Loodalternatief via Supermark keten leveren?


Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-03-2014 12:51

vervolgens kopen de hengelsportzaken het lood in bij de supermarkt en verkoopt het voor 25 cent extra per loodje..

Ik zie hier nou geen gat in de markt, ik bedoel je commerciele ideeen mbt supermarkt komen een beetje laat, dit had misschien 10-15 jaar geleden wat kunnen worden. Nu is het de tijd van webwinkels, waar nog veel minder kosten gemaakt worden dan internationale supermarktketens die bulkaankopen doen. :-?
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-03-2014 13:14

Ik denk inderdaad ook dat het op die plaatsen komt waar mensen het meenemen tijdens het aanschaffen van de rest van hun spullen:

De webshop

De hengelsportzaak


Uiteraard komt men ook regelmatig in een supermarkt om boodschappen te doen, maar vaak is dat gewoon eentje op de hoek, of in de buurt in ieder geval.

Ik zou nooit of te nimmer een rit maken om een paar van die dingetjes te scoren, en ik ben denk niet de enige. Ik snap jouw beweegreden wel, maar of deze manier effectief genoeg gaan zijn?

De rest is al aangekaart ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

19-03-2014 13:58

Het haalt niet zoveel uit wat je product is, als je iets wilt verkopen zul er iets voor moeten doen, onbekend maakt onbemind. Of je streven nobel is (wat naar mijn mening hier het geval is) is geen argument, het enige argument voor supermarkten is of er wat mee te verdienen is. En ik betwijfel ten zeerste of er ook maar enige interesse zal zijn, supermarkten ga je naartoe voor je dagelijkse boodschappen niet om het milieu te redden van loodvervuiling. Het is slechts een bijproduct en dat moet makkelijk en bewezen zijn en dat is je product (voorlopig) niet. Sowieso zal het echt goedkoop moeten zijn, want dure items koop je niet in supermarkten, het is beginnerswerk met een een grote marge, waarschijnlijk bij de producent ingekocht etc... Voor het echte werk ga je naar de speciaal(web)shop.

Als je iets wilt zul je er iets aan moeten doen, of er mensen bij moeten betrekken die die inspanning voor je willen leveren. Je hebt een octrooi, maar wie zegt dat er niet meer partijen zijn met alternatieven op de plank? Zodra het lood verboden dreigt te worden zal er vanzelf op ingespeeld gaan worden en tenzij je een bewezen en bekend product hebt op dat moment ga je dus geen voorsprong hebben op de marketingmachines van de gevestigde orde.

Wil je het in de markt zetten maak een afstudeerproject oid van de marketing, bouw een site of bel angletec oid, je slaat nu een weg in die mijns inziens geen zin heeft en wil je dit zef niet, zoek dan iemand of een partij die sportvisgerelateerd is en begin gewoon klein zoals alle ondernemingen. Het is nu een item in de viswereld en je hebt steun als ik je verhaal mag geloven, dus gebruik dat dan, anders is er een kans dat het te laat is.

Het staat er weinig genuanceerd, is niet bedoeld als aanval, maar nogmaals, iets ontwikkelen en het vervolgens niet gebruiken heeft geen zin. Beetje zoals een net pleetje bouwen met hulp van de hele familie en vervolgens in de tuin gaan staan zeiken...
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

19-03-2014 14:48

Frenk.
Ik heb alleen een compleet assortiment milieu vriendelijke werpgewichten voor Witvis , Karpervissen, zeevissen, en niets meer. als men 10 stuks besteld komt daar plm 7 euro verzendkosten bij, Ik moet dan ook een normale verkoop prijs rekenen en dan wordt het weer veels te duur en barst ik van het werk.En dat wil ik juist niet, ik ben 74 jaar en begin al af en toe te kwijlen. ( grapje )
Als men milieu vriendelijk wil vissen als er nog geen loodverbod is kan men terecht bij de super omdat de hengelsportwinkels het nog niet willen verkopen omdat men nog met lood mag vissen.
Ik denk ook dat als men het alternatief probeerd er achter komt dat het zelfs beter werkt dan lood en dat door mond op mond reclame anderen overhaald om het ook te proberen,daardoor zal er een stijgende afname door komen. En de belangrijkste reden is dat het in heel europa op de markt komt zonder tussenhandel, het voorbeeld hebben we met het gewone lood dat kost in china 15 eurocent
bij grote afname en gaat hier via groothandel naar de winkel . nu mag je zelf zeggen wat het ons kost. Iedereen wil en moet verdienen dat begrijp ik ook maar het kan ook anders en dat is wat ik wil bereiken .
Stel dat ik gelijk heb dat mijn alternatief het best werkend en het meest gelikt uitziet en de prijs het laagst is, en dat er een loodverbod is ingegaan. Maar het alleen in de super te verkrijgen is, dan ben je toch verkeerd bezig als je het niet wilt kopen in de super?
Deze superketen krijgt de verkooplicentie voor europa en heeft daardoor weinig concurrentie van een vergelijkbaar werpgewicht door de zig zag strip of groeven die de werpafstanden verhogen of het draaien tegengaan omdat deze strip of groeven beschermd zijn.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

19-03-2014 15:24

2 grote problemen met je verhaal:

1. de "als" factor is veel te hoog, je baseert je vehaal op een hele berg aannames en niet op feiten, dus onzekerheid;
2. Ik ken je product niet, maar ik denk dat een supermarkt veel eerder gewoon normaal lood gaat verkopen ipv jouw product. Dat verkoopt zeker, heeft geen reclame/marketing nodig (AH loodvervangerreclame anyone?), dus waarom onnodig ondernemersrisico lopen?

Jij mag op zijn vroegst terugkomen als het loodverbod een feit is, maar dan op hun voorwaarden. Echter denk ik dat ze tzt gewoon een glad en lomp alternatief gaan voeren vanuit directe verkoop en jou helemaal niet nodig hebben, groeven en verfijning is niet boeiend, winstmarge is.

Wil je het in de markt zetten, ga dan praten met hengelsportzaken of webshops (Markerworld misschien?), die hebben belang bij imagebuilding in de hengelsportmarkt, hebben de juiste kandizie en zullen daarom mogelijk gevoelig zijn voor het milieuaspect.

Dus ga je door met de luchtkastelen of wil je je schep echt in het zand gaan zetten?

ps. klein schepje, je bent tenslotte al....... ;)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

19-03-2014 15:36

Netjes blijven Emilio en nooit iemand belachelijk maken
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

19-03-2014 15:44

Ik blijf netjes, bovenstaande is niet bedoeld om je te beschimpen oid. Ik probeer je alleen duidelijk te maken waar je zwakke punten liggen en dat je mijns inziens een andere weg moet bewandelen. Ik zou er de tijd niet insteken om dit te typen als ik geen heil in je initiatief zag.

Doe ermee wat je wilt, het is jouw idee. Ik vind het alleen nogal jammer als een goed idee sneuvelt op verkeerde marketing. Verdiend beter.

Succes!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-03-2014 15:53

Ben het met je beweegredenen eens, een loodalternatief bestaat al jaren. Het is nog nooit echt van de grond gekomen, ik denk dat dit komt omdat het normale lood gewoonweg nog mag. Mocht er een verbod komen zou ik de grote(re) webshops als verkoop/distributiekanaal gebruiken (ik geloof niet dat deze webshops 7 euro verzendkosten per keer dienen te betalen overigens hoor).
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

19-03-2014 16:02

Loopt dan vaak nog mee in een grotere bestelling, dus dan is het helemaal geen punt....
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-03-2014 18:57

Harry,

ik vind dat je ideeen te loven zijn, maar je moet het wel kunnen realiseren. En juist dat is wat anderen jou proberen duidelijk te maken.
Is er al een supermarktketen die dit wil verkopen?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

19-03-2014 20:50

Beste Harry, Emilio slaat de plank volledig raak. En de anderen proberen u ook met goede bedoelingen iets duidelijk te maken. Ik ga ook nog een poging wagen al vallen we in herhaling.
Probleem 1 : Er is (nog) geen loodverbod. En al komt het er dan nog maar afwachten hoeveel er overstappen. Lood is kleiner en zwaarder en blijft toch wel te verkrijgen, al is het onder de toonbank.
Probleem 2 : Supermarkten gaan niet zomaar ineens alternatieve loodjes verkopen.
Probleem 3 : Marketing, er zal toch echt reclame gemaakt moeten worden.
Probleem 4 : Er is een markt voor maar die is volgens mij veel kleiner dan u inschat.

We waarderen u idee, maar willen u waarschuwen/wakker schudden voordat er nog grotere financiële gevolgen zijn.
Let op slagboom !
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-03-2014 21:08

Ik merk toch dat je veel tijd spendeert aan reacties leveren die tijd had je ook kunnen steken in een klein standje regelen op de Visma ( bijv ) Laat mensen kennis maken met je product als mensen 1 euro per haak willen betalen, waarom dan niet voor een stuk "lood". Vernieuwing in de hengelsport is er bijna niet dus juist dan zul je opvallen en contacten kunnen leggen, mits alles goed onderbouwd. Ik heb nu meer het idee dat er te geheimzinnig wordt gedaan heb je al enkele testvissers die het voor je uittesten? Is er iets bekend over werpeigenschappen is het universeel te gebruiken in de zeevisserij werpen alsmede er een dreg aanhangen en het als pilker gebruiken?
En ik hoor je over witvis, karper en zeevis. Maar jigkoppen, spinneronderdelen, bladpilkertjes ( zoals de Cicada ) zijn die er ook van te maken?
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

20-03-2014 07:45

Hoi Harry,
Ik vind het een erg sterk verhaal allemaal. Dat komt omdat ik de wegen uit Azië goed ken en aardig op de hoogte ben van patenten.

Een Europees octrooi kost minimaal €35000 (inclusief vooronderzoek en toetsing haalbaarheid). Daarbij wordt met name bij een Europees patent of octrooi gekeken naar hoe uniek je oplossing is. Daar wordt erg zwaar op gelet. Aangezien er al voldoende alternatieven (glas, steen) op de markt zijn ben je niet meer uniek. Een brede omschrijving als "dit materiaal dient als vervanging van lood dat in de hengelsport gebruikt wordt, haalt het daarom ook niet.

Maar goed, aangezien je een octrooi hebt, kun je dat ook gewoon delen. Je hebt de boel immers al dichtgetimmerd. Dus kom maar op en proof me wrong.

Arjen
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

20-03-2014 07:59

En nog een puntje waar je aan voorbij gaat: Je hoopt dat karpervissers naar de supermarkt gaan voor hun loodvervangers. Alleen dat al zie ik niet zitten, maar soi.

Waar ik mijn vraagtekens bij zet is de vraag of supermarkten er wel op zitten te wachten om alleen jouw loodvervangers aan te bieden. De grote ketens waar jij het van moet hebben richten zich op de massa en niet op de niche die wat nep-loodjes wil.

Sorrie dat ik zo kritisch ben. Ik snap dat je erg enthousiast ben en dat is super. Ik vraag me alleen af hoe serieus je bent. Iemand die het goed aanpakt stelt zo'n vraag niet op een openbaar board maar regelt zijn vooronderzoek achter de schermen.

Arjen
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

20-03-2014 08:01

Maar ik denk dat ik weet waar dit naar toe gaat: over 12 nachtjes is het weer:

1 APRIL!!!
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

20-03-2014 10:18

[/quote]

Hoi Jeffrey
Er zijn meerdere die vis spullen in hun assortiment hebben, het wordt vaak gekocht door het jonge goed die later vaak karpervisser worden of eventueel zoetwater of zeevisser. In vacantie landen wordt er ook op ingespeeld door diverse supers, er is markt voor .
Wat mij opvalt is dat men wel online vis spullen koopt met alle extra kosten en niet naar de super wil.
De kwaliteit blijft hetzelfde dus de reden is niet helemaal terecht.[/quote]

Sorry maar ik snap niet wat jou reactie te maken heeft met mijn bericht. Ik zeg volgens mij toch niks over kwaliteit?
Je vraagt om feedback en reacties, wanneer je reacties krijgt dan ga je je eigen idee
(wat niet echt jou idee is) verdedigen tegenover de "mening" van anderen. Je krijgt vrij veel negatieve feedback. Dat is dus hoe de mensen in dit onderwerp staan. Of je het verder doorvoert moet je zelf weten. Tis gelukkig niet mijn idee, want ik zie er geen toekomst in.

Waarom hypermarkten helpen?....Zodat er over 20 jaar geen lokaal winkeltje meer bestaat?

Groet Jeffrey
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

20-03-2014 10:20

Arjen Lans schreef:Maar ik denk dat ik weet waar dit naar toe gaat: over 12 nachtjes is het weer:

1 APRIL!!!

+1 :lol:

De basiseisen voor een octrooieerbare uitvinding zijn als volgt:
De uitvinding moet nieuw zijn.
De uitvinding moet uitvindinghoogte hebben, dat wil zeggen: niet voor de hand liggen voor een "deskundige".
De uitvinding moet industrieel toepasbaar zijn.

https://www.google.nl/#q=loodvervanger

Ben ook benieuwd naar uw Europese patent/octrooi.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-03-2014 10:47

Harry,

ik begin steeds meer aan de haalbaarheid te twijfelen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-03-2014 10:48

Het octrooi schijnt te gaan over de ribbels en groeven die de werpeigenschappen verbeteren, maar die ribbels hebben schaatsers een paar jaar terug ook al op hun pak geplakt.
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

20-03-2014 11:26

Mannen
De discussie gaat niet meer over de vraag ,, Loodalternatief via supermarkt keten leveren,,
Het is me wel duidelijk dat men het geen goed idee vind , daar ging de vraagstelling ook over dus nu wel duidelijk en wil bedanken voor jullie reacties. De opzet was zoveel mogelijk reacties los te maken over dit onderwerp ,dan weet je ook een beetje wat er leeft en/of hoe men er over denkt.
Ik merk ook dat het niet duidelijk is over welk loodalternatief het gaat. Mocht er behoefte zijn om meer duidelijkheid kan men mijn vorige berichten naslaan.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-03-2014 11:27

Sorry,

Geen zin terug te spitten.. Kun je niet wat opsturen? Mijn mening is heel erg kritisch, en ben een werpvisser, geen voerbotenbeul :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

20-03-2014 11:38

Even een plaatje uploaden is niet veel moeite, maar wel teveel begrijp ik....?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-03-2014 12:29

Harry is een digibeet, hij weet niet hoe.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

20-03-2014 12:52

Ok prima dan niet, slotje!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

20-03-2014 15:42

bert kamp schreef:Harry is een digibeet, hij weet niet hoe.


Benny Nijman?