermarktketen lager zijn als die bij de HSW. De supermarkt zal altijd kiezen voor de goedkoopst mogelijke mogelijkheid en dit gaat dus ten kosten van de kwaliteit. Dat is je 2e grote naadeel.
En wat denk je wat er gebeurt als de winkels de alleen macht krijgen? De prijs zal opgedreven worden en uiteindelijk zal je net zo veel weer gaan betalen als je nu betaalt. Er zal mischien een tijdje overheen gaan maar uiteindelijk gooien ze die prijs omhoog in hun voordeel!
Ook in de U.S. gaan de prijzen al omhoog vergis je daar niet in.
Bas van Oorschot schreef:Ik vind dit JUIST een slecht Idee!

Dit zal dus betekenen dat de lokale HSW zal verdwijnen want die zal geen winst meer kunnen maken. En dat vind ik het grootste nadeel. Als je naar je HSW ga dan krijg je ook advies en heb je meestal wel wat mensen waar je een praatje over je hobby kan maken. Dat zal dus helemaal verdwijnen. Ook zal de kwaliteit die geleverd word door je supermarktketen lager zijn als die bij de HSW. De supermarkt zal altijd kiezen voor de goedkoopst mogelijke mogelijkheid en dit gaat dus ten kosten van de kwaliteit. Dat is je 2e grote naadeel.
En wat denk je wat er gebeurt als de winkels de alleen macht krijgen? De prijs zal opgedreven worden en uiteindelijk zal je net zo veel weer gaan betalen als je nu betaalt. Er zal mischien een tijdje overheen gaan maar uiteindelijk gooien ze die prijs omhoog in hun voordeel!
Ook in de U.S. gaan de prijzen al omhoog vergis je daar niet in.



Ik ben een voorstander van wat je doet, alleen vraag ik of je het goed overdacht hebt, commercieel gezien.


Frenk
Jammer dat ik geen duidelijkheid schep. Alles is geregeld wat nodig is, maar omdat helemaal uit de doeken te doen gaat een beetje ver en is ook prive.
Mijn vraag was of er mogelijkheden waren om het via een internationale super in de markt te zetten en of de sportvisser bereid zal wezen om het daar te kopen.




Bas.
De lokale HSW kan ook wel door zonder mijn alternatief.
De kwaliteit wordt door mij bepaald en doe daar nooit concessies mee. ik laat dat maken en lever het
En met een nette firma moet het mogelijk wezen om goede afspraken te maken betreffende on acceptabele prijsstijgingen.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Bas van Oorschot
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-02-2014 10:02

18-03-2014 22:22

harry nummerdor schreef:Bas.
De lokale HSW kan ook wel door zonder mijn alternatief.
De kwaliteit wordt door mij bepaald en doe daar nooit concessies mee. ik laat dat maken en lever het
En met een nette firma moet het mogelijk wezen om goede afspraken te maken betreffende on acceptabele prijsstijgingen.


Als de supermarkt alles gaat aanbieden zal de lokale HSW het echt niet gaan redden. En dus zal er kwantiteit aangeboden worden in de supermarkt dmv goedkopere alternatieven die opgezocht worden. Dus ook jij zal uiteindelijk vervangen worden door een goedkopere leveransier.

Prijsafspraken zijn nog steeds verboden volgens de europeese wetgeving ;). Jij mag niet zeggen wat de winkel moet vragen, je mag enkel een prijsadvies geven. Daarbij je praat hier over een winkelketen een groot kapitalistische bedrijf en dat is dus geen "Nette firma". Dus helaas ik denk niet dat die vlieger op gaat.
Vangsten 2015:
Schubkarper: 4
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem: 0
Zeelt: 14
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

18-03-2014 22:33

Leuke gedachtengang, maar hoe staan de Supers er tegenover?
Denken dat de Supers er open voor staan is veel te optimistisch de enige Supers in NL die hengelsportmateriaal verkopen is de Lidl en wat verkoopt de Lidl? Juist meuk!
Ik wil niet pessimistisch klinken maar ik zie dit somber tegemoet. Waarom geen webshop openen en loodpakketten aanbieden sets van 25 stukken lood enige waar je mee zit is verzendkosten.
Geloof ook niet dat een supermarkt zit te wachten om het te verkopen want waar stal je het?
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 22:47

Bas toch.
We hebben het over alleen mijn loodvrije alternatief.niet over alles wat de HSW verkoopt.
En ik stel niet dat ik bepaal wat de prijs zal worden, wel dat ik goede afspraken wil dat er geen on acceptabele prijs verhogingen zal plaats vinden.
Ik ga absoluut niet met je mee met jouw stelling dat een grootwinkel bedrijf geen nette firma is.
P.S
We leven in een land met alleen kapitalisten, het enigste land die anders denk is noord korea en neem van mij aan dat is ook niks.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

18-03-2014 23:09

Michel Hulshof schreef:Leuke gedachtengang, maar hoe staan de Supers er tegenover?
Denken dat de Supers er open voor staan is veel te optimistisch de enige Supers in NL die hengelsportmateriaal verkopen is de Lidl en wat verkoopt de Lidl? Juist meuk!
Ik wil niet pessimistisch klinken maar ik zie dit somber tegemoet. Waarom geen webshop openen en loodpakketten aanbieden sets van 25 stukken lood enige waar je mee zit is verzendkosten.
Geloof ook niet dat een supermarkt zit te wachten om het te verkopen want waar stal je het?



Michel
De discussie gaat niet over lood , het gaat over een stalen alternatief voor lood.
Ik weet dat je het goed bedoeld maar ik wil de verkoop niet zelf doen. via een webshop zal ook ik te duur uitkomen en dat is nu juist het discussie punt. De opzet van diverse ketens is de verkoop van nonfood uit te breiden met kwalitatief goede producten zowel online als direct in de winkels. Dit is echt een toekomst beeld zelfs van Albert Hein maar deze is niet in de hele EU aanwezig.En waar ze het stallen? eventueel naast het meuk.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

19-03-2014 09:06

Ik heb toch de stellige overtuiging dat men toch wel overgaat om in de super de werpgewichten te kopen omdat het prijsverschil te groot is. ik geloof niet dat men de andere spullen daar ook zou kopen.
maar er zijn karpervissers die millieu bewust bezig zijn en met stalen werpgewichten willen vissen maar ze zijn nergens te koop. Voor nederland ben ik al bezig om een serie van karperlood op de markt te krijgen , dit moet er perfect uitzien omdat deze sportvissers erg krities zijn. ook denk ik dat als men 1 maal de stalen uitvoering heeft gebruikt zich zal afvragen waarom men weer met lood zou gaan vissen
omdat het net zo goed werkt zo niet beter. Maar de hengelsport is groter dan alleen de karpervisserij , denk aan het kustvissen op de pier en strand. deze mensen letten niet zo scherp op de kwaliteit , als het maar goedkoop is omdat men erg veel verspeeld, de kwaliteit krijgen ze kado.
ook moet men rekenschap houden dat de stalen werpgewichten veel moeilijker te fabriceren zijn, een vergelijk met loodgieten is er niet.
Ik weet ook dat als het loodverbod ingaat er een hoop werpgewichten zullen worden aangeboden die er niet uitzien en toch nog duur zijn.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

19-03-2014 09:27

Zal met de beste bedoelingen zijn ontstaan, maar ben het met zo'n beetje alle bovenstaande negatieve eens, je gaat echt geen controle houden over een product dat je zo wilt postioneren. Je denkt het ei van columbus te hebben, maar is er überhaupt een aantoonbare vraag?
En denk je dat een supermarkt een nieuw segment gaat aanboren met een onbekend product? Ik denk dat ze het niet eens willen hebben, want met de m2 winkelruimte is veel meer te verdienen.

Als je het wilt marketen zul je je moeten inspannen, leeftijd is geen argument. Of verkoop je octrooi aan een grote speler uit de tacklewereld (ik wens je veel succes om er ook maar een enigszins redelijk bedrag aan over te houden) die het kan distribueren en produceren.

Controle houden en achter over leunen is een illusie, niemand wordt slapend rijk, of dat nu in materiële of anderszins is.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

19-03-2014 10:02

Ik kom vaak in Hongarije en daar heb je de "Tesco" net als in Engeland. Alle beetje basis visspullen worden wel verkocht in deze hypermarkt. Maar ik betwijfel of mensen hier ook op af komen. De ervaringen die ik heb in het buitenland is dat mensen toch gewoon naar de hengelsportzaak gaan voor vis spullen.

Groet Jeffrey
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

19-03-2014 12:10

Emilio Visser schreef:Zal met de beste bedoelingen zijn ontstaan, maar ben het met zo'n beetje alle bovenstaande negatieve eens, je gaat echt geen controle houden over een product dat je zo wilt postioneren. Je denkt het ei van columbus te hebben, maar is er überhaupt een aantoonbare vraag?
En denk je dat een supermarkt een nieuw segment gaat aanboren met een onbekend product? Ik denk dat ze het niet eens willen hebben, want met de m2 winkelruimte is veel meer te verdienen.

Als je het wilt marketen zul je je moeten inspannen, leeftijd is geen argument. Of verkoop je octrooi aan een grote speler uit de tacklewereld (ik wens je veel succes om er ook maar een enigszins redelijk bedrag aan over te houden) die het kan distribueren en produceren.

Controle houden en achter over leunen is een illusie, niemand wordt slapend rijk, of dat nu in materiële of anderszins is.


Emilio.
Dit is nu een reactie die punten aanhaald die niets met de vraag te maken heeft. Maar ik beantwoord je netjes en graag.
Ik denk niet dat ik het ei van columbus heb, ik heb wel een product bedacht in samenwerking met sportvisserij nederland, tu delft,Flow motion, en met financiele steun van de overheid.De opzet was een alternatief voor het giftige lood te ontwikkellen.Het resultaat is een perfect loodvrij werpgewicht
met extra toevoegingen die de werking ten goede komen en op advies geoctrooieerd zijn. Ik wil ook even reageren op het slapend rijk worden. Als het vislood verboden is in de Eu maak ik een goede kans dat dit gaat gebeuren, of ik dat nu wil of niet maar daar hou ik me niet mee bezig en maak ik me er ook niet druk om, dat doen anderen maar.Waarom zouden diverse winkelketens momenteel vis spullen verkopen ? als het niet verkoopt zouden ze het uit hun assortiment halen dus er is vraag naar.
Men is zelfs van plan om het nonfood uit te breiden.
Beste Emilio, als je een product hebt welke geoctrooieerd is in de hele E.U heb je al bepaalde controle als je dat zou willen.
74 jaar is wel een argument om alles zo simpel mogelijk te houden zonder extra inspanning. wat is er op tegen ?
Heb ook geen behoefte om het te verkopen aan een grote speler.

Wat ik graag wil bereiken is dat mijn vinding op een goedkope manier bij de sportvisser komt en al mijn inspanning voor ons milieu beloond wordt.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

19-03-2014 12:21

Jeffrey Arends schreef:Ik kom vaak in Hongarije en daar heb je de "Tesco" net als in Engeland. Alle beetje basis visspullen worden wel verkocht in deze hypermarkt. Maar ik betwijfel of mensen hier ook op af komen. De ervaringen die ik heb in het buitenland is dat mensen toch gewoon naar de hengelsportzaak gaan voor vis spullen.

Groet Jeffrey


Hoi Jeffrey
Er zijn meerdere die vis spullen in hun assortiment hebben, het wordt vaak gekocht door het jonge goed die later vaak karpervisser worden of eventueel zoetwater of zeevisser. In vacantie landen wordt er ook op ingespeeld door diverse supers, er is markt voor .
Wat mij opvalt is dat men wel online vis spullen koopt met alle extra kosten en niet naar de super wil.
De kwaliteit blijft hetzelfde dus de reden is niet helemaal terecht.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-03-2014 12:33

Harry,

Je geeft het zelf al aan:
Wat mij opvalt is dat men wel online vis spullen koopt met alle extra kosten en niet naar de super wil.


Ik lees dit als: is de markt er klaar voor? als dat zo is, ga je toch niet via de supermarkt verkopen?